EU battle Group

Gestart door Elzenga, 15/08/2014 | 22:50 uur

Elzenga

#11
Citaat van: Lex op 15/08/2014 | 23:31 uur
Ach ja, je weet dat ik dit antwoord had verwacht. Naar mijn mening zou je bij de opening van dit topic eerst een intro moeten doen over de EUBG. 8)
Dat maakt de gevolgtrekking naar de Nordic BG duidelijk.
Ja..inderdaad. Maar was even in de snelheid van het bestand tegen komen en denken..dat is mogelijk interessant voor op het Defensieforum...beetje zoals je een interessante video of foto tegen komt.

DvdW

Citaat van: Lex op 15/08/2014 | 23:59 uur
Neem even de moeite om te zoeken, veelal te veel gevraagd, maar dan kom je zeker tegen hetgeen de BV-NL heeft teogezegd. En de opmerking is daarop gestoeld, aangezien er geen tegenbericht is.
Ik weet wat er is toegezegd, ik weet hoe Google werkt, dank u... Natuurlijk is er geen tegenbericht, NL wil natuurlijk niet stout zijn....  :angel: Maar ik wacht tot de dag dat de EUBG daadwerkelijk moet worden ingezet (een dag die nooit komt, hoop ik). Pas dan zullen we zien wat alle mooie toespraken, convenanten en andere papiertjes waard zijn, van NL en andere deelnemers...
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

5m@sh_1up

Assumption is the mother of all fuckups.

Ook in deze Lex.

Lex

Citaat van: DvdW op 15/08/2014 | 23:37 uur
"Mag aannemen van wel"  betekend in de grote boze wereld vaak "neen". Ik snap de intentie, de mooie woorden en photoshoots, maar nu de praktijk.....
Neem even de moeite om te zoeken, veelal te veel gevraagd, maar dan kom je zeker tegen hetgeen de BV-NL heeft teogezegd. En de opmerking is daarop gestoeld, aangezien er geen tegenbericht is.

DvdW

Citaat van: Lex op 15/08/2014 | 23:33 uur
De BV-NL heeft hiervoor mensen/materieel beschikbaar gesteld; mag dus aannemen van wel.  :angel:
"Mag aannemen van wel"  betekend in de grote boze wereld vaak "neen". Ik snap de intentie, de mooie woorden en photoshoots, maar nu de praktijk.....
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

Lex

Citaat van: DvdW op 15/08/2014 | 23:25 uur
kan NL überhaupt nog aan deze verplichting voldoen mocht de EUBG worden ingezet?
De BV-NL heeft hiervoor mensen/materieel beschikbaar gesteld; mag dus aannemen van wel.  :angel:

Lex

Citaat van: Elzenga op 15/08/2014 | 23:14 uur
Voor Lex..de huidige actieve EUBG 2014/2 met daarin ook Nederlandse eenheden. Inzet lijkt me wenselijk maar vrees dat Nederland het anker heeft uitgegooid...
Ach ja, je weet dat ik dit antwoord had verwacht. Naar mijn mening zou je bij de opening van dit topic eerst een intro moeten doen over de EUBG. 8)
Dat maakt de gevolgtrekking naar de Nordic BG duidelijk.

DvdW

Citaat van: Elzenga op 15/08/2014 | 23:14 uur
Voor Lex..de huidige actieve EUBG 2014/2 met daarin ook Nederlandse eenheden. Inzet lijkt me wenselijk maar vrees dat Nederland het anker heeft uitgegooid...

https://t.co/PegLrnIvNB
kan NL überhaupt nog aan deze verplichting voldoen mocht de EUBG worden ingezet?
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

Elzenga

Citaat van: Lex op 15/08/2014 | 23:08 uur
Dus voorgaande EUBG's zijn niet interessant?  :confused:
Voor Lex..de huidige actieve EUBG 2014/2 met daarin ook Nederlandse eenheden. Inzet lijkt me wenselijk maar vrees dat Nederland het anker heeft uitgegooid...

https://t.co/PegLrnIvNB

Lex

Citaat van: Elzenga op 15/08/2014 | 22:50 uur
Sheets met voorbeeld van een EU Battle Group...in dit geval Nordic Battle Group. Lijkt me interessant...
Dus voorgaande EUBG's zijn niet interessant?  :confused:

Elzenga

#1
EU Battlegroup (EUBG)

"An EU Battlegroup (EUBG) is a military unit adhering to the Common Security and Defence Policy (CSDP) of the European Union (EU). Often based on contributions from a coalition of member states, each of the eighteen Battlegroups consists of a battalion-sized force (1,500 troops) reinforced with combat support elements.[1][2] The groups rotate actively, so that two are ready for deployment at all times. The forces are under the direct control of the Council of the European Union". (bron wikipedia)

Sheets met voorbeeld van een EU Battle Group...in dit geval Nordic Battle Group. Lijkt me interessant...
pdf.bestand

http://t.co/JnhNi9zlee