Wissel hier info omtrent de AMO met elkaar uit!

Gestart door Defensieforum, 29/06/2005 | 16:24 uur

peroxidetim

Citaat van: Robin7 op 21/10/2016 | 16:13 uur
Aha oke, dan zie ik dat vanzelf! Bedankt!

ik heb het zeer recent anders ervaren:

diect na het afronden van de ARB (amo reservisten)  kreeg ik de rangonderscheidngstekens voor sldt2 uitgereikt. die moesten we direct omhangen.
twee weken laten kreeg ik thuis een brief met de bevordering. en daarbij de opmerking dat ik pas de rangonderscheidingstekens mocht dragen nadat een .......(geen idee wat de functionaris moe zijn) mij had bevorderd.

en ergens las ik ook weer dat er per Bataljon weer anders mee wordt omgegaan.

makkelijk he :-)
Nil volentibus arduum

Robin7

Aha oke, dan zie ik dat vanzelf! Bedankt!

Citaat van: Thomasen op 21/10/2016 | 16:05 uur
Bij mijn weten bij de natres altijd 4 maanden na aanstelling geweest.

Dus aanstelling per 1 jan dan sld2 per 1 mei. Onafhankelijk van of je amo dan op 1 jan of 4 Feb pas begint. Uitzonderingen bestaan, o.a. Personeel dat eerder militair is geweest.
Uiteindelijk maakt het weinig uit. Binnen je pel weet toch iedereen dat je nieuw bent, en die 1,25 euro per maand maakt ook het verschil niet.

dudge

Citaat van: Robin7 op 21/10/2016 | 13:30 uur
Het was wèl zo dat je na de AMO wisselt naar Sld2? Na mijn fysieke keuring heb ik namelijk het arbeidsvoorwaardengesprek gehad, en daar staat dat ik (onder voorbehoud van verklaring geen bezwaar) ben aangesteld als Sld3.

Bij mijn weten bij de natres altijd 4 maanden na aanstelling geweest.

Dus aanstelling per 1 jan dan sld2 per 1 mei. Onafhankelijk van of je amo dan op 1 jan of 4 Feb pas begint. Uitzonderingen bestaan, o.a. Personeel dat eerder militair is geweest.
Uiteindelijk maakt het weinig uit. Binnen je pel weet toch iedereen dat je nieuw bent, en die 1,25 euro per maand maakt ook het verschil niet.

Robin7

Citaat van: Thomasen op 21/10/2016 | 13:26 uur
Ik werk inmiddels weer voor een ander krijgsmacht deel. Maar zo was het inderdaad wel. Het kan zijn dat de tijd tussen aanstelling en einde AMO je recht op bevordering geeft, maar in principe zul je nog even moeten wachten. Daarbij is je aanstellings datum niet altijd gelijk aan je opkomst datum.

Het was wèl zo dat je na de AMO wisselt naar Sld2? Na mijn fysieke keuring heb ik namelijk het arbeidsvoorwaardengesprek gehad, en daar staat dat ik (onder voorbehoud van verklaring geen bezwaar) ben aangesteld als Sld3.

dudge

Citaat van: Robin7 op 21/10/2016 | 13:17 uur
Verrek, natuurlijk. Excuus. Maar het is dus niet zo dat wanneer ik mijn amo heb voltooid bij stand wisselt van sld3 naar sld2?


Ik werk inmiddels weer voor een ander krijgsmacht deel. Maar zo was het inderdaad wel. Het kan zijn dat de tijd tussen aanstelling en einde AMO je recht op bevordering geeft, maar in principe zul je nog even moeten wachten. Daarbij is je aanstellings datum niet altijd gelijk aan je opkomst datum.

Robin7

Verrek, natuurlijk. Excuus. Maar het is dus niet zo dat wanneer ik mijn amo heb voltooid bij stand wisselt van sld3 naar sld2?

Citaat van: Thomasen op 21/10/2016 | 12:21 uur
Je hebt geen rang, maar een stand. In principe is de aanstellingsduur bepalend, niet de AMO of opkomsten.

dudge

Citaat van: Robin7 op 21/10/2016 | 10:33 uur
Koffiedrinker? :)

Aha oke, maar de rang na de amo is voor iedereen hetzelfde toch?

