Tarten de Turken de NAVO?

Gestart door Zander, 23/02/2017 | 09:39 uur

A.J.

Citaat van: Ros op 25/11/2018 | 22:33 uur
Dus die ga je Patriot systemen aanbieden ?

Er wordt helemaal niks aangeboden, Turkije wil ze plotseling wel hebben. Daarbij is de houdbaarheid van ome Erdo natuurlijk niet onbeperkt.

A.J.

Citaat van: Jooop op 26/11/2018 | 00:35 uur
Tegen wie?

NAVO was opgericht tegen de (niet meer bestaande) Soviet Unie in de koude oorlogsjaren (bestaat ook niet meer).

Het is al lang tijd voor een Europese leger

Waarom?

Jooop

Citaat van: Huzaar1 op 25/11/2018 | 23:18 uur
Vond dat ook weer een hele vreemde opmerkinge. De VS zijn onze beste bondgenoot.

Tegen wie?

NAVO was opgericht tegen de (niet meer bestaande) Soviet Unie in de koude oorlogsjaren (bestaat ook niet meer).

Het is al lang tijd voor een Europese leger

Mourning

Citaat van: Huzaar1 op 25/11/2018 | 23:18 uur
Vond dat ook weer een hele vreemde opmerkinge. De VS zijn onze beste bondgenoot.

Nee, joh, de VS is de grote Satannnnnnn.....  :sick:
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

Huzaar1

Citaat van: A.J. op 25/11/2018 | 22:17 uur
Dit zegt eigenlijk alles...

Vond dat ook weer een hele vreemde opmerkinge. De VS zijn onze beste bondgenoot.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Ros

Citaat van: A.J. op 25/11/2018 | 22:16 uur
Ik zal je helpen, het is gewoon een onbetrouwbare partner, punt.

Dus die ga je Patriot systemen aanbieden ?

A.J.


A.J.

Citaat van: Ros op 25/11/2018 | 21:29 uur
Staat volgens mij ook nergens. Het is wel gebruikelijk bij 'bevriende' naties te kopen en niet bij de 'vijand'. Dus eigenlijk wel verplicht om de lieve vrede te bewaren. Zou Turkije het systeem bij een NAVO partner hebben gekocht was er niets aan de hand geweest.

Griekenland heeft ook gewoon Russische SAM systemen in de bewapening daar wordt verder niet zo'n punt van gemaakt. Je kunt je dus afvragen waarom dat men bij de Turken nu wel doet...

Ik zal je helpen, het is gewoon een onbetrouwbare partner, punt.

Ros

#267
Citaat van: Lex op 25/11/2018 | 21:23 uur
In welk voorschrift staat de verplichting om, in dit geval, Amerikaans wapentuig te kopen?

Staat volgens mij ook nergens. Het is wel gebruikelijk bij 'bevriende' naties te kopen en niet bij de 'vijand'. Dus eigenlijk wel verplicht om de lieve vrede te bewaren. Zou Turkije het systeem bij een NAVO partner hebben gekocht was er niets aan de hand geweest.

Lex

Citaat van: Ros op 25/11/2018 | 21:18 uur
Het gaat om het feit dat de Turken lak hebben aan de verplichting om, in dit geval, Amerikaans wapentuig te kopen en zijn gaan shoppen bij de Russen.
In welk voorschrift staat de verplichting om, in dit geval, Amerikaans wapentuig te kopen?

Ros

#265
Hoe het met de rechtsstaat is gesteld is in Turkije doet op dit onderwerp niet te zake. Wij (de wereld) doen heel graag zaken met vele andere landen waar het volgens onze normen ook niet helemaal pluis is met de democratie en mensenrechten. Zelfs met de VS..

Het gaat om het feit dat de Turken lak hebben aan de verplichting om, in dit geval, Amerikaans wapentuig te kopen en zijn gaan shoppen bij de Russen. En dit doet de NAVO en vooral de VS pijn. Ik denk dus dat de VS de Turken een prijsvoorstel hebben gedaan dat bijzonder aantrekkelijk is. Alles om het gezichtsverlies bij de Russen te niet te doen, en de Turken kost wat kost bij de NAVO te houden. Ik zie Erdogan er toe in staat  zonder enig schroom de stekker eruit te trekken en aan te schuiven bij de Rus als het hem even niet zint.

Huzaar1

Citaat van: Jooop op 25/11/2018 | 20:55 uur
Handel als anti democratie, ga jij maar bij de dokter langs heb je hard nodig!

Zegt iemand die Turkije ziet als een democratisch gezond functionerende rechtsstaat, uhu amigo..
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Jooop

Handel als anti democratie, ga jij maar bij de dokter langs heb je hard nodig!

Huzaar1

#262
Citaat van: Jooop op 25/11/2018 | 16:32 uur
Wat valt er niet te begrijpen, ik ben doorgegaan op jouw als:
.


Als de Turken inderdaad een tactiek hebben gebruikt om een lager prijs te krijgen dan is dat alleen maar slim. Handel is handel!

Dit vindt je slim?

Je bent wel lekker selectief
Wat mij betreft had jij allang je Nederlandse paspoort mogen inleveren.

Ik heb namelijk erbij vermeld dat onze democratieen daar helemaal niet tegen bestand zijn. Ten tweede is dit gewoon niet des allianties.zo lagere prijzen proberen te vekrijgen en alles behalve een werkwijze op basis van vertrouwen.

Jij gaat over een tijdje nog wel terugkomen van je nu gekozen opvattingen. Het is schandalig. De hele navo kijk naar de turken alsof het een stel 5e colonne rijders zijn. Niet voor niets.


Slim...

Je hebt alvast het nuchtere lange termijns denken ingeruild voor emotioneel op de korte termijn.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Sparkplug

Citaat van: Jooop op 25/11/2018 | 16:59 uur
Wij mogen er wel eens een voorbeeld aannemen.

Wij kopen bijvoorbeeld 4 (onbewapende) Reapers voor 179 miljoen euro. Is ruim 45 miljoen dolar per toestel.

Daar kun je bijvoorbeeld 100 Chinese Wing loongs voor kopen


De prijzen zijn mijn inziens belachelijk en dat accepteren we zomaar. Amerikaans NATO partner of niet, afzetprijzen ben ik structureel op tegen.

Wat je nu zegt is wel erg gemakkelijk. Sowieso al door een totaalprijs te delen door de kwantiteit. De stuksprijs is anders en er komt bij een aanschaf nog veel meer bij kijken. Niet alleen qua materieel, maar ook qua service(s) en trainingen. En misschien moet de infrastructuur worden aangepast.

Goedkeuringen voor Patriot aanschaf van Polen en Zweden. Prijzen zijn indicatief.

http://dsca.mil/major-arms-sales/poland-integrated-air-and-missile-defense-iamd-battle-command-system-ibcs-enabled

http://dsca.mil/major-arms-sales/sweden-patriot-configuration-3-modernized-fire-units


A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.