Internationale pantservoertuigen APC IFV ontwikkelingen

Gestart door Harald, 17/07/2018 | 10:45 uur


pz

Concept voor unmanned fire support icm APC en IFV'S, Milrem ontwikkelt dit verder, interesse uit de markt.

Iets voor de KL als toekomstig concept?

https://www.edrmagazine.eu/type-x-an-unmanned-direct-fire-support-solution-and-more-by-milrem-robotics

Sparkplug

Citaat van: Mourning op 16/09/2020 | 16:30 uur
Of misschien is het gewoon tijd dat het aantal producenten... "naar beneden gaat" dan wel er steeds meer onderling ontwikkeld en geproduceerd wordt. Ik denk dat het uberhaupt wel (gedwongen) die kant op gaat met de toenemende complexiteit van systemen en de eisen die er aan worden gesteld, de toenemende concurrentie en de kosten die met zulke projecten gemoeid zijn en zoals aangegeven maar blijven toenemen.

Zie de twee artikels in reactie #515 en reactie #516. En dat gaat nog maar over de verschillende type 8x8 en bewapening.
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Mourning

Zat bij dat Hongaarse pakket niet ook een nog te maken productie en testlocatie?

Hoe dan ook ... VEEL geld, maar verschil met o.a. onze aankoop is dat wij geen launching customer van het platform CV-90 waren, wel dacht ik van de specifieke CV9035 MkIII variant. Verder zit hier vanaf het begin o.a. toch een APS en ATGM's op?

Maar je ziet deze trent van steeds duurder materiaal al heel, heel lang en je kunt moeilijk niet meegaan in de technologische ontwkkelingen e.d.. Ik denk dat je vooral door schaal misschien de prijs nog enigszins kunt "drukken" (en dat zet ik niet voor niets tussen aanhalingstekens).

Anyhow we moeten meer gezamenlijk gaan aanbesteden denk ik, waarbij als bijv. een Duits ontwerp in Frankrijk wint, een Franse producent de productie kan verzorgen, maar gedeeltelijk gebeurt dat nu ook al en je wil neem ik aan ook niet al je "geheimen" aan de concurrent in het buitenland die de productie voor haar rekening neemt "weggeven"?

Of misschien is het gewoon tijd dat het aantal producenten... "naar beneden gaat" dan wel er steeds meer onderling ontwikkeld en geproduceerd wordt. Ik denk dat het uberhaupt wel (gedwongen) die kant op gaat met de toenemende complexiteit van systemen en de eisen die er aan worden gesteld, de toenemende concurrentie en de kosten die met zulke projecten gemoeid zijn en zoals aangegeven maar blijven toenemen.
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

Oorlogsvis

Ook nog zoiets ...als die Lynx al pakweg 10 miljoen per stuk kost , dan gaat de nieuwe Leopard III naar de 20 miljoen per stuk ?


Sparkplug

Citaat van: Ace1 op 16/09/2020 | 12:53 uur
Wat zijn de verschillen in gewicht tussen de CV90 en de Lynx en het verschil in motorvermogen?

Defensie geeft voor de CV9035NL een onbeladen gewicht op van 31.750 kg en een vermogen van 810 pk.

https://www.defensie.nl/organisatie/landmacht/materieel/voertuigen/combat-vehicle-90

Rheinmetall noemt voor de KF41 Lynx een gewicht van 44 ton en een vermogen van 850 kW (1156 pk)

Zie het kopje High Mobile in onderstaande link.
https://www.rheinmetall-ydefence.com/en/rheinmetall_defence/systems_and_products/vehicle_systems/armoured_tracked_vehicles/lynx/index.php



A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Ace1

Citaat van: Sparkplug op 16/09/2020 | 12:50 uur
Als eerste afnemer betaalt Hongarije inderdaad een hogere stuksprijs en het is een prijzig voertuig. Daar heb je gelijk in. Er is echter niet verteld wat er allemaal voor 2,4 miljard USD is inbegrepen. Er is geen specificatielijst met de afzonderlijke kosten. Het lijkt mij heel erg sterk dat het alleen uit de KF41 stuksprijzen bestaat.

Citaat van: Huzaar1 op 16/09/2020 | 12:26 uur
Materialen en services? Leg eens uit. Want bij de CV90 zaten voor 4.2 miljoen euro, een model wat notabene speciaal voor NL werd gemaakt, ook 'materialen en service' bij.

Dat zijn 2 cv90's per lynx. En dan voor 2 jaar munitie voor die CV90's ernaast.

Het is absurd veel geld. Ik denk.. weet bijna zeker. Dat de hoge stuksprijs komt door A. Een van eerste afnemers, B. Het is een zeer duur voertuig, B. Ze willen ze zelf produceren.

Wat zijn de verschillen in gewicht tussen de CV90 en de Lynx en het verschil in motorvermogen?

