Bizar plan van generaal bd

Gestart door Ton de Zwart, 04/08/2014 | 10:59 uur

SMI de Boer

@ Ton, het is helemaal waar wat je zegt, daarom open ik ook dat ik in persoon er geen moeite mee zou hebben.
@ Poleme: Er was een van de eerste groepen uit NL die aankwam en SBS6 vroeg: "wat  is jullie bijdrage hierin" waarop de klootzak zegt "we gaan alles in kaart brengen en sturen deze gegevens naar nederland" waarop ik dacht of het niet belangrijker was om kleine kinderen uit de blubber te trekken.
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

Poleme

Citaat van: Ton de Zwart op 04/08/2014 | 13:00 uur
Kijk, SMI. de Boer, in een infanteristische basis opleiding, of operationele sfeer, is het geen probleem. Maar deze mensen zijn met een taak bezig die maar zijdelings te maken heeft met operationele omstandigheden. Het zijn geen infanteristen maar politieagenten met een militair sausje er over. Het idee om er een schools bivak van te maken, compleet met schuttersputten (zie het vervolgstukje in de Telegraaf op pagina2) is ontsproten aan een brein wat aangetast is door een heel slecht virus. En als ik dan lees, in de verkorte CV dat deze persoon de baas geweest is van de KMS en nog erger, van een LMB bat, dan vraag ik me af hoe hij daar met zijn personeel omgegaan is. Mogelijk heeft dat virus pas toegeslagen tijdens zijn FLO. Deze man heeft professionele hulp nodig. Kost 'm alleen zijn eigen bijdrage en kan hij best betalen....
Tien dagen na de tsunami van Kerst 2004, een goede kennis van mij gaat toch op vakantie & vrienden bezoek in Zuid-West Sri Lanka.
Hij en zijn vrouw verblijven in het 5 sterren Hilton hotel van de hoofdstad Colombo.  Elke ochtend rond 07.00 en s' avonds rond 18.00 - 19.00 uur gaat en komt er een colonne witte Toyota Landcruisers met hulpverleners.
De kennis besluit een auto te huren en gaat richting het Zuiden naar de stad en voormalige VOC nederzetting Galle.  De rit door Colombo kost door het vele verkeer al snel ongeveer 45 minuten per keer.  En de rit naar het door de tsunami getroffen Galle kost enkele reis in totaal 4 uur.
In de buurt van Galle stuit mijn kennis en zij vrouw op hulpverleners uit Texas.  Volgens de lokale bevolking waren zij als eerste aanwezig en boden de beste en meeste hulp.  Deze Christelijke hulp organisatie had geen mooie glimmende net ingevlogen Toyota Landcruisers.
Deze organisatie had geleerd van orkanen in Midden-Amerika, dat men zoveel mogelijk gebruik maakte van lokaal ingehuurd vervoer over land en water.   Zij hadden ook eigen off road motoren, mountain bikes en enkele utiliteit quads bij zich.  En om obstakels over de weg te verwijderen had men motorzagen, snijbranders, slijptollen en tirfor lieren meegenomen.  Ze verbleven in witte boog tenten en hadden ook de beschikking over een zeer modern tent veld hospitaal.  En de eerste dagen voedde deze Texaanse hulpverleners zich met Meals Ready to Eat.  Daarna ging men over op lokaal aangekocht eten. Drink water werd niet aangevoerd in flessen of jerry cans.  Maar zelf gemaakt met een water zuiveraar.
Nulla tenaci invia est via - Voor de doorzetter is geen weg onbegaanbaar.


A.J.

Die vent is al jaren alle contact met de werkelijkheid kwijt. Ook de splitsing VBM NOV is door zijn waanideeƫn een feit geworden.

mikemans

Och Projectleider loopbaanlint op zijn CV. Dat zegt toch genoeg dacht ik zo. De personificatie van de 5e colonne.

