FACTBOOK Korps Commandotroepen: VERLEDEN – HEDEN – TOEKOMST

Gestart door DvdW, 13/05/2014 | 21:30 uur

nmgn

Citaat van: Ros op 06/06/2014 | 19:53 uur

Dus dit is gewoon een leugen ?
Absoluut niet, ze zijn geïnformeerd. Iets met push en pull?? Degene die willen kunnen zo inzicht krijgen, moeten ze idd wel die informatie heel even zoeken. We schuiven het niet bij iedereen onder de neus. Zoals je al aangaf daar zitten de meesten ook niet op te wachten...

Ros

Citaat
vind C-KCT het belangrijk de Nederlandse samenleving te informeren over onze eenheid en ons recht van bestaan.


Dus dit is gewoon een leugen ?

nmgn

Citaat van: Ros op 14/05/2014 | 14:05 uur
Investeren in PR, kennisoverdracht,werving en begrip kweken is prima, zelfs heel goed.De voorwaarde is wel dat je een vooraf bepaalde  doelgroep moet bereiken om je investering om te zetten in iets positiefs en met rendement. Dit initiatief van de KL/KCT voldoet m.i. niet aan geen enkele boven genoemde criteria. Bakken met (belasting)geld uitgeven voor "the happy few".

Een aantal journalisten die  zich bezig houden met Defensie zullen dit best lezen en publiceren in  relevante media. Voor de doorsnee burger zal dit nooit te lezen zijn, los van het feit dat men er ook geen belangstelling voor heeft.

Negatief en kritisch zal ik blijven als er reden voor is, en dat is nu weer het geval. Zoals in meerdere overheidsprojecten waar miljoenen over de balk worden gesmeten. En niet vanwege domme pech maar simpelweg door gebrek aan kennis, beleid en het gemis van gezond verstand.

Als er iets positiefs te melden is, zal ik de eerste zijn om dat hier neer te pennen. Zoals als de mannen en vrouwen van Defensie nu eens hun ballen laten zien en opkomen voor hun baan, werkgever en het Nederlandse volk  :cute-smile:

Dit boek is gemaakt om inzicht te geven in het kct, erg handig voor internationale partners of mensen die geïnteresseerd zijn om te komen werken bij het kct. Dat de normale burger dit niet massaal in de bus krijgt is logisch dat was ook niet de bedoeling.
Er staat een link op de site en er is een beperkte oplage gedrukt. Hij is gemaakt door met name 1 individu die links en rechts hulp heeft gekregen. Kortom hoe kom je erbij dat dit bakken met geld heeft gekost? Mijns inziens is het kosten baten juist heel goed uitgebalanceerd.

Ros

Investeren in PR, kennisoverdracht,werving en begrip kweken is prima, zelfs heel goed.De voorwaarde is wel dat je een vooraf bepaalde  doelgroep moet bereiken om je investering om te zetten in iets positiefs en met rendement. Dit initiatief van de KL/KCT voldoet m.i. niet aan geen enkele boven genoemde criteria. Bakken met (belasting)geld uitgeven voor "the happy few".

Een aantal journalisten die  zich bezig houden met Defensie zullen dit best lezen en publiceren in  relevante media. Voor de doorsnee burger zal dit nooit te lezen zijn, los van het feit dat men er ook geen belangstelling voor heeft.

Negatief en kritisch zal ik blijven als er reden voor is, en dat is nu weer het geval. Zoals in meerdere overheidsprojecten waar miljoenen over de balk worden gesmeten. En niet vanwege domme pech maar simpelweg door gebrek aan kennis, beleid en het gemis van gezond verstand.

Als er iets positiefs te melden is, zal ik de eerste zijn om dat hier neer te pennen. Zoals als de mannen en vrouwen van Defensie nu eens hun ballen laten zien en opkomen voor hun baan, werkgever en het Nederlandse volk  :cute-smile:

DvdW

Citaat van: Mourning op 14/05/2014 | 12:32 uur
[rant on] Holy fuck, Ros! Ik ben het op sommige punten aardig met je eens, maar kun je gewoon ook eens in het forum niet ergens op afgeven of op zeiken? Je negatieve teneur begint echt, behalve bijzonder voorspelbaar, ook behoorlijk vermoeiend te worden en doet (m.i. veel) af aan de overige bijdrages die je levert en die wel waarde hebben...

[knip]


+1! Maar ik denk dat Ros nog een verkiezingsleus achterloopt?

The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

Mourning

Citaat van: Ros op 13/05/2014 | 22:49 uur
Hoe komt de samenleving van het bestaan van het boek te weten, om mee te beginnen ?. En de bronvermelding van het openingsbericht mis ik ook.

Geloof me, de geniddelde Nederlander zal het worst zijn dat dit boekje is verschenen. Er zijn wel andere belangrijke zaken zoals het WK, Utopia en Hart van Nederland waar men mee bezig is.

[rant on] Holy fuck, Ros! Ik ben het op sommige punten aardig met je eens, maar kun je gewoon ook eens in het forum niet ergens op afgeven of op zeiken? Je negatieve teneur begint echt, behalve bijzonder voorspelbaar, ook behoorlijk vermoeiend te worden en doet (m.i. veel) af aan de overige bijdrages die je levert en die wel waarde hebben...