Sparkplug

#515
Citaat van: Huzaar1 op 16/09/2020 | 12:26 uur
Materialen en services? Leg eens uit. Want bij de CV90 zaten voor 4.2 miljoen euro, een model wat notabene speciaal voor NL werd gemaakt, ook 'materialen en service' bij.

.../...

Het is absurd veel geld. Ik denk.. weet bijna zeker. Dat de hoge stuksprijs komt door A. Een van eerste afnemers, B. Het is een zeer duur voertuig, B. Ze willen ze zelf produceren.

Als eerste afnemer betaalt Hongarije inderdaad een hogere stuksprijs en het is een prijzig voertuig. Daar heb je gelijk in. Er is echter niet verteld wat er allemaal voor 2,4 miljard USD is inbegrepen. Er is geen specificatielijst met de afzonderlijke kosten. Het lijkt mij heel erg sterk dat het alleen uit de KF41 stuksprijzen bestaat.

Edit. Uit onderstaande wordt al iets duidelijker wat er in het Hongaarse pakket zit.

CitaatThe contractual agreement, which has now been signed in Budapest, encompasses 218 LYNX KF41 IFVs and nine BUFFALO Armoured Recovery Vehicles (ARVs). The contract includes additional products and services such as simulators, training and instruction plus an initial supply of spare parts as well as maintenance support.

https://euro-sd.com/2020/09/articles/exclusive/19060/hungary-signs-lynx-contract/

A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Huzaar1

Citaat van: Sparkplug op 16/09/2020 | 11:49 uur
Daar zit inderdaad zaken als materialen en services bij. De stuksprijs is niet totaalprijs gedeeld door de kwantiteit.

Materialen en services? Leg eens uit. Want bij de CV90 zaten voor 4.2 miljoen euro, een model wat notabene speciaal voor NL werd gemaakt, ook 'materialen en service' bij.

Dat zijn 2 cv90's per lynx. En dan voor 2 jaar munitie voor die CV90's ernaast.

Het is absurd veel geld. Ik denk.. weet bijna zeker. Dat de hoge stuksprijs komt door A. Een van eerste afnemers, B. Het is een zeer duur voertuig, B. Ze willen ze zelf produceren.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Sparkplug

Citaat van: Oorlogsvis op 16/09/2020 | 11:40 uur
Die Lynx voor Hongarije ...dat is meer dan 10 mio euro per stuk ..zitten hier soms ook overhoud en reserve onderdelen in voor de komende 10 jaar ?
de prijs is sky-high ....dammmm

Daar zit inderdaad zaken als materialen en services bij. De stuksprijs is niet totaalprijs gedeeld door de kwantiteit.
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Oorlogsvis

Die Lynx voor Hongarije ...dat is meer dan 10 mio euro per stuk ..zitten hier soms ook overhoud en reserve onderdelen in voor de komende 10 jaar ?
de prijs is sky-high ....dammmm

Sparkplug

A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Sparkplug

A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Sparkplug

Lynx KF41 production and test facility to be set up in Hungary

14 SEPTEMBER 2020

by Nicholas Fiorenza

Hungary signed an agreement on 9 September worth over EUR2 billion (USD2.4 billion) with Rheinmetall for 218 Lynx KF41 infantry fighting vehicles (IFVs) and to establish a new facility to develop, assemble, and manufacture them near Zalaegerszeg, western Hungary, and a separate test range. The contract was signed in Budapest by Rheinmetall CEO Armin Papperger and Ferenc Korom, commander of the Hungarian Defence Forces.

Hungarian Minister for Innovation and Technology László Palkovics said on 10 September that the total estimated cost of the production and test facility in the Zalazone industrial park is HUF60 billion (USD200 million).

The test phase of the new factory is scheduled to start in 2022, with full-scale production commencing in 2023. Rheinmetall will hold a majority stake in the joint venture. Hungary's contribution to the project will be the establishment of the production facility as well as a centre of excellence (COE) for the development, production, and maintenance of armoured vehicles.

The first 46 Lynx KF41s will be produced in Germany, with the participation of Hungarian personnel as part of their training. During the first phase of production, Hungary will also receive nine Büffel (Buffalo) armoured recovery vehicles built in Germany, with delivery to be completed by the beginning of 2023. The remaining 172 IFVs are to be manufactured in Hungary. The Lynx KF41 IFV ordered by Hungary will have a manned 30 mm Lance turret developed by Rheinmetall and produced by its Military Vehicle COE in Brisbane, Australia, for Australian Boxer armoured vehicles.

Already a Janes subscriber? Read the full article via the Client Login


Hungary is procuring 218 Lynx KF41 IFVs, 146 of which it will produce. (Rheinmetall)

https://www.janes.com/defence-news/news-detail/lynx-kf41-production-and-test-facility-to-be-set-up-in-hungary
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

StrataNL

Citaat van: Huzaar1 op 14/09/2020 | 16:48 uur
Ik hoop dat de werknemers verplicht naar Pentagon wars moeten kijken voordat iemand maar oko begint
;D ;D
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation