Nieuwe ontwikkelingen op BOXER gebied

Gestart door Ace1, 02/11/2013 | 15:37 uur

JdL

Citaat van: Huzaar1 op 14/03/2018 | 13:13 uur
Dat kan allemaal prima als je enkel met je Eigen club hoeft te werken. Doordat wij niets meer alleen (willen) doen bij wijze van spreken zorgt ervoor dat we moeten afstemmen. Het is niet direct een getuiging van chaos en wanorde al die verschillende leveranciers. En ooh, Brr, help verschillende logistieke lijnen.. hoor ik mensen al denken. maar wat daar zo eng en vervelend aan is snap ik niet.
Dit soort landen (Egypte heeft een zelfde aankooppolitiek) willen gewoon niet afhankelijk zijn van één of twee leveranciers.
'The goal is world peace, and to do so you must have strength' Ronald Reagan

Huzaar1

Citaat van: Parera op 14/03/2018 | 12:27 uur
Maar jij bent waarschijnlijk ook geen steen rijke olie sjeik die het geld niet eens mist op zijn rekening. Dit soort landen staan bekend om het kopen voor de show niet omdat het echt practisch past binnen hun strategie. Voor het gemak kijk naar hun luchtmacht ze hebben orders uitstaan van 36 Rafale's / 36 F-15E's en 36 EF Typhoons en ze zijn nu in onderhandeling met de Russen over SU-35's en S-400.

Hun landmacht is wel iets minder chaotisch want hier hebben ze tot op heden duidelijk gekozen voor Duits materiaal om het oude Franse te vervangen.
Ze hebben nu 62 Leopard 2A7+'s (200 stuks totaal in optie),24 pzh2000's. Maar we gaan zien of ze de rest van de Leo's afnemen en misschien nog wel meer voertuigen of dat ze weer overstappen naar bijvoorbeeld Russische voertuigen.
Dat is ook lastig overbrengen op een forum ik zal er volgende keer  :big-smile: ;) bij zetten als het niet serieus bedoeld is.

Dat kan allemaal prima als je enkel met je Eigen club hoeft te werken. Doordat wij niets meer alleen (willen) doen bij wijze van spreken zorgt ervoor dat we moeten afstemmen. Het is niet direct een getuiging van chaos en wanorde al die verschillende leveranciers. En ooh, Brr, help verschillende logistieke lijnen.. hoor ik mensen al denken. maar wat daar zo eng en vervelend aan is snap ik niet.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Parera

Citaat van: Huzaar1 op 14/03/2018 | 08:43 uur
Uhu, wat te koop is is niet meteen goed. Ik heb er nul komma nul vertrouwen in dat dat apparaat werkt voor wat je ermee zou willen doen voor wat het kost.

Maar jij bent waarschijnlijk ook geen steen rijke olie sjeik die het geld niet eens mist op zijn rekening. Dit soort landen staan bekend om het kopen voor de show niet omdat het echt practisch past binnen hun strategie. Voor het gemak kijk naar hun luchtmacht ze hebben orders uitstaan van 36 Rafale's / 36 F-15E's en 36 EF Typhoons en ze zijn nu in onderhandeling met de Russen over SU-35's en S-400.

Hun landmacht is wel iets minder chaotisch want hier hebben ze tot op heden duidelijk gekozen voor Duits materiaal om het oude Franse te vervangen.
Ze hebben nu 62 Leopard 2A7+'s (200 stuks totaal in optie),24 pzh2000's. Maar we gaan zien of ze de rest van de Leo's afnemen en misschien nog wel meer voertuigen of dat ze weer overstappen naar bijvoorbeeld Russische voertuigen.

Citaat van: A.J. op 14/03/2018 | 12:02 uur
Oh okee, je kwam serieus over...
Dat is ook lastig overbrengen op een forum ik zal er volgende keer  :big-smile: ;) bij zetten als het niet serieus bedoeld is.

A.J.

Citaat van: Parera op 14/03/2018 | 03:40 uur
Mensen neem dat soort opmerkingen nou eens niet zo serieus! :neutral:

Oh okee, je kwam serieus over...

