Nieuwe ontwikkelingen op BOXER gebied

Gestart door Ace1, 02/11/2013 | 15:37 uur

A.J.

Citaat van: Parera op 13/03/2018 | 23:27 uur
En als het dan nog niet past roep je er in oorlogstijd gewoon de genie bij en vraagt om een ''boem''  :silent: Of om een andere manier te maken zodat je er wel langs kan = Probleem opgelost.

Wat een onzin, echt... Je gaat natuurlijk niet je hele achtergebied aan puin blazen en je daardoor je eigen FOM gigantisch beperkt hebt omdat je de helft van de viaducten eruit geknald hebt...

Dingen slopen gebeurt op het gevechtsveld als daar een boom oid in je sector staat.

Citaat
Nog een bekende op DIMDEX 2018



Die Gepard bedoel je?

Parera

#1010
Citaat van: Huzaar1 op 13/03/2018 | 23:25 uur
Ok..genoeg over de hoogte van die flat. Neem nou maar allemaal aan dat maten leidend zijn
Hell, dat zijn ze zelfs vanaf het startschot bij een MBT ontwerp. Alles binnen marges van bruggen, spoorwegdoorgangen en tunnels.

En als het dan nog niet past roep je er in oorlogstijd gewoon de genie bij en vraagt om een ''boem''  :silent: Of om een andere manier te maken zodat je er wel langs kan = Probleem opgelost.

Nog een bekende op DIMDEX 2018


Huzaar1

Ok..genoeg over de hoogte van die flat. Neem nou maar allemaal aan dat maten leidend zijn
Hell, dat zijn ze zelfs vanaf het startschot bij een MBT ontwerp. Alles binnen marges van bruggen, spoorwegdoorgangen en tunnels.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Huzaar1

Citaat van: Parera op 13/03/2018 | 17:30 uur
Men is bezig met een ''snelweg'' voor militair transport vanuit bijvoorbeeld Nederland naar Polen, ik neem aan dat ze ook van te voren kijken naar verschillende obstakels op de route waardoor het probleem op de foto niet zou kunnen voorkomen. Als ze alles regelen dat we snel van A naar B kunnen rijden zal dat echt wel overna gedacht worden.

Uiteraard. Bij 11tank hadden we daar speciale stafkaarten voor. Genie zal die ook veel hebben gebruikt.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

MasterChief1971

Punt is: de Soviets hebben dat ook .
Ik bedoel de Russen. Herstel: de oostelijke mogelijke tegenstander.
Interdictie is niet alleen een NATO-dingetje...
Hoe minder mogelijke knooppunten waar materieel langs kan, hoe minder doelen je hoeft aan te grijpen....
"Whosoever commands the sea, commands the trade; whosoever commands the trade of the world commands the riches of the world, and consequently the world itself"- Sir Walter Raleigh

A.J.

Citaat van: Parera op 13/03/2018 | 20:02 uur
Het ging meer om het stukje ''kaartlezen'' en routeplanning niet om de staat van de voertuigen.  :silent: Het is wel wat anders dan bij een reisje naar Spanje maar de basis is hetzelfde: logisch nadenken en goed opletten.

Er bestaat bij defensie een heel dik boekwerk met allerlei regelgeving en eisen mbt vervoer (lucht, water, weg, spoor)... Dat is wel ff van een ander kaliber dan "logisch nadenken" en "goed opletten"...

Op de "kijk maar ff" manier ben je je hele eenheid tijdens de strategische plaatsing al kwijt.

Parera

Citaat van: Zander op 13/03/2018 | 19:55 uur
Knappe vergelijking hoor.
Je hebt al eerder gezegd dat je weinig weet hebt van land en lucht spul. Dat is mij nu wel erg duidelijk geworden.
Komt net iets meer bij kijken dan je bandenspanning en je oliepeil controleren en gaan.
Ondanks dat je een bekende route rijd moet alles voorbereid worden.
Helemaal wanneer je het over een strategische verplaatsing hebt.

Het ging meer om het stukje ''kaartlezen'' en routeplanning niet om de staat van de voertuigen.  :silent: Het is wel wat anders dan bij een reisje naar Spanje maar de basis is hetzelfde: logisch nadenken en goed opletten.

Zander

Citaat van: Parera op 13/03/2018 | 19:48 uur
Ja maar in onderstaande post leek het net of er bij defensie totaal geen idee was van hoe de routes erbij lagen en wat de obstakels zouden zijn. Vandaar dat ik aangeef dat wanneer men plannen maakt er echt wel naar kijkt of via een boek, google maps of gewoon door de route te rijden. Niets ingewikkelds aan lijkt me zo'n route plannen als je een beetje verstand hebt van wat je doet.

Het lukt duizenden Nederlandse gezinnen jaarlijks om tot Spanje te komen met de sleurhut dus dan moet het leger toch zeker wel in Polen kunnen komen ?:D

Knappe vergelijking hoor.
Je hebt al eerder gezegd dat je weinig weet hebt van land en lucht spul. Dat is mij nu wel erg duidelijk geworden.
Komt net iets meer bij kijken dan je bandenspanning en je oliepeil controleren en gaan.
Ondanks dat je een bekende route rijd moet alles voorbereid worden.
Helemaal wanneer je het over een strategische verplaatsing hebt.
People are sheep

Parera

Citaat van: Harald op 13/03/2018 | 18:27 uur
Precies, men weet wel waar men wel of niet langs kunt en welke doorrijhoogten bij de bruggen en viaducten horen.
Daar is een boek van, namelijk. Deze wordt ook door vrachtwagen chauffeurs gebruikt.

