Salaris Klu Cat b1.1 vliegtuigonderhoudstechnicus

Gestart door Ironhide, 04/11/2015 | 16:46 uur

mikemans

De krijgsmacht kan niet voor niets 12000 functies schrappen en die reorganisatie uit komen zonder gedwongen ontslagen en met 10% vacatures.

Om het verloop aan te geven, dat salaris stijgt in 15 jaar tot ongeveer 1900 a 2000 netto op 40 jarige leeftijd.  ;) bezint eer gij begint.

Oorlogsvis

Citaat van: mikemans op 06/11/2015 | 08:11 uur
Laat ik eens een recht antwoord geven. Voor een normale sgt vliegtuigonderhoud van 25 jaar:

SGT CLSK
Salarisnummer 6 :                                2009,01 bruto
VEB (9,3%)       :                                  186,84 bruto
Technische toelage 0 tot 5 jaar ervaring :   100 bruto

totaal : 2295,85 bruto. Dat zal op ongeveer 1500 netto per maand uitkomen. (35% belasting)

Daarbij: 8% vakantiegeld over bezoldiging zonder veb in mei 1928 bruto, ongeveer 1118 netto (42% belasting)
Daarbij 6,4% eindejaarsuitkering over bezoldiging zonder veb, 1543 bruto, ongeveer 894 netto (42% belasting)

Al naar gelang je legeringsoptie en reisafstand een tegemoetkoming in de reiskosten en/of voedingsgeld netto toelage.

Aanstellingspremie c.q. bindingspremies zijn individueel dus daar kan ik niets over zeggen.
Belasting is een conservatieve schatting binnen de norm, al naar gelang je persoonlijke situatie en eventuele hypotheek kan dit positiever uitkomen.
even heel bot.."hoe moet je rondkomen van 1500 netto per maand ? "  ..voor een 25 jarige is dit een schandalig laag salaris
hij is ook nog onderofficier...belachelijk dat daar nog mensen voor willen werken.
zo'n iemand is toch beter af bijvoorbeeld bij de KLM als vliegtuigonderhoud technicus ?

Als ik alle salarissen zie van de krijgsmacht lijkt het alsof dit salarissen zijn van 20 jaar geleden...eigenlijk moet er overal 1000 euro netto bij.

mikemans

#10
Citaat van: Ironhide op 04/11/2015 | 16:46 uur
Beste,

Ik zit in het laatste jaar van mijn studie aan het VTOC 'Fokker', na dit te hebben afgerond wil ik toe treden tot de Klu als B1.1 vliegtuigonderhoudstechnicus, ik ben na het afronden van de studie in het bezit van alle vereiste Parts voor mijn Catb1.1. wat mij dus bevoegdheid geeft tot vrijgave van de kist.

De functie welke ik wil gaan beoefenen is een onderofficiers functie, nu had ik middels dit forum begrepen dat je je sergeant strepen krijgt na het afronden van de kms. Wat ik echter nergens duidelijk kan vinden is het salaris wat bij deze functie hoort.
Op de site van defensie staan wel salarissen met rangen (en schalen) vermeldt, maar ik zou liegen als ik zeg dat ik daar wijzer van wordt..
Ik ben trouwens 25 jaar oud.

Is er iemand van hier die het weet?

Mvg.

Laat ik eens een recht antwoord geven. Voor een normale sgt vliegtuigonderhoud van 25 jaar:

SGT CLSK
Salarisnummer 6 :                                2009,01 bruto
VEB (9,3%)       :                                  186,84 bruto
Technische toelage 0 tot 5 jaar ervaring :   100 bruto

totaal : 2295,85 bruto. Dat zal op ongeveer 1500 netto per maand uitkomen. (35% belasting)

Daarbij: 8% vakantiegeld over bezoldiging zonder veb in mei 1928 bruto, ongeveer 1118 netto (42% belasting)
Daarbij 6,4% eindejaarsuitkering over bezoldiging zonder veb, 1543 bruto, ongeveer 894 netto (42% belasting)

Al naar gelang je legeringsoptie en reisafstand een tegemoetkoming in de reiskosten en/of voedingsgeld netto toelage.

Aanstellingspremie c.q. bindingspremies zijn individueel dus daar kan ik niets over zeggen.
Belasting is een conservatieve schatting binnen de norm, al naar gelang je persoonlijke situatie en eventuele hypotheek kan dit positiever uitkomen.

