youtubedump

Gestart door dudge, 06/10/2009 | 19:28 uur

Nikehercules

Citaat van: Elzenga op 18/06/2011 | 23:04 uur
Zit nog te overwegen er heen te gaan.....

Ik ben aanwezig geweest bij de editie van 2007, het is zeker de moeite waard,
Als je puur voor de vliegshows gaat kom je bedrogen uit, vind je de rest ook interessant (en zo schat ik jou wel in) moet je er zeker een keer geweest zijn.

Het is alleen een beetje jammer van al die Fransen...

onderofficier

Citaat van: Elzenga op 18/06/2011 | 23:04 uur
Zit nog te overwegen er heen te gaan.....

Ik zeg doen:  dan weet je tenminste waar je over praat .............  ;)    :angel:   :-* 
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Elzenga

Zit nog te overwegen er heen te gaan.....

Lex


Lex


Lex


IPA NG

Inderdaad, heb het idee dat de innovatie hier achter begint te lopen (als gevolg van het kleiner worden van onze defensieindustrie als gevolg van de eeuwige bezuinigingen).
Militaire strategie is van groot belang voor een land. Het is de oorzaak van leven of dood; het is de weg naar overleven of vernietiging en moet worden onderzocht. --Sun Tzu

Nikehercules

Citaat van: IPA op 15/06/2011 | 00:11 uur
Ach ja RT maar zo zijn er meer.

Zeker, neem Future weapons, en daar is ook niks mis mee, als je het maar filtert voor jezelf.

Citaat van: IPA op 15/06/2011 | 00:11 uur
Ik bedoel vooral op een raketten, die zijn supersonisch of zelfs hypersonisch, maar zo'n Harpoon is daarbij vergelijken een slome slak en waarschijnlijk veel makkelijker om neer te halen met een CIWS o.i.d. Vandaar dat de combinatie Club/BrahMos/ASW-Club in een enkele VLS m.i. wel een mooi systeem is.

Die Soviets hebben idd een hoop spul dat je op basis van specs hoger zou beoordelen als de Westerse evenknie.

Neem alleen al zo'n Skval torpedo, word je ook niet blij van met je LCF.

IPA NG

De vervanging en modernisatie gaat vooral langzaam, of de ongeoefendheid en de staat van het (nieuwe) materieel nu zo slecht is betwijfel ik.
Wat ze vooral missen is denk ik een netwerkwerkcentrische krijgsmacht. Maar ook dat lijkt goed te komen, ze hebben goede radarsystemen blijkbaar en ze zijn met dat glonass bezig.

@Nikehercules

Als ik een of andere sjeik van een oliestaat was wist ik het wel. Maar zij zitten niet vast aan allerlei gedragscodes wat betreft het bestellen van militair materiaal.

Ach ja RT maar zo zijn er meer.

Ik bedoel vooral op een raketten, die zijn supersonisch of zelfs hypersonisch, maar zo'n Harpoon is daarbij vergelijken een slome slak en waarschijnlijk veel makkelijker om neer te halen met een CIWS o.i.d. Vandaar dat de combinatie Club/BrahMos/ASW-Club in een enkele VLS m.i. wel een mooi systeem is.
Militaire strategie is van groot belang voor een land. Het is de oorzaak van leven of dood; het is de weg naar overleven of vernietiging en moet worden onderzocht. --Sun Tzu

Nikehercules

Citaat van: IPA op 14/06/2011 | 23:56 uur
Deze ter bescherming van de Smerch.

Wat een heerlijk apparaat is dat om te zien! en dan vooral de tracked versie.
Heeft veel weg van de good old fellow van de KL.

Citaat van: IPA op 14/06/2011 | 23:56 uur
Ligt het aan mij of zijn de Russen verder m.b.t. anti-schipraketten(, kruisvluchtwapens) en luchtverdediging?

Wat betreft de kwaliteit van de systemen is het vooral speculeren geblazen.
Afgaan op de filmpjes van RT kunnen we iig niet, want ook dat is gewoon een propaganda kanaal.

IPA NG

Nu we het toch over Russisch spul hebben:

Deze ter bescherming van de Smerch.


En dan de welbekende:


En nog iets leuks van de makers van de Club-K:


Ligt het aan mij of zijn de Russen verder m.b.t. anti-schipraketten(, kruisvluchtwapens) en luchtverdediging?
Militaire strategie is van groot belang voor een land. Het is de oorzaak van leven of dood; het is de weg naar overleven of vernietiging en moet worden onderzocht. --Sun Tzu

Nikehercules

Citaat van: Elzenga op 14/06/2011 | 23:10 uur
zat te denken.... toch wel prettig dat "het Westen" en dus wij steeds volledig luchtoverwicht hadden in de recente conflicten ... en veel van dit soort systemen konden uitschakelen voor er grondtroepen werden ingezet... doden en slachtofferplaatjes zouden er toch heel anders uitzien als een tegenstander de mogelijkheid had gehad dit soort wapens op grote schaal in te zetten...

Grappig om te zien dat het uit te schakelen materieel in dit soort filmpjes standaard Amerikaans is, zou een indicatie moeten geven voor de export markt. Iets wat overigens voor de te vergelijken westerse filmpjes niet anders is.

Elzenga

Citaat van: IPA op 14/06/2011 | 21:49 uur
Interessant filmpje over de Smerch en de verschillende types munitie.
zat te denken.... toch wel prettig dat "het Westen" en dus wij steeds volledig luchtoverwicht hadden in de recente conflicten ... en veel van dit soort systemen konden uitschakelen voor er grondtroepen werden ingezet... doden en slachtofferplaatjes zouden er toch heel anders uitzien als een tegenstander de mogelijkheid had gehad dit soort wapens op grote schaal in te zetten...(ik denk daarbij even aan het effect van de Scuds die Saddam Hoessein nog wist af te vuren...en die Amerikaanse compound troffen toen..).

IPA NG

Ik denk dat het vooral de bedoeling is dat de UAV doelwitten zoekt voor de MLRS. Zijn ze niet afhankelijk van andere UAV's of grondtroepen. Wel innovatief.
Militaire strategie is van groot belang voor een land. Het is de oorzaak van leven of dood; het is de weg naar overleven of vernietiging en moet worden onderzocht. --Sun Tzu

Nikehercules

Citaat van: dudge op 14/06/2011 | 22:37 uur
Vind vooral die mini UAV wel een tof ding trouwens.

Idd een grappig apparaatje, maar dit mechanische matroesjka poppetje lijkt me erg gevoelig voor storing.
Maar desalniettemin toch interessant, situational awareness  aan te vragen via artillerie.