Citaat van: A.J. op 13/03/2018 | 19:01 uur
Road and Bridge map... Al decennia in gebruik bij defensie...

Ja maar in onderstaande post leek het net of er bij defensie totaal geen idee was van hoe de routes erbij lagen en wat de obstakels zouden zijn. Vandaar dat ik aangeef dat wanneer men plannen maakt er echt wel naar kijkt of via een boek, google maps of gewoon door de route te rijden. Niets ingewikkelds aan lijkt me zo'n route plannen als je een beetje verstand hebt van wat je doet.

Het lukt duizenden Nederlandse gezinnen jaarlijks om tot Spanje te komen met de sleurhut dus dan moet het leger toch zeker wel in Polen kunnen komen ?:D

A.J.

Citaat van: Parera op 13/03/2018 | 17:30 uur
Men is bezig met een ''snelweg'' voor militair transport vanuit bijvoorbeeld Nederland naar Polen, ik neem aan dat ze ook van te voren kijken naar verschillende obstakels op de route waardoor het probleem op de foto niet zou kunnen voorkomen. Als ze alles regelen dat we snel van A naar B kunnen rijden zal dat echt wel overna gedacht worden.

Road and Bridge map... Al decennia in gebruik bij defensie...

Harald

Citaat van: Parera op 13/03/2018 | 17:30 uur
Men is bezig met een ''snelweg'' voor militair transport vanuit bijvoorbeeld Nederland naar Polen, ik neem aan dat ze ook van te voren kijken naar verschillende obstakels op de route waardoor het probleem op de foto niet zou kunnen voorkomen. Als ze alles regelen dat we snel van A naar B kunnen rijden zal dat echt wel overna gedacht worden.
Precies, men weet wel waar men wel of niet langs kunt en welke doorrijhoogten bij de bruggen en viaducten horen.
Daar is een boek van, namelijk. Deze wordt ook door vrachtwagen chauffeurs gebruikt.

Parera

Citaat van: Thomasen op 13/03/2018 | 17:15 uur
Je kunt heel stoer gaan doen zonder vergunningen voor bijzonder transport en alles. Maar als het niet past, dan past het niet.
Ik heb wel eens een Fennek zien terugkomen zonder mast. Dat zijn dure geintjes. Ook  in oorlog.


Men is bezig met een ''snelweg'' voor militair transport vanuit bijvoorbeeld Nederland naar Polen, ik neem aan dat ze ook van te voren kijken naar verschillende obstakels op de route waardoor het probleem op de foto niet zou kunnen voorkomen. Als ze alles regelen dat we snel van A naar B kunnen rijden zal dat echt wel overna gedacht worden.

Zander

Citaat van: Harald op 13/03/2018 | 16:27 uur
Dit is niet geheel waar , standaard vrachtauto's zonder begeleiding ; ja, deze zijn 4 meter hoog

maar zwaar transport onder begeleiding ; dan kun je wel hoger ...

http://martenstransport.nl/exceptioneel_transport/vergunningen

en als er een oorlog uitbreekt dan gaan we geen vergunningen maar aanvragen ... ;)

We zijn sowieso toch al bezig met hindernissen als vergunningen voor militair transport door de EU terug te dringen.
Daarnaast hoorde ik al eerder in dit topic dat we wielvoertuigen ook gewoon rijdend richting het oosten kunnen verplaatsen.

Eerlijk moet ik bekennen dat ook ik wel eens met BVE een wielverplaatsing naar een schietserie heb meegemaakt.
People are sheep

Harald

Citaat van: Poleme op 13/03/2018 | 15:55 uur

Zoals Zander al aangeeft: volgens onze wetten mag een vrachtwagen maximaal 4,00 meter hoog zijn.  Punt uit.

Dit is niet geheel waar , standaard vrachtauto's zonder begeleiding ; ja, deze zijn 4 meter hoog

maar zwaar transport onder begeleiding ; dan kun je wel hoger ...

http://martenstransport.nl/exceptioneel_transport/vergunningen

en als er een oorlog uitbreekt dan gaan we geen vergunningen maar aanvragen ... ;)

Harald

Citaat van: Huzaar1 op 13/03/2018 | 15:36 uur
........., O.A daarom is er zoveel gesteggel intern in NL omtrent de boxer toren keuze.

Even een stapje naar de NL keuze, ... er is dus nog geen definitieve keuze gemaakt in bemand/onbemand ? en welke type ?
Of is het type wel bekend ; LANCE ?
Wel het kanon : Bushmaster III 35mm  (dezelfde als bij de CV90-35NL)

Citaat van: Huzaar1 op 13/03/2018 | 15:56 uur
Overigens bewapening van de Australische boxers

Toren: Lance bemand
kanon :30mm 
Coax: 7,62mm
RCWS: 12.7mm
Anti tank: Spike antitank wapen

Dit is denk ik een voorbode van de NL boxers minus de RCWS.

30mm => bij NL=> 35mm