Peruvian Navy decommissions ex HNLMS De Ruyter

Gestart door dudge, 27/09/2017 | 18:51 uur

Huzaar1

Citaat van: Nikehercules op 25/08/2022 | 19:43 uur
Geheuld wordt? Dat ding is in particuliere handen en ogenschijnlijk in prima staat. Wees blij.

Heulen ja..op internet aanbieden.

Heulen.

Ding moet uberhaubt nergens te koop komen.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

bergd


Nikehercules

Citaat van: Huzaar1 op 25/08/2022 | 15:58 uur
Het is armoede dat er zo geheuld wordt met voor de wereld irrelevante zaken als een gare oude sloep, maar wat voor de Marine erfgoed is en een afkomst en betekenis van een mooi verleden.

Geheuld wordt? Dat ding is in particuliere handen en ogenschijnlijk in prima staat. Wees blij.

Huzaar1

Het is armoede dat er zo geheuld wordt met voor de wereld irrelevante zaken als een gare oude sloep, maar wat voor de Marine erfgoed is en een afkomst en betekenis van een mooi verleden.

"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Ace1

Citaat van: Parera op 24/08/2022 | 16:44 uur
Ik vraag me af of het klopt dat deze bij de C801 De Ruyter hoort, op een foto van de binnenkant van de sloep staat iets interessants.



Hierboven de twee callsigns van zowel het moederschip als de tender zelf. De tender heeft het roepsein Q51 maar dat van het schip dat is F812.
Het boegnummer van de Kruiser De Ruyter was C801, het boegnummer F812 hoort bij het L-fregat ex-Hr.Ms. Jacob van Heemskerck.

Je kan het aan de buitenkant helemaal opdoen lijken of het afkomstig is van de DR maar dat originele callsign plaatje liegt niet naar mijn idee. Ik heb het idee dat deze niet bij de kruiser DR heeft gehoord maar mogelijk bij het L-fregat van Heemskerck en/of het GW fregat De Rutyer (F806).



Op de veiling site staat een foto van de WM2-7465 ? met daarop de naam Tromp, zeer waarschijnlijk het GW fregat.

Ik heb ook even zitten zoeken. Ik zie op geen enkele foto van de De Ruyter in de beeldbank deze sloep. Is waarschijnlijk in 1964 gebouwd door de Rijkswerf (als 1964 klopt) en zou inderdaad van de Heemskerck kunnen zijn geweest, daar zie ik inderdaad de WM2, maar niet dit exacte type. Het is wat vaag.

Was je ook opgevallen dat het bordje op de sloep Hr.Ms. De Ruyter niet overeenkomt met de normale bordjes die toen werden gehanteerd (blauw met witte letters DE RUYTER)? Ook is er een typefout: Hr.MS. ipv Hr.Ms.

In 1992 is 1 motorsloep van de hand gedaan door de KM, dat was de WM-6616, geschonken aan scouting Beatrix te Roermond.

Parera

#85
Citaat van: Harald op 24/08/2022 | 15:29 uur
https://www.schuttevaer.nl/nieuws/actueel/2022/08/22/voormalige-tender-van-hr-ms-de-ruyter-te-koop/?gdpr=deny

Misschien toch nog iets van historische waarde behouden van de oude Ruyter ?

https://www.bootveiling.com/boot-kopen/207356/motorjacht/marine-tender-700/

Ik vraag me af of het klopt dat deze bij de C801 De Ruyter hoort, op een foto van de binnenkant van de sloep staat iets interessants.



Hierboven de twee callsigns van zowel het moederschip als de tender zelf. De tender heeft het roepsein Q51 maar dat van het schip dat is F812.
Het boegnummer van de Kruiser De Ruyter was C801, het boegnummer F812 hoort bij het L-fregat ex-Hr.Ms. Jacob van Heemskerck.

Je kan het aan de buitenkant helemaal opdoen lijken of het afkomstig is van de DR maar dat originele callsign plaatje liegt niet naar mijn idee. Ik heb het idee dat deze niet bij de kruiser DR heeft gehoord maar mogelijk bij het L-fregat van Heemskerck en/of het GW fregat De Rutyer (F806).



Op de veiling site staat een foto van de WM2-7465 ? met daarop de naam Tromp, zeer waarschijnlijk het GW fregat.

Harald


Huzaar1

"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"


jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Master Mack op 19/08/2022 | 22:01 uur
Helaas ook mijn laatste noodkreet mocht niet meer baten. De investeerder is zelf inmiddels op hoge leeftijd en de goede doelen instelling gaat dit niet meer fixen. Helaas einde verhaal voor onze laatste kruiser. Dus toch geen echte zeevarende natie meer.

:'(

Master Mack

Helaas ook mijn laatste noodkreet mocht niet meer baten. De investeerder is zelf inmiddels op hoge leeftijd en de goede doelen instelling gaat dit niet meer fixen. Helaas einde verhaal voor onze laatste kruiser. Dus toch geen echte zeevarende natie meer.

Parera

Citaat van: Zander op 23/07/2022 | 17:41 uur
Ben op dat vlak misschien een beetje een outsider, maar hoeveel museum schepen hebben we momenteel en hoe worden die bezocht?

Als er geen animo voor is snap ik dat niemand het aandurft om dat ding aan te schaffen en te saneren. Uiteindelijk is alles een kosten baten plaatje. Ik vraag me oprecht af of de gemeenschap zit te wachten op die schuit. Hoe machtig mooi het ook zal zijn om er eens een kijkje te nemen.

Op dit moment zijn er in Nederland (snelle google zoekslag) 3 marine gerichte marine musea's met schepen:
- Den Helder, Marine museum, 3 schepen
- Rotterdam, Maritiem museum, 1 schip
- Vlissingen, Mercuur, 1 schip

Ik kan me ook voorstellen dat een museum schip van dit formaat lastig te onderhouden is door de hoge kosten, dit is haalbaar maar dan moet het wel in Amsterdam of Rotterdam liggen met een groot aantal bezoekers per jaar.

Daarom was ik ook voorstander om delen van dit schip te bewaren voor het MARMUS in Den Helder, daar past dit goed en met bijvoorbeeld een 152 mm kanon en enkele (historisch) voor Nederland belangrijke delen van het schip was wat mij betreft voldoende geweest.

Zander

Ben op dat vlak misschien een beetje een outsider, maar hoeveel museum schepen hebben we momenteel en hoe worden die bezocht?

Als er geen animo voor is snap ik dat niemand het aandurft om dat ding aan te schaffen en te saneren. Uiteindelijk is alles een kosten baten plaatje. Ik vraag me oprecht af of de gemeenschap zit te wachten op die schuit. Hoe machtig mooi het ook zal zijn om er eens een kijkje te nemen.

People are sheep

Huzaar1

Citaat van: Master Mack op 22/07/2022 | 21:03 uur
Zover als ik het nog kan overzien was bij de SS Rotterdam asbest het probleem en is asbest het probleem bij de kruiser. En dat helaas niemand brood ziet in een museum en conferentie oord

Hier zal wel het pijnpunt liggen. Begrijpelijk, je vindt het personeel niet het eruit te halen. En het laten doen door 3e wereld land levert je geen goede PR op. Koelkast..endex.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Master Mack

Zover als ik het nog kan overzien was bij de SS Rotterdam asbest het probleem en is asbest het probleem bij de kruiser. En dat helaas niemand brood ziet in een museum en conferentie oord