Ton de Zwart

Kijk, SMI. de Boer, in een infanteristische basis opleiding, of operationele sfeer, is het geen probleem. Maar deze mensen zijn met een taak bezig die maar zijdelings te maken heeft met operationele omstandigheden. Het zijn geen infanteristen maar politieagenten met een militair sausje er over. Het idee om er een schools bivak van te maken, compleet met schuttersputten (zie het vervolgstukje in de Telegraaf op pagina2) is ontsproten aan een brein wat aangetast is door een heel slecht virus. En als ik dan lees, in de verkorte CV dat deze persoon de baas geweest is van de KMS en nog erger, van een LMB bat, dan vraag ik me af hoe hij daar met zijn personeel omgegaan is. Mogelijk heeft dat virus pas toegeslagen tijdens zijn FLO. Deze man heeft professionele hulp nodig. Kost 'm alleen zijn eigen bijdrage en kan hij best betalen....

SMI de Boer

't zal wel weer om de hotelkosten gaan :(
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

SMI de Boer

Citaat van: Ton de Zwart op 04/08/2014 | 11:40 uur
Ik vraag me af, hoe het mogelijk is, dat een dergelijk figuur ooit een leidinggevende functie met bijbehorende rang heeft kunnen bekleden. Is deze man nooit beoordeeld? Heeft hij zijn beoordelaars altijd misleid?  Systeemfout?

En toch, Ton, zou ik er in persoon geen moeite mee hebben. Het idee is natuurlijk heel spartaans naar voor gebracht maar waar je je puptentje neer kan zetten kan je ook een boogtent zetten. Uiteraard zouden de voorwaarden van Kap Rob wel moeten gelden, gewoon volledig uitgerust...
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

Ros

Citaat van: Ton de Zwart op 04/08/2014 | 11:40 uur
Ik vraag me af, hoe het mogelijk is, dat een dergelijk figuur ooit een leidinggevende functie met bijbehorende rang heeft kunnen bekleden. Is deze man nooit beoordeeld? Heeft hij zijn beoordelaars altijd misleid?  Systeemfout?

Eerder.....er is iets aan de hand waar iedereen al iets over gezegd dan wel geschreven heeft.....behalve wij van de GOV.   Voila...bij deze dan, komt een beetje rottig de strot uit maar vooruit.

Vermeulen heeft bij de KL gewerkt, een hele andere organisatie dan de KMAR en zelfs anders dan KM en KLu. Na zijn benoeming tot brigade generaal is hij hoofdzakelijk belast geweest met de reorganisatie bij Defensie. Iemand die "goed" met mensen om kan gaan, blijkt  dan wel.

Laurens

Klinkt een beetje als, omdat men militair is, moet men maar in een boogtent slapen en van 24-uurs pakketten eten. Volgens mij moet je juist goed voor je mensen zorgen en is het voortzettingsvermogen van het werk en het welzijn van je mensen een stuk belangrijker.....Man heeft geen idee waar hij het over heeft. Omstandigheden zijn ook op het basiskamp behoorlijk basic

Citaat,,Leden van de Koninklijke Marechaussee hebben een militaire training genoten. Zij kunnen slapen in een tentje of bij dit goede weer zelfs in een slaapzak onder de sterrenhemel.

Misschien ooit jaren geleden aan het begin van je opleiding...... maar dat heb je echt niet nodig om in een tentje of onder de sterrenhemel te kunnen slapen

CitaatIn oorlogsgebieden is het verplaatsen van troepen het gevaarlijkste wat er is. Zorg er daarom voor dat je in elk geval de marechaussees ter plekke houdt.

Volgens mij wordt er verplaats van conflictgebied naar een rustiger gebied, zit vooral wijsheid in ipv achterbijven in een gebied waar nog kort daarvoor heftig gevochten is.

CitaatAls de gevechten dichtbij komen, weten zij hoe te handelen.

Duck and Cover en maken dat je wegkomt......dat zal de gemiddelde burger/agent ook wel begrijpen.