Ik vraag je niet om niet je mening te geven, maar om af en toe eens niet de negatieve invalshoek te kiezen en mensen en instellingen welke aandacht vragen voor Defensie en zich daarvoor inzetten niet continue af te zeiken, in twijfel te trekken of te ridiculiseren.

Beter nog: als zij het allemaal niet goed doen nodig ik je uit om zelf met ideeen of initiatieven te komen die creatiever zijn dan "militairen moeten gaan staken om hun boodschap over te brengen". Ik ben het overigens met je eens dat de militairen het tijdens de bezuinigingen van Hillen inderdaad (veel) harder hadden moeten spelen, maar waarom zo neerbuigend naar alle andere initiatieven, ideeen e.d.? Ja, jij denkt dat die niet gaan helpen, maar dat is nog geen reden om het totaal belachelijk te maken. Je zou ook je waardering kunnen uitten dat er nog mensen zijn, vaak burgers, die zich in ieder geval inzetten voor meer aandacht en geld voor Defensie ook al ben je niet overtuigd van de methodes.[/rant off]
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

dudge

Citaat van: Ros op 13/05/2014 | 22:49 uur
Hoe komt de samenleving van het bestaan van het boek te weten, om mee te beginnen ?. En de bronvermelding van het openingsbericht mis ik ook.

Geloof me, de geniddelde Nederlander zal het worst zijn dat dit boekje is verschenen. Er zijn wel andere belangrijke zaken zoals het WK, Utopia en Hart van Nederland waar men mee bezig is.

Als nu gewoon de journalisten het eens zouden doorlezen.

Leovanw

http://www.dutchdefencepress.com.  "There is no 'I' in TEAM"

Lex

Citaat van: Ros op 13/05/2014 | 22:49 uur
Hoe komt de samenleving van het bestaan van het boek te weten, om mee te beginnen? En de bronvermelding van het openingsbericht mis ik ook.
De bronvermelding is aan het bericht toegevoegd.
En blijkbaar heeft de organisatie, specifiek de KL, het niet noodzakelijk gevonden om nadere aandacht te vragen voor de factbook.


Ros

Citaat van: DvdW op 13/05/2014 | 22:26 uur
Nee, dat gezeur van jou.. Daar zit iemand op te wachten........  :crazy:

Hoe komt de samenleving van het bestaan van het boek te weten, om mee te beginnen ?. En de bronvermelding van het openingsbericht mis ik ook.

Geloof me, de geniddelde Nederlander zal het worst zijn dat dit boekje is verschenen. Er zijn wel andere belangrijke zaken zoals het WK, Utopia en Hart van Nederland waar men mee bezig is.

Jellington

Nooit geweten dat het KCT ook een NEO-operatie heeft uitgevoerd vorig jaar in Zuid-Sudan, maar zo hoort het eigenlijk ook.

DvdW

Citaat van: Ros op 13/05/2014 | 22:16 uur
Daar zat de samenleving nu al jaren op te wachten............. :crazy:

Nee, dat gezeur van jou.. Daar zit iemand op te wachten........  :crazy:
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל


Ros

Citaat van: DvdW op 13/05/2014 | 21:30 uur
Ondanks het geheime karakter van Speciale Operaties vind C-KCT het belangrijk de Nederlandse samenleving te informeren

Daar zat de samenleving nu al jaren op te wachten............. :crazy:

Jellington

Citaat van: DvdW op 13/05/2014 | 21:30 uur
Op vrijdagochtend 21 maart 2014 heeft Commandant Korps Commandotroepen (KCT) kolonel Jan Swillens een eerste exemplaar van het 'Factbook' KCT overhandigd aan Commandant Landstrijdkrachten luitenant-generaal Mart de Kruif. Dit 'feitenboek' geeft toegankelijk en beknopt alle relevante informatie die iedereen zou moeten weten over het verleden, heden en de toekomst van het keurkorps van de Koninklijke Landmacht. Deze unieke eenheid binnen de Nederlandse krijgsmacht is 24 uur per dag direct inzetbaar om op te treden waar ook ter wereld.

Het meest waardevolle is de menselijke factor achter dit optreden, ofwel de Commando Speciale Operaties. Deze mensen zijn speciaal geselecteerd en hebben de zwaarste opleiding ondergaan om dit beroep uit te kunnen oefenen.

Centraal in de opleiding en in het werk van dit elitekorps staan de kernwaarden die het fundament vormen: Moed, Beleid, Trouw, Eer en Trots.

Al vanaf de oprichting in 1942 levert het Korps Commandotroepen een bijdrage aan militaire operaties overal ter wereld. In de laatste twintig jaren zijn commando's vrijwel onafgebroken ingezet: van Bosnië tot Afghanistan en van Irak tot Mali. Een groot aantal commando's heeft voor zijn optreden een dapperheidsonderscheiding ontvangen.

Ondanks het geheime karakter van Speciale Operaties vind C-KCT het belangrijk de Nederlandse samenleving te informeren over onze eenheid en ons recht van bestaan. Samen met andere nationale en internationale eenheden werken ze dagelijks aan de vrede en veiligheid van onze samenleving, zowel binnen als buiten onze landsgrenzen.

KLIK HIER VOOR HET FACTBOOK (pfd, 2.8 mb)


Mooi leesvoer dit!