De landmacht van morgen

Gestart door Elzenga, 26/10/2013 | 15:20 uur

Parera

Citaat van: StrataNL op 03/09/2019 | 20:15 uur
13 Lichte Brigade is al een paar maanden met die UGV (Milrem Themis) aan het testen, o.a. met een .50.





Nou dat is dan alleen eventjes de deFNder medium los schroeven en die Brimstone launcher er op vast bouten. :angel:

StrataNL

Citaat van: Parera op 03/09/2019 | 19:37 uur
MBDA unveils surface-launched Brimstone platform concepts
https://www.janes.com/article/90812/mbda-unveils-surface-launched-brimstone-platform-concepts
Interessant UGV concept  :cute-smile: Als dit met de Brimstone kan dan moet dat ook mogelijk zijn met de Hellfire.
13 Lichte Brigade is al een paar maanden met die UGV (Milrem Themis) aan het testen, o.a. met een .50.




-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Parera

MBDA unveils surface-launched Brimstone platform concepts
https://www.janes.com/article/90812/mbda-unveils-surface-launched-brimstone-platform-concepts



Interessant UGV concept  :cute-smile: Als dit met de Brimstone kan dan moet dat ook mogelijk zijn met de Hellfire.

Parera

Citaat van: Umbert op 29/08/2019 | 15:36 uur
Dat is toch dezelfde config als in #1169 maar dan op een 8*8?

De toren lijkt iets compacter dan op die afbeelding, het heeft wel iets weg van de Archer van de Zweden.

Umbert

Citaat van: Parera op 29/08/2019 | 14:56 uur


Man 8x8 vrachtwagen met 155 mm L/52 Howitzer, niet verkeerd! :angel:

Dat is toch dezelfde config als in #1169 maar dan op een 8*8?

Harald

Citaat van: Parera op 29/08/2019 | 14:56 uur


Man 8x8 vrachtwagen met 155 mm L/52 Howitzer, niet verkeerd! :angel:

Vooral nieuwsgierig naar :

At the Rheinmetall stand at DSEI, a Boxer infantry group variant will be on display.

Rheinmetall's comprehensive expertise in the air defence domain is also on show at DSEI 2019, embodied in its innovative Skynex system. The Skynex configuration on display at London features the remotely operated, network-capable Oerlikon Revolver Gun Mk3 bolstered

Parera

Citaat#Rheinmetall to exhibit at #DSEI2019
https://www.rheinmetall-defence.com/en/rheinmetall_defence/public_relations/news/latest_news/index_21184.php ...


Man 8x8 vrachtwagen met 155 mm L/52 Howitzer, niet verkeerd! :angel:

Zander

People are sheep

StrataNL

Citaat van: Master Mack op 09/08/2019 | 00:47 uur
Luchtmobiel blijft zoals het is maar zoekt meer samenwerking met SOCOM voor een vierde zeg Rangerbat.
Wat denken jullie
Citaat van: Zander op 09/08/2019 | 10:14 uur
Volgens mij ligt de focus nu op het project DFP en op vuursteun. Ik ga er niet van uit dat er een bataljon word omgeschoold naar het Ranger concept.
Er wordt eerder een bataljon omgeschoold dan dat er een extra vierde bataljon komt...
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Zander

Citaat van: Sparkplug op 09/08/2019 | 08:38 uur
Is er nu wel of geen behoefte aan een eenheid Rangers? Op het forum lees ik zowel voor- als tegenstanders, maar het is mij nog steeds niet duidelijk of het nodig is.
Volgens mij ligt de focus nu op het project DFP en op vuursteun. Ik ga er niet van uit dat er een bataljon word omgeschoold naar het Ranger concept.
People are sheep

Sparkplug

Citaat van: Master Mack op 09/08/2019 | 00:47 uur
Luchtmobiel blijft zoals het is maar zoekt meer samenwerking met SOCOM voor een vierde zeg Rangerbat.
Wat denken jullie

Is er nu wel of geen behoefte aan een eenheid Rangers? Op het forum lees ik zowel voor- als tegenstanders, maar het is mij nog steeds niet duidelijk of het nodig is.
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Master Mack

Omdat ik me verveel in de stilte voor de storm een gedachten hoe de KL snel weer wat stabieler in haar kisten kan staan.
43ste HIB 2Bats elk 44 CV90- 35 met spike. Zeg elk 8 extra reserve per bat staan  in A'foort voor OTK. 414 2DEU leo 2A7V en 1NLD leo 2A7V Cie. Bij aanschaf eigen NLD leo's worden de nu door NLD gebruikte lease tanks doorgeschoven naar de DEU cie die gevormd moet worden in het 2de TBat 515 met 2 NLD cie's dan zou je in zijn totaliteit een NLD Tank Bat op de mat kunnen brengen als de DEU niet mee willen. Alles in de zelfde aantallen maakt een HIB met 4 Bats. Raket art. PZH en 120mm mortier op rups en je kan een grote klap opvangen. De 13de MIB (medium) krijgt 27/28 CV90-35 met Spike  om ze voorlopig wat goedkopen extra slagkracht te geven. En als de tijd rijp is komen er 104 modules en een x aantal extra rijmodules met 35mm en spike voor op de Boxer en een CV90-120mm met spike DFP bat. Dus 2 Boxer bat. 1 CV90 120mm bat. En in het 4de Bat zitten de 28 CV90-35mm met bijv. een BEL cie als partner.Tegengewicht voor de marine samenwerking. Luchtmobiel blijft zoals het is maar zoekt meer samenwerking met SOCOM voor een vierde zeg Rangerbat.
Wat denken jullie

Parera

Ik heb geen idee hoe origineel / hoe oud deze tekeningen zijn maar het is bekend dat de Duitsers de optie van wiel artillerie interessant vinden.
Ziet er voor mij uit als een standaard 6x6 vrachtwagen van de Duitsers i.c.m. de Pzh-2000 toren.




Parera

Citaat van: Huzaar1 op 01/08/2019 | 18:39 uur
NL wil ook ongeveer zo ver kunnen reiken.

Dat is mooi, misschien kan de KL dan na verwerving van het MLRS verhaal door schakelen naar de volgende Amerikaanse ontwikkeling? Want op gebied van raket technologie is Nederland heel erg Amerikaans georiƫnteerd ook vroeger binnen de KL.







Via @Ninja998998

Umbert

Citaat van: Zander op 01/08/2019 | 17:42 uur
Combat Engineer Batallion? :confused:

Voor zo ver mijn kennis strekt bestaat een US divisie uit drie BCT's(brigade combat teams) en een aviation brigade.
Dat lijkt verdacht veel op de Duitse 2027 opzet......

Sorry lijkt erop dat je gelijk hebt dacht dat het Combat Equipment Brigade was.