Huzaar1

Citaat van: Parera op 14/03/2018 | 03:40 uur
Mensen neem dat soort opmerkingen nou eens niet zo serieus! :neutral:
Nee de Boxer met de AGM er op geschroeft, omdat we toch in dit topic over de Boxer spreken. Blijkbaar wil Rheinmetall deze versie graag verkopen aan Quatar (die kopen toch van alles om het te hebben). Ik denk dat de AGM op een Boxer  een mooi idee is voor peace operations of in de woestijn maar echt in Europa heb je er niet veel aan, veel te groot log ding.

Uhu, wat te koop is is niet meteen goed. Ik heb er nul komma nul vertrouwen in dat dat apparaat werkt voor wat je ermee zou willen doen voor wat het kost.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Parera

Citaat van: A.J. op 14/03/2018 | 03:12 uur
Wat een onzin, echt... Je gaat natuurlijk niet je hele achtergebied aan puin blazen en je daardoor je eigen FOM gigantisch beperkt hebt omdat je de helft van de viaducten eruit geknald hebt...

Dingen slopen gebeurt op het gevechtsveld als daar een boom oid in je sector staat.
Mensen neem dat soort opmerkingen nou eens niet zo serieus! :neutral:

Citaat van: A.J. op 14/03/2018 | 03:12 uur
Die Gepard bedoel je?
Nee de Boxer met de AGM er op geschroeft, omdat we toch in dit topic over de Boxer spreken. Blijkbaar wil Rheinmetall deze versie graag verkopen aan Quatar (die kopen toch van alles om het te hebben). Ik denk dat de AGM op een Boxer  een mooi idee is voor peace operations of in de woestijn maar echt in Europa heb je er niet veel aan, veel te groot log ding.

A.J.

Citaat van: Parera op 13/03/2018 | 23:27 uur
En als het dan nog niet past roep je er in oorlogstijd gewoon de genie bij en vraagt om een ''boem''  :silent: Of om een andere manier te maken zodat je er wel langs kan = Probleem opgelost.

Wat een onzin, echt... Je gaat natuurlijk niet je hele achtergebied aan puin blazen en je daardoor je eigen FOM gigantisch beperkt hebt omdat je de helft van de viaducten eruit geknald hebt...

Dingen slopen gebeurt op het gevechtsveld als daar een boom oid in je sector staat.

Citaat
Nog een bekende op DIMDEX 2018



Die Gepard bedoel je?

Parera

#1010
Citaat van: Huzaar1 op 13/03/2018 | 23:25 uur
Ok..genoeg over de hoogte van die flat. Neem nou maar allemaal aan dat maten leidend zijn
Hell, dat zijn ze zelfs vanaf het startschot bij een MBT ontwerp. Alles binnen marges van bruggen, spoorwegdoorgangen en tunnels.

En als het dan nog niet past roep je er in oorlogstijd gewoon de genie bij en vraagt om een ''boem''  :silent: Of om een andere manier te maken zodat je er wel langs kan = Probleem opgelost.

Nog een bekende op DIMDEX 2018


Huzaar1

Ok..genoeg over de hoogte van die flat. Neem nou maar allemaal aan dat maten leidend zijn
Hell, dat zijn ze zelfs vanaf het startschot bij een MBT ontwerp. Alles binnen marges van bruggen, spoorwegdoorgangen en tunnels.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Huzaar1

Citaat van: Parera op 13/03/2018 | 17:30 uur
Men is bezig met een ''snelweg'' voor militair transport vanuit bijvoorbeeld Nederland naar Polen, ik neem aan dat ze ook van te voren kijken naar verschillende obstakels op de route waardoor het probleem op de foto niet zou kunnen voorkomen. Als ze alles regelen dat we snel van A naar B kunnen rijden zal dat echt wel overna gedacht worden.

