Amerikaanse F-15's naar Leeuwarden

Gestart door dudge, 28/03/2015 | 11:25 uur

Ace1

Passen de F15´s in de Shelters van vliegbasis Leeuwarden of is daarvoor een of meerdere hangaars beschikbaar?

Harald

Van mij mogen ze wel een tijd gestationeerd blijven op Vlb Leeuwarden.    :big-smile: ;)    maar ja, helaas zal dat er niet inzitten.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Sparkplug op 28/03/2015 | 12:00 uur
Bij het lezen over hun F-15C denk ik automatisch aan de F-15's die vroeger op Camp New Amsterdam (Soesterberg) waren gestationeerd. Wat heb ik die vaak over de Noordzee vanaf het strand en de duinen gezien  8)

Idd altijd super om te zien, in mijn ogen, een van de mooiste en interessantste westerse kisten een goede nummer 2 achter mijn (tot nu toe) all time favorite; de F14.

Ace1

Dat zal voor de Piloten van de Florida Guard wel wennen zijn qa temperatuur dan je in Florida gewend bent.  De temperatuur ligt in de maanden december  tot mei dan tussen de 15 à 25 graden Celsius

Sparkplug

Citaat van: A.J. op 28/03/2015 | 11:51 uur
Stars and Stripes

Ze gaan eerst meedoen met Frisian Flag 2015.
Altijd goed als de Air National Guard hier in Europa komt oefenen.

Bij het lezen over hun F-15C denk ik automatisch aan de F-15's die vroeger op Camp New Amsterdam (Soesterberg) waren gestationeerd. Wat heb ik die vaak over de Noordzee vanaf het strand en de duinen gezien  8)
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

A.J.

#2
Uh, nee. Klok/ klepel:

Citaat
The unit will operate from several locations in Eastern Europe, including Leeuwarden, Netherlands, and Graf Ignatievo, Bulgaria. Leeuwarden is the first stop, Maj. Sheryll Klinkel, USAFE-AFAFRICA spokeswoman, said Friday. The planes will train with NATO allies during the deployment.

Stars and Stripes

Ze gaan eerst meedoen met Frisian Flag 2015.

dudge

Amerikaanse F-15's naar Leeuwarden
De Amerikaanse luchtmacht gaat straaljagers stationeren in Leeuwarden. Twaalf F-15's zijn deze week naar Europa verhuisd, zo meldde de Amerikaanse luchtmacht in Europa vrijdag. Een deel van deze vliegtuigen en het bijbehorende personeel zal later op de luchtmacht in Leeuwarden worden gestationeerd.

De straaljagers nemen vanaf april deel aan een programma genaamd Operation Atlantic Resolve. Onder die naam worden in Europa en in het Europese luchtruim trainingsmissies uitgevoerd, vaak in samenwerking met de strijdkrachten van Europese landen. De operatie is bedoeld om de "vrede en stabiliteit in de regio te handhaven', aldus het Amerikaanse leger.

Het andere deel van de vliegtuigen en het personeel zullen later in Bulgarije worden gestationeerd.

http://frontpage.fok.nl/nieuws/695229/1/1/500/amerikaanse-f-15-s-naar-leeuwarden.html