Bezoek aan het KPU bedrijf...

Gestart door N. Kerkhof, 25/05/2016 | 08:41 uur

N. Kerkhof

Vandaag was het dan zo ver. Spullen halen bij het KPU bedrijf.
Het passen was inderdaad erg belangrijk met alles wat je kreeg. Het één viel veel te groot en het andere te klein. De mensen die achter de balie staan weten best goed wat ze moeten hebben voor je maar sommige dingen moeten gewoon lekker zitten.
Sportschoenen moeten nog geregeld worden en het DT jasje komt ook later... Verder was alles compleet.
Bedankt!


Admiral Halsey

Citaat van: peroxidetim op 25/05/2016 | 12:12 uurik begreep dat je idd na het verkrijgen van je kleding , er goed aan doet het te passen. ergens opgevangen dat je in een soort van scan gaat om je lichaamsmaten op te nemen. Dat kan ook wel eens mis gaan.

Worden de standaard NATO-maten niet meer gehanteerd bij de uitgifte van gevechts- en boordtenue kleding? NATO-maattabel kun je vinden op http://www.militaria4you.com/bestanden/PDF/gevechtskleding.pdf.

Huzaar1

Kijk, het is het leger, geen sociale club. Pas je schoenen, is de maat goed dan ga ervoor.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

N. Kerkhof

Ach, het is niet zo zeer een kwestie van druk maken maar meer een kwestie van info inwinnen en er je voordeel mee doen.
Hoe vaak gebeurt het niet dat je achteraf pas tips krijgt... Als je nu bijvoorbeeld van te voren weet dat schoenenmerk x iets smaller uitvalt in de breedte en je dat niet gelijk voelt bij het passen is dat heel fijn als je dat al kunt tackelen... Zo'n goede indruk maakt Defensie tot nu toe niet... :-)
En als je straks aan de opleiding begint is het leuk als je al je dingen op orde hebt. Vandaar dat ik me "druk maak" :-)

Bobber

Maak je toch eens niet zo druk om alles. Gewoon doen wat er in die brief staat en wat er op de dag zelf gezegd wordt (en daar wordt onder andere gezegd dat je alles even moet passen). Uitvoeren, mars. Of zoals Huzaar1 het zegt: Dekken, dienen, hulzen rapen.

peroxidetim

Citaat van: Huzaar1 op 25/05/2016 | 11:15 uur
Wat is dit?

Dekken dienen hulzenmaken, spullen passen,in je mandje gooien en doorlopen.


????????????

dan even  een serieus antwoord.

ik begreep dat je idd na het verkrijgen van je kleding , er goed aan doet het te passen. ergens opgevangen dat je in een soort van scan gaat om je lichaamsmaten op te nemen. Dat kan ook wel eens mis gaan.
denk aan lengte broek, wijdte van je broek. en dat je alles mee krijgt.

petje/cap is belangrijk omdat je zonder petje de hele AMo met een helm moet doen. en dat wil je niet. :-)
Nil volentibus arduum

Huzaar1

Wat is dit?

Dekken dienen hulzenmaken, spullen passen,in je mandje gooien en doorlopen.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

N. Kerkhof

In augustus mag ik er langs gaan om wat spulletjes te halen. De brief sprak al van slippers en hoe ik er kom.
Zijn er mensen die hun ervaringen willen delen? Is het een beetje te vinden zijn er dingen waar ik rekening mee moet houden?
Alles passen is al eens genoemd maar gebruikerservaringen met gear heb ik niet en het kans best zijn dat je met sommige maten rekening moet houden met bepaalde eigenschappen van het product.

Kan iemand wat meer vertellen over zijn/haar bezoek aan het KPU bedrijf?