youtubedump

Gestart door dudge, 06/10/2009 | 19:28 uur

Nikehercules

Best gaaf zo'n Leo2 Kodiak (krijgen we die nog eigenlijk?), maar dit is helemaal imposant!
En dan vooral die line-charges die afgeschoten kunnen worden.



Elzenga

Citaat van: SMI de Boer op 16/04/2011 | 01:11 uurJa en als ik een keer opper dat je wel eens van stoeltje wisselt tijdens zo'n landing hebben ineens al die notedoppies een gestabiliseerd helidek...
is mogelijk (gezien een Nederlandse ontwikkeling/product)...en op het forum al eens eerder besproken...maar zal vast nog te duur gevonden worden om te implementeren.

http://www.aviationweek.com/aw/blogs/defense/index.jsp?plckController=Blog&plckScript=blogscript&plckElementId=blogDest&plckBlogPage=BlogViewPost&plckPostId=Blog%3A27ec4a53-dcc8-42d0-bd3a-01329aef79a7Post%3Ab7e83518-b221-4733-ba1c-16d21825fe2a

http://www.ampelmann.nl/

SMI de Boer

Citaat van: Lex op 15/04/2011 | 22:00 uur
Citaat van: dudge op 15/04/2011 | 21:53 uur
Schip schommelt aardig op en neer. Mooie timing voor die heli.
Wat je hier ziet is een goede weergave van de realitiet. Het is dus niet zo eenvoudig een heli op een maritiem platform neer te zetten. Als FDO (Flight Deck Officer) moet je dus weten wat het platform gaat doen en het juiste moment kiezen om de heli de opdracht te geven de deklanding uit te voeren. Het platform dient daarvoor een minimale uitslag van 3 graden te binnen te blijven. Na de landing is het noodzaak dat de kist terstond de harpoon in het grid plaatst en dat de rotorbalden een begatieve spoed hebben, waardoor de kist tegen het dek aangedrukt blijft.
Prachtvak is het FDO zijn.

Ja en als ik een keer opper dat je wel eens van stoeltje wisselt tijdens zo'n landing hebben ineens al die notedoppies een gestabiliseerd helidek...
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

A.J.

Citaat van: Lex op 15/04/2011 | 22:10 uur
Ja de FDO staat via een interne lijn in verbinding het zowel de Off. van de Wacht op de brug, alswel de heli controller.

Ah, roger. Ik dacht al. Ben nl. niet zo thuis in dat werk.

Lex

Citaat van: A.J. op 15/04/2011 | 22:05 uur
Staat zo'n vent ook nog in verbinding met iemand die de zee een beetje in de gaten houdt? Want als hij dat op de gok doet moet hij rap mee gaan doen met de staatsloterij.
Ja de FDO staat via een interne lijn in verbinding het zowel de Off. van de Wacht op de brug, alswel de heli controller.

Elzenga

Citaat van: Lex op 15/04/2011 | 22:04 uur
Citaat van: Elzenga op 15/04/2011 | 22:01 uur
Ben benieuwd naar hoe de USS Independence zo'n zeetje neemt...heb nog geen beelden gevonden van dit schip bij flinke seastate.
HDMS Ejnar Mikkelsen is ietwat kleiner en anders gebouwd dan USS Independence.  ;)
daarom juist...ben ik benieuwd hoe zo'n trimaran deze seastate hendelt...ze zeggen dat die stabieler blijven en dus eenvoudiger helikopteroperaties kunnen uitvoeren dan...zou dat dus wel eens in beeld willen zien zoals bij deze video..

A.J.

Citaat van: Lex op 15/04/2011 | 22:00 uur
Wat je hier ziet is een goede weergave van de realitiet. Het is dus niet zo eenvoudig een heli op een maritiem platform neer te zetten. Als FDO (Flight Deck Officer) moet je dus weten wat het platform gaat doen en het juiste moment kiezen om de heli de opdracht te geven de deklanding uit te voeren. Het platform dient daarvoor een minimale uitslag van 3 graden te binnen te blijven. Na de landing is het noodzaak dat de kist terstond de harpoon in het grid plaatst en dat de rotorbalden een begatieve spoed hebben, waardoor de kist tegen het dek aangedrukt blijft.
Prachtvak is het FDO zijn.

Staat zo'n vent ook nog in verbinding met iemand die de zee een beetje in de gaten houdt? Want als hij dat op de gok doet moet hij rap mee gaan doen met de staatsloterij.

Lex

Citaat van: Elzenga op 15/04/2011 | 22:01 uur
Ben benieuwd naar hoe de USS Independence zo'n zeetje neemt...heb nog geen beelden gevonden van dit schip bij flinke seastate.
HDMS Ejnar Mikkelsen is ietwat kleiner en anders gebouwd dan USS Independence.  ;)

Elzenga

Ben benieuwd naar hoe de USS Independence zo'n zeetje neemt...heb nog geen beelden gevonden van dit schip bij flinke seastate.

Lex

Citaat van: dudge op 15/04/2011 | 21:53 uur
Schip schommelt aardig op en neer. Mooie timing voor die heli.
Wat je hier ziet is een goede weergave van de realitiet. Het is dus niet zo eenvoudig een heli op een maritiem platform neer te zetten. Als FDO (Flight Deck Officer) moet je dus weten wat het platform gaat doen en het juiste moment kiezen om de heli de opdracht te geven de deklanding uit te voeren. Het platform dient daarvoor een minimale uitslag van 3 graden te binnen te blijven. Na de landing is het noodzaak dat de kist terstond de harpoon in het grid plaatst en dat de rotorbalden een begatieve spoed hebben, waardoor de kist tegen het dek aangedrukt blijft.
Prachtvak is het FDO zijn.

Lex


Elzenga

#226

Lex


De Taiwanese luchtmacht heeft testen uitgevoerd vanaf een snelweg.

SMI de Boer

Wàt had je laten liggen??  :mad:
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

Lex


HMAS Adelaide is moedwillig afgezonken naar een diepte van zo'n  30 meter, teneinde een kunstmatig rif te creëren.