Ospreys to be based in UK for special ops missions

Gestart door Lex, 20/05/2012 | 12:04 uur

Elzenga


dudge

Citaat van: Sine Pari op 21/05/2012 | 18:03 uur
De locatie is niet vreemd als je bedenkt dat de V 22s onder de USAF 352nd SOG komen te vallen, welke al weer geruime tijd in Minden Hall (UK) geplaatst is.

Dan klinkt het inderdaad niet vreemd. Wat me meer opviel was de eerste paragraaf:

Citaat van: Stars and Stripes op 20/05/2012 | 12:04 uur
STUTTGART, Germany — The U.S. military will base up to 11 Osprey aircraft in the United Kingdom next year to support U.S. special operations forces missions that could encompass Europe, Southwest Asia and Africa, according to Special Operations Command Europe.
The aircraft, which will operate out of RAF Mildenhall, are expected to extend the reach of Europe-based U.S. commandos, many of whom are stationed at SOCEUR headquarters in Stuttgart.

Dan is dus eigenlijk de vraag, waarom zit 352nd SOG in Minden Hall, en niet bij Stuttgart, waar de belangrijke gebruikers zitten? Is dat een praktische overweging of is dat 'gegroeid' uit een oude situatie? 

Goed om te zien dat je het forum weer gevonden hebt trouwens  ;)

Lex

Citaat van: Elzenga op 21/05/2012 | 22:14 uur
Ja zat ik ook aan te denken...poging de Britten stevig op de Atlantische koers te houden....
Ik betwijfel dat en ga met met de reden die Sine Pari heeft aangedragen.
Er is echter wel een hobbel op de weg. Milden Hall moet daarvoor uitbreiden en de ruimte waar de Osprey zou moeten komen is momenteel nog een dorre vlakte. Het is niet bekend wanneer de bouwactiviteiten een aanvang zullen nemen.

Elzenga

Citaat van: dudge op 20/05/2012 | 18:54 uurDaar is in een ander topic over gediscussieerd.

Ben een beetje verbaasd over de lokatie, is italië is dichterbij. Daarnaast zitten de belangrijkste gebruikers dus in duitsland...verkooppoging aan de britten?  Enigzins opvallende lokatie.
Ja zat ik ook aan te denken...poging de Britten stevig op de Atlantische koers te houden....

Sine Pari

Citaat van: dudge op 20/05/2012 | 18:54 uur
Citaat van: Lynxian op 20/05/2012 | 18:45 uur
Even los van het kostenplaatje, lijken deze dingen me best interessant. Je kunt ze ook prima op een fregat, LPD of (meh) JSS laten landen.

Daar is in een ander topic over gediscussieerd.

Ben een beetje verbaasd over de lokatie, is italië is dichterbij. Daarnaast zitten de belangrijkste gebruikers dus in duitsland...verkooppoging aan de britten?  Enigzins opvallende lokatie.
De locatie is niet vreemd als je bedenkt dat de V 22s onder de USAF 352nd SOG komen te vallen, welke al weer geruime tijd in Minden Hall (UK) geplaatst is.
DULCE BELLUM INEXPERTIS
You have never lived until you have almost died. For those who have fought for it, life has a special flavor the protected will never know.

Lynxian

Citaat van: Kapitein Rob op 20/05/2012 | 19:29 uur
Pfffff, wat is in vredesnaam het belang voor ons om te weten of ze op onze marineschepen kunnen landen? Zelfs als het antwoord "ja" is, is er dan echt iemand die gelooft dat we dingen dan aan zouden moeten schaffen? En waarvoor?
Ze hebben een groter bereik en zijn sneller dan helikopters. Met andere woorden: je kunt vanaf de kust dieper in een willekeurig binnenland opereren. Lijkt me qua special forces missies wel interessant.

Citaat van: Ace1 op 20/05/2012 | 19:26 uur
Citaat van: Lynxian op 20/05/2012 | 18:45 uur
Even los van het kostenplaatje, lijken deze dingen me best interessant. Je kunt ze ook prima op een fregat, LPD of (meh) JSS laten landen.

Te duur voor defensie een V-22 Osprey kost  $ 68 miljoen U.S een CH47F $ 25.1 miljoen tot - $ 32 miljoen

http://www.aircraftcompare.com/helicopter-airplane/Bell-V-22-Osprey/201

http://www.aircraftcompare.com/helicopter-airplane/Boeing-CH-47F-Chinook/265
Quote ter verduidelijking...

dudge

Citaat van: jurrien visser op 20/05/2012 | 19:34 uur
Nu de Britten (helaas) gekozen hebben voor een of twee VTOL carrier(s) lijkt mij de Osprey een prima logistieke- en wellicht op termijn een AWAC oplossing voor de RN.
Wellicht. Zou me niet verbazen als dat als reden voor de locatie heeft meegespeeld.