Lex

Citaat van: Enforcer op 05/11/2015 | 19:09 uur
Salaris zegt ook niet alles. Denk bv aan de technische toelage.
Bedoel je de aanstellingspremie igv IRM art 13a?  :angel:

Enforcer

Salaris zegt ook niet alles. Denk bv aan de technische toelage.

Lex

Citaat van: Ironhide op 04/11/2015 | 22:59 uur
Beste,

Naar wat ik heb begrepen vanuit de voorlichting die ik heb bijgewoond, is dit wel het geval.
Daar was me ook verteld dat ik na de amo, nog drie weken extra krijg, tijdens die drie weken gaat het om geven van leiding.
Dit was voor de onderofficieren.

Maar, ik zal het 12 november nog even navragen ik ben voor die datum namelijk uitgenodigd door de sergeant-majoor en sergeant der eerste klasse van die voorlichting, voor een vip-info dag op vlb Volkel.
Ik laat het hier wel even weten.

Gr.

Om toekomstige teleurstellingen te voorkomen is het verstandig om een en ander te laten vastleggen op papier.

Ironhide

Citaat van: Ros op 04/11/2015 | 22:15 uur

Vraagt de poster dit ?

Afhankelijk hoe goed de KLu je kan gebruiken, wat je meebrengt en het tekort aan personeel kan je wel onderhandelen....

Van wat ik heb gehoord kampt de Klu met een groot tekort aan gecertificeerd personeel.
Vroeger was er een samenwerkingsverband met mijn school, waar door ze een groot deel van de studenten konden afnemen na de opleiding.
Echter is dit al een paar jaar niet meer het geval..

Mocht het nog interresant zijn, het gaat voor mij om de Cat b1.1 vacature voor de f16, deze staat namelijk open bij defensie.
Voorlichting ben ik heen geweest en mag/kan al solliciteren omdat ik in mijn laatste jaar zit.

Gr.

Ironhide

Citaat van: 5m@sh_1up op 04/11/2015 | 19:18 uur
Werkt dat zo, horizontaal instromen? Heb je dat al gechecked?

Beste,

Naar wat ik heb begrepen vanuit de voorlichting die ik heb bijgewoond, is dit wel het geval.
Daar was me ook verteld dat ik na de amo, nog drie weken extra krijg, tijdens die drie weken gaat het om geven van leiding.
Dit was voor de onderofficieren.

Maar, ik zal het 12 november nog even navragen ik ben voor die datum namelijk uitgenodigd door de sergeant-majoor en sergeant der eerste klasse van die voorlichting, voor een vip-info dag op vlb Volkel.
Ik laat het hier wel even weten.

Gr.

Ros

Citaat van: 5m@sh_1up op 04/11/2015 | 19:18 uur
Werkt dat zo, horizontaal instromen? Heb je dat al gechecked?


Vraagt de poster dit ?

Afhankelijk hoe goed de KLu je kan gebruiken, wat je meebrengt en het tekort aan personeel kan je wel onderhandelen....

5m@sh_1up

Werkt dat zo, horizontaal instromen? Heb je dat al gechecked?

Lex

Zie: http://mpbundels.mindef.nl/31_serie/31_400/31_400_1000.htm
In bijlage A (bijna onderaan) wordt een overzicht per krijgsmachtdeel en per rang gegeven.

Ironhide

Beste,

Ik zit in het laatste jaar van mijn studie aan het VTOC 'Fokker', na dit te hebben afgerond wil ik toe treden tot de Klu als B1.1 vliegtuigonderhoudstechnicus, ik ben na het afronden van de studie in het bezit van alle vereiste Parts voor mijn Catb1.1. wat mij dus bevoegdheid geeft tot vrijgave van de kist.

De functie welke ik wil gaan beoefenen is een onderofficiers functie, nu had ik middels dit forum begrepen dat je je sergeant strepen krijgt na het afronden van de kms. Wat ik echter nergens duidelijk kan vinden is het salaris wat bij deze functie hoort.
Op de site van defensie staan wel salarissen met rangen (en schalen) vermeldt, maar ik zou liegen als ik zeg dat ik daar wijzer van wordt..
Ik ben trouwens 25 jaar oud.

Is er iemand van hier die het weet?

Mvg.