KapiteinRob

Citaat van: Ton de Zwart op 04/08/2014 | 11:40 uur
Ik vraag me af, hoe het mogelijk is, dat een dergelijk figuur ooit een leidinggevende functie met bijbehorende rang heeft kunnen bekleden. Is deze man nooit beoordeeld? Heeft hij zijn beoordelaars altijd misleid?  Systeemfout?

Heel summier: http://www.prodef.nl/duo-voorzitter-1

KapiteinRob

Ik vind het best dat iemand pleit voor deze optie, maar dan ook "all the way". Dus vol bewapend met alle operationele en logistieke middelen die nodig zijn om ergens te kunnen blijven zitten. En aangezien we dat niet willen/durven/mogen/kunnen (vul het zelf maar in), is dit een volkomen stupide plan. Typisch uit een koker van een gepensioneerde generaal die hiermee n.m.m. doet overkomen dat-ie zelf alleen maar op de Duitse laagvlakte "in het veld heeft gezeten". Daarbij komt ook nog eens dat dit een Kmar-operatie is, en die zijn bij mijn weten helemaal niet ingericht om organiek en zelfstandig in het veld te gaan zitten. En dan heb ik het verder niet eens over de zaken die Ton en Ros al naar voren hebben gebracht!

Ton de Zwart

Ik vraag me af, hoe het mogelijk is, dat een dergelijk figuur ooit een leidinggevende functie met bijbehorende rang heeft kunnen bekleden. Is deze man nooit beoordeeld? Heeft hij zijn beoordelaars altijd misleid?  Systeemfout?

Ros

#3
Deze generaal b.d. spreekt wel namens de  Gezamenlijke Officieren Vereniging (GOV). En dit is helemaal schandalig en zeer kortzichtig. De mensen die daar aan het werk zijn doen hun best om een taak te volbrengen waar zij niet voor opgeleid zijn. Naast de fysieke belasting, die al zwaar is, hebben deze mensen ook te maken met een enorme geestelijke belasting. Ga er maar aan staan, en probeer maar professioneel te blijven als je naar menselijke resten aan het zoeken ben.

Er is al een roulatie schema opgezet om de mensen uitgerust en mentaal zo scherp mogelijk aan het werk te houden. Een "echte maaltijd", persoonlijke verzorging en een goede nachtrust is het minst wat je deze mensen kan bieden.

Niet verplaatsen in een oorlogsgebied, maar wel een batterij lichtmasten neerzetten om in het donker te kunnen werken ? Als het veilig om te reizen doen zij dat en als het niet kan wachten ze. Los van het feit dat de separatisten ze niet laten vertrekken. Afspraken maken met de club in Kiev en de separatisten ?. De heren offcieren lezen geen kranten, hebben geen TV ?


Deze uitspraken van de GOV is een regelrechte klap in het gezicht van alle Nederlandse burgers en militairen die daar aan het werk zijn. Het zwaarste werk dat je maar kan bedenken om te zorgen dat de slachtoffers terug gebracht kunnen worden naar Nederland. Waar familie en vrienden in onzekerheid verkeren of hun geliefde(n)  ooit weer thuis komen om een waardig afscheid te kunnen houden.

Lekker makkelijk on uit je luie stoel met een goed glas cognac en een bolknak wat domme en ondoordachte uitspraken te doen over mensen waarvan de heren officieren (zoals vaker) geen flauw benul hebben wat deze mensen moeten en willen doen  :mad:

Gelukkig, weet ik zeker, dat het gros van de Nederlandse officieren afstand zullen nemen van deze bizarre en idiote uitspraken.

Ton de Zwart

#2
Deze malloot heeft werkelijk geen enkel besef van de lokale omstandigheden. Het is hem ontgaan dat deze mensen gekleed in donkere uniformen, bij zinderende hitte zo'n 8 uur per dag zwaar werk moeten doen. En dan in het veld overnachten, niet douchen en geen normale hap. Deze generaal bd moet daar zelf maar eens een poosje ingezet worden dan piept hij wel anders.

Het artikel gaat overigens nog verder op een andere pagina, maar dat kon ik niet mede kopiƫren.