Harald

#10
Dat een V-22 op een LPD en JSS kan opstijgen en landen, dat geloof ik wel, maar ...

Is de hangar groot genoeg bij de LPD's en JSS ?

want de afmetingen van een V-22 zijn niet klein ! .. hoogte is 6,74 meter, met rotors horizontaal draaiend

maar in elkaar gevouwen, wordt hij al een stuk kleiner, breedte is dan 5,64 meter, hoogte 5,38 meter, lengte 19,23 meter

filmpje van het inelkaar vouwen van een V-22

http://www.youtube.com/watch?v=_45aUrES-j0

Dimensions -- External
Length, fuselage, ft (m) -- 57.33 (17.48)
Width, rotors turning, ft (m) -- 84.6 (25.78)
Length, stowed, ft (m) -- 63.1 (19.23)
Width, stowed, ft (m) -- 18.5 (5.64)
Height, nacelles fully vertical, ft (m) -- 22.1 (6.74)
Height, vertical stabilizer, ft (m) -- 17.65 (5.38)

http://www.boeing.com/rotorcraft/military/v22/v22spec.htm

Hoogte NH-90 = 5,23 meter
Hooghte Chinook = 5,70 meter  

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: dudge op 20/05/2012 | 18:54 uur
Ben een beetje verbaasd over de lokatie, is italië is dichterbij. Daarnaast zitten de belangrijkste gebruikers dus in duitsland...verkooppoging aan de britten?  Enigzins opvallende lokatie.

Nu de Britten (helaas) gekozen hebben voor een of twee VTOL carrier(s) lijkt mij de Osprey een prima logistieke- en wellicht op termijn een AWAC oplossing voor de RN.

Voor de KM zou ik een aantal Ospreys na mijn idee prima tot zijn recht komen a.b. van het JSS (ipv de CH47) en de LPD. Wellicht is een MPA variant interessant.

KapiteinRob

Pfffff, wat is in vredesnaam het belang voor ons om te weten of ze op onze marineschepen kunnen landen? Zelfs als het antwoord "ja" is, is er dan echt iemand die gelooft dat we dingen dan aan zouden moeten schaffen? En waarvoor?

Ace1

Citaat van: Lynxian op 20/05/2012 | 18:45 uur
Even los van het kostenplaatje, lijken deze dingen me best interessant. Je kunt ze ook prima op een fregat, LPD of (meh) JSS laten landen.

Te duur voor defensie een V-22 Osprey kost  $ 68 miljoen U.S een CH47F $ 25.1 miljoen tot - $ 32 miljoen

http://www.aircraftcompare.com/helicopter-airplane/Bell-V-22-Osprey/201

http://www.aircraftcompare.com/helicopter-airplane/Boeing-CH-47F-Chinook/265




Ace1

Citaat van: Lex op 20/05/2012 | 18:55 uur
Een fregat lijkt me nogal problematisch. Het gewicht ligt rond 23.5 ton. En dan nog de spanwijdte van de tiltrotors, ik dacht zo'n 22 meter.
Daarnaast heb je een grote hangaar nodig.

Klopt een LPD of LHD moet wel kunnen maar ik dacht dat de britse LPD's van de Albion klasse geen hangaar hadden?


Lynxian

Citaat van: Lex op 20/05/2012 | 18:55 uur
Een fregat lijkt me nogal problematisch. Het gewicht ligt rond 23.5 ton. En dan nog de spanwijdte van de tiltrotors, ik dacht zo'n 22 meter.
Daarnaast heb je een grote hangaar nodig.
Mwoach... Goed excuus voor een grotere opvolger van het M-fregat. ;) Maar wat serieuzer: zou 't wel kunnen op de LPDs of JSS?

Lex

Citaat van: Lynxian op 20/05/2012 | 18:45 uur
Even los van het kostenplaatje, lijken deze dingen me best interessant. Je kunt ze ook prima op een fregat, LPD of (meh) JSS laten landen.
Een fregat lijkt me nogal problematisch. Het gewicht ligt rond 23.5 ton. En dan nog de spanwijdte van de tiltrotors, ik dacht zo'n 22 meter.
Daarnaast heb je een grote hangaar nodig.

dudge

Citaat van: Lynxian op 20/05/2012 | 18:45 uur
Even los van het kostenplaatje, lijken deze dingen me best interessant. Je kunt ze ook prima op een fregat, LPD of (meh) JSS laten landen.

Daar is in een ander topic over gediscussieerd.

Ben een beetje verbaasd over de lokatie, is italië is dichterbij. Daarnaast zitten de belangrijkste gebruikers dus in duitsland...verkooppoging aan de britten?  Enigzins opvallende lokatie.