Uiteraard. Bij 11tank hadden we daar speciale stafkaarten voor. Genie zal die ook veel hebben gebruikt.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

MasterChief1971

Punt is: de Soviets hebben dat ook .
Ik bedoel de Russen. Herstel: de oostelijke mogelijke tegenstander.
Interdictie is niet alleen een NATO-dingetje...
Hoe minder mogelijke knooppunten waar materieel langs kan, hoe minder doelen je hoeft aan te grijpen....
"Whosoever commands the sea, commands the trade; whosoever commands the trade of the world commands the riches of the world, and consequently the world itself"- Sir Walter Raleigh

A.J.

Citaat van: Parera op 13/03/2018 | 20:02 uur
Het ging meer om het stukje ''kaartlezen'' en routeplanning niet om de staat van de voertuigen.  :silent: Het is wel wat anders dan bij een reisje naar Spanje maar de basis is hetzelfde: logisch nadenken en goed opletten.

Er bestaat bij defensie een heel dik boekwerk met allerlei regelgeving en eisen mbt vervoer (lucht, water, weg, spoor)... Dat is wel ff van een ander kaliber dan "logisch nadenken" en "goed opletten"...

Op de "kijk maar ff" manier ben je je hele eenheid tijdens de strategische plaatsing al kwijt.

Parera

Citaat van: Zander op 13/03/2018 | 19:55 uur
Knappe vergelijking hoor.
Je hebt al eerder gezegd dat je weinig weet hebt van land en lucht spul. Dat is mij nu wel erg duidelijk geworden.
Komt net iets meer bij kijken dan je bandenspanning en je oliepeil controleren en gaan.
Ondanks dat je een bekende route rijd moet alles voorbereid worden.
Helemaal wanneer je het over een strategische verplaatsing hebt.

Het ging meer om het stukje ''kaartlezen'' en routeplanning niet om de staat van de voertuigen.  :silent: Het is wel wat anders dan bij een reisje naar Spanje maar de basis is hetzelfde: logisch nadenken en goed opletten.

Zander

Citaat van: Parera op 13/03/2018 | 19:48 uur
Ja maar in onderstaande post leek het net of er bij defensie totaal geen idee was van hoe de routes erbij lagen en wat de obstakels zouden zijn. Vandaar dat ik aangeef dat wanneer men plannen maakt er echt wel naar kijkt of via een boek, google maps of gewoon door de route te rijden. Niets ingewikkelds aan lijkt me zo'n route plannen als je een beetje verstand hebt van wat je doet.

Het lukt duizenden Nederlandse gezinnen jaarlijks om tot Spanje te komen met de sleurhut dus dan moet het leger toch zeker wel in Polen kunnen komen ?:D

Knappe vergelijking hoor.
Je hebt al eerder gezegd dat je weinig weet hebt van land en lucht spul. Dat is mij nu wel erg duidelijk geworden.
Komt net iets meer bij kijken dan je bandenspanning en je oliepeil controleren en gaan.
Ondanks dat je een bekende route rijd moet alles voorbereid worden.
Helemaal wanneer je het over een strategische verplaatsing hebt.
People are sheep

Parera

Citaat van: Harald op 13/03/2018 | 18:27 uur
Precies, men weet wel waar men wel of niet langs kunt en welke doorrijhoogten bij de bruggen en viaducten horen.
Daar is een boek van, namelijk. Deze wordt ook door vrachtwagen chauffeurs gebruikt.

Citaat van: A.J. op 13/03/2018 | 19:01 uur
Road and Bridge map... Al decennia in gebruik bij defensie...

Ja maar in onderstaande post leek het net of er bij defensie totaal geen idee was van hoe de routes erbij lagen en wat de obstakels zouden zijn. Vandaar dat ik aangeef dat wanneer men plannen maakt er echt wel naar kijkt of via een boek, google maps of gewoon door de route te rijden. Niets ingewikkelds aan lijkt me zo'n route plannen als je een beetje verstand hebt van wat je doet.

Het lukt duizenden Nederlandse gezinnen jaarlijks om tot Spanje te komen met de sleurhut dus dan moet het leger toch zeker wel in Polen kunnen komen ?:D