Je hebt geen rang, maar een stand. In principe is de aanstellingsduur bepalend, niet de AMO of opkomsten.

Robin7

Citaat van: N. Kerkhof op 21/10/2016 | 10:19 uur
Hee koffiedrinker! :-)

Volgens mij wordt je pas na een jaar meedraaien sld1 maar ik zie dat het overal anders is... Elke compie doet het wat anders en alk bataljon heeft ook weer een eigen werkwijze als ik dat goed zie.
Van onze opleiding zijn verschillende mensen al veel verder dan anderen in wat ze hebben gedaan. Sommige worden al chauffeur gemaakt en andere moeten nog basisschutter worden.

Koffiedrinker? :)

Aha oke, maar de rang na de amo is voor iedereen hetzelfde toch?

N. Kerkhof

Hee koffiedrinker! :-)

Volgens mij wordt je pas na een jaar meedraaien sld1 maar ik zie dat het overal anders is... Elke compie doet het wat anders en alk bataljon heeft ook weer een eigen werkwijze als ik dat goed zie.
Van onze opleiding zijn verschillende mensen al veel verder dan anderen in wat ze hebben gedaan. Sommige worden al chauffeur gemaakt en andere moeten nog basisschutter worden.

mtchel112

Citaat van: Robin7 op 20/10/2016 | 11:50 uur
Welke rang heb je na het voltooien van je AMO?

Volgens mij zit het zo:

Na je aanstelling/voor afronding amo: Sld3
Na je AMO: Sld2
Na je AMO+: Sld1

Robin7

Welke rang heb je na het voltooien van je AMO?

Universal

Wow hoe snel veranderden die dingen....

Volgens mijn 'amo keuze brief/mail' van half mei waren er nog meerdere amo's dit jaar gepland, ook na Augustus... (kon ik ook nog uit kiezen, 4 stuks vanaf juli zelfs)

Anyway bij mij was het even wachten bij medische keuringen en daarna ging het echt wel vlotjes... in mei op de amo van juli gezet..dus soms snap je toch niet wat er daar in die kantoren allemaal bedacht wordt! Bizar! :omg:

Ik wil in ieder geval meegeven dat er soms toch weer ergens plek is zonder dat je het verwacht! Niks zo veranderlijk als defensie plannen.

Succes iedereen met alle keuringen en opkomsten ^^ :P


brigitte-vb

#196
Citaat van: N. Kerkhof op 23/05/2016 | 09:19 uur
Te lang. Volgens mij een maand omdat ik op bericht zat te wachten... Verkeerd voorgelicht.
Ik zou maar eens bellen...

https://werkenbijdefensie.nl/functiegroepen/nationale-reserve.html

En gefeliciteerd natuurlijk. Waar ga je straks heen? Ik hoop dat het je nog lukt voor augustus want het schijnt de laatste Amo van dit jaar te zijn.

Ik ga morgen bellen. Augustus gaat met mijn werk helaas niet lukken. Topdrukte dan dus kan geen vrij nemen. Had zelf ook al niet meer gedacht dat het dit jaar nog zou lukken dus we zien wel.
Heb er in ieder geval erg veel zin in!
Ik kom bij het 30e in Oirschot


Edit: het gaat idd 2017 worden. Augustus was de laatste schijnbaar.  Einde van dit jaar,als de planning voor 2017 er is, worden er mailtjes verstuurd met keuze data s voor de amo.

Afwachten dus...maar dat zijn  we inmiddels wel gewend :-)

brigitte-vb

Citaat van: Robin7 op 23/05/2016 | 09:22 uur
Gefeliciteerd! Ligt het aan mij of is dat opvallend snel gegaan?

Ik ben vorig jaar tijdelijk afgekeurd dus misschien daarom dat het nu zo snel is gegaan. Ben er heel blij mee in ieder geval

Robin7

Citaat van: brigitte-vb op 22/05/2016 | 21:39 uur
Hoelang heb je gewacht met contact zoeken? Ik heb afgelopen woensdag mijn officiële aanstellings brief ontvangen. In december psy keuring gehad en in april de medische keuring en sporttest.

Gefeliciteerd! Ligt het aan mij of is dat opvallend snel gegaan?