Internationale fighter ontwikkelingen

Gestart door Lex, 19/12/2015 | 16:32 uur


jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Ronald Elzenga op 14/01/2017 | 09:50 uur
Ik weet niet of Lockheed Martin al winst maakt op de F-35?..of dat moment nu nog verder naar de toekomst schuift door zelf een groter deel van de extra kosten op zich te nemen.

In alle LRIP contracten zit een fee component.

Ronald Elzenga

Citaat van: Thomasen op 13/01/2017 | 23:20 uur
Hoe willen ze dat opeens gaan doen dan? Kon toch niet? Was toch al super goedkoop?
Ik weet niet of Lockheed Martin al winst maakt op de F-35?..of dat moment nu nog verder naar de toekomst schuift door zelf een groter deel van de extra kosten op zich te nemen.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

#1302
Citaat van: Thomasen op 13/01/2017 | 23:20 uur
Hoe willen ze dat opeens gaan doen dan? Kon toch niet? Was toch al super goedkoop?

Geen idee, maar LRIP 9 heeft een kale aanschafprijs voor een A variant (inclusief motor prijs) van US$102 miljoen (€95,8 miljoen volgens de wisselkoers van 13 januari 2017) LRIP 10 zal dus (ruim?)onder de US$100 mjn duiken... maar zover was ook al duidelijk voor Trump.

Dat er voor NL dan nog extra kosten bijkomen inclusief 21% btw is dan weer een ander (belachelijk) verhaal.

Ik laat me graag verrassen door de voortgang al zitten er nog wel een paar beren op de weg.


dudge

Hoe willen ze dat opeens gaan doen dan? Kon toch niet? Was toch al super goedkoop?

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Trump-blog - JSF-fabrikant belooft kosten  te verminderen na gesprek Trump

http://s.vk.nl/t-a4417222/ via @volkskrant



Sparkplug

Einde van een tijdperk nadert  :(

RAF draws down Tornado training

Alan Warnes, RAF Lossiemouth - IHS Jane's Defence Weekly - 13 January 2017


A pair of XV(R) Sqn Tornado GR4s prepare to taxi out at RAF Lossiemouth on 12 January. The last course, for refreshers, started in January. The last ab-initio pilot finishes his training in February, ahead of the squadron's disbandment in March. Source: Alan Warnes


The Royal Air Force is drawing down its training on the Panavia Tornado GR4 strike aircraft, with the service's training unit, XV(R) Squadron, beginning its last course in January.

After completion of the final course, XV(R) Squadron will disband on 31 March; ahead of the retirement of the Tornado in early 2019.

Based at RAF Lossiemouth in Scotland since November 1993, XV(R) Squadron became the Tornado Operational Conversion Unit in 1998. Hundreds of pilots and Weapons Systems Operators (WSOs) have since graduated onto an aircraft that has been serving continuous overseas operations for 27 years. In 2015 the unit celebrated its 100th anniversary, which ironically was the same year the official decision was made to close the squadron down in 2017.

Wing Commander Paul Froome, the unit's Officer Commanding (OC) told IHS Jane's on 12 January, that the decision to disband the OCU was on the basis that it would generate enough crews for the three front line units through to 2019.

The training courses are now grinding to a halt, with the final refresher training course beginning in January, and the last nine-month Long Course (No74) for ab-initio pilots set to finish in February. "We are cliff-edging" said Wg Cdr Froome who has been OC since May 2015, "We are pushing students right to the end so the Force is set up for the full two years."

The last two exchange pilots, from the United States, who had flown the A-10 and F/A-18 Hornet also graduated from XV(R) Sqn before Christmas. The last ab-initio WSOs had graduated in May 2014.

Most of the XV(R) Squadron staff crews, with their training qualifications, will be posted to one of the three squadrons at RAF Marham, Norfolk, for the duration of the Tornado Force, and will, in addition to their operational duties, carry out refresher training if required.

Want to read more? For analysis on this article and access to all our insight content, please enquire about our subscription options: ihs.com/contact

To read the full article, Client Login

(329 of 451 words)

http://www.janes.com/article/66936/raf-draws-down-tornado-training
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Sparkplug op 12/01/2017 | 19:58 uur
US Navy hopes for next-generation F/A-XX as soon as late-2020s


Ambitieus... haalbaar?

Sparkplug

US Navy hopes for next-generation F/A-XX as soon as late-2020s

Daniel Wasserbly, Washington, DC - IHS Jane's Defence Weekly - 12 January 2017

The US Navy is still eyeing a future fighter aircraft programme, tentatively called the F/A-XX, that is likely to be unmanned or optionally manned and emerge as soon as the late-2020s, according to outgoing Secretary of the Navy Ray Mabus.

"The F/A-XX is pretty early in the process now ... you always want two generations of aircraft and the [Lockheed Martin F-35 Lightning II Joint Strike Fighter] that's coming in is going to be in the fleet for decades and so the F/A-XX is an earliest late-2020s, early 2030s aircraft," Mabus told reporters on 11 January.

Similarly, the US Air Force's F-X programme would seek to replace the Boeing F-15 Eagle, the Lockheed Martin F-22 Raptor, and perhaps eventually the Lockheed Martin F-35 Lightning II Joint Strike Fighter.

Want to read more? For analysis on this article and access to all our insight content, please enquire about our subscription options: ihs.com/contact

To read the full article, Client Login

(151 of 259 words)

http://www.janes.com/article/66907/us-navy-hopes-for-next-generation-f-a-xx-as-soon-as-late-2020s
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Sparkplug

A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

jurrien visser (JuVi op Twitter)


jurrien visser (JuVi op Twitter)

#1292
Citaat van: Harald op 12/01/2017 | 14:47 uur
De F-35 is voor Polen niet weggelegd, te kostbaar ... te duur voor hun, dit hebben ze al aangegeven.
Maar idd misschien op de lange termijn, over 15-20 jaar.

Nu eventueel extra occasion F16, die gaan nog x jaar mee en dan in batches vervangen, we zijn zo 20 jaar verder.

Maar goed, het is speculatie, over 20 jaar is er heel misschien wel een Europees alternatief welke aansluit bij de Poolse wensen en tegen die zelfde periode moeten ook de Amerikaanse FX en FA/XX in serie van de band aflopen.

Over betaalbaarheid van die laatste 2 is natuurlijk nu nog niets te zeggen.

Harald

Citaat van: Sparkplug op 12/01/2017 | 13:37 uur
Heb nog even Flight International World Air Forces 2016 erbij gepakt. Polen heeft 31 x MiG-29 en 32 x Su-22 naast 36 x F-16C en 12 x F-16D. 96 tweedehands F-16's erbij is een behoorlijke kwantiteit.

Als Polen ook voor de F-35 gaat, dan lijkt het mij een plan voor de lange termijn.

De F-35 is voor Polen niet weggelegd, te kostbaar ... te duur voor hun, dit hebben ze al aangegeven.
Maar idd misschien op de lange termijn, over 15-20 jaar.