Al Qaeda zou aanslag willen plegen in Amsterdam

Gestart door Lex, 14/12/2011 | 18:12 uur

Cigarz

Citaat van: Ros op 14/12/2011 | 19:19 uur...Lijkt mij eerder een rondje bangmakerij van Flashpoint...
Volgens mij is Flashpoint in deze de doorgever van de boodschap, niet de bedenker....

SMI de Boer

Rotterdam staat Nr 1 in de lijst. Zelf zou ik voor Amsterdam de kalverstraat op zaterdag een heel gevoeig plekje vinden
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Tanker op 15/12/2011 | 15:44 uur
Citaat van: Enforcer op 14/12/2011 | 19:12 uur
Gezien de bevolkingssamenstelling van Amsterdam lijkt mij de Arena het enige potentiele doelwit.

Denk eerder aan Amsterdam CS op maandagmorgen......

Vrijdagmiddag doet het ook vast goed.

Tanker

Citaat van: Enforcer op 14/12/2011 | 19:12 uur
Gezien de bevolkingssamenstelling van Amsterdam lijkt mij de Arena het enige potentiele doelwit.

Denk eerder aan Amsterdam CS op maandagmorgen......

Oorlogsvis

We zullen goed moeten oppassen, als je iets ziet gewoon eerst waarschuwen dat dat echt niet kan zo'n bom plaatsen, dan 112 bellen en een filmpje van de verdachte maken....daarna gepast de desbetreffende terrorist in bedwang houden zonder geweld te gebruiken totdat de politie arriveerd.....zo ongeveer ? :devil:

Nikehercules

Citaat van: Enforcer op 14/12/2011 | 19:25 uur
Er wonen in Amsterdam nu eenmaal relatief meer moslims. Wat zou je daar willen trefen? Vooruit het CS misschien?!

Geen probleem, moslims die eventueel omkomen sterven voor de goede zaak, zijn niet radicaal genoeg (dus ongelovig) of zijn een verkeerd soort moslim.

Het verleden heeft uitgewezen dat eventuele moslimslachtoffers vaker ingecalculeerd zijn en geen reden waren om van de aanslag af te zien.

Enforcer

Citaat van: Nikehercules op 14/12/2011 | 19:19 uur
Citaat van: Enforcer op 14/12/2011 | 19:16 uur
Den Haag zou logischer zijn met de besluiten tot opbouwmissies. Rotterdam zou logischer zijn als je de boel economisch goed wil treffen.

Maar waarom zou binnen Amsterdam de Arena het enige potentiële doelwit zijn volgens jou?

Er wonen in Amsterdam nu eenmaal relatief meer moslims. Wat zou je daar willen trefen? Vooruit het CS misschien?!

Nikehercules

Citaat van: Enforcer op 14/12/2011 | 19:16 uur
Den Haag zou logischer zijn met de besluiten tot opbouwmissies. Rotterdam zou logischer zijn als je de boel economisch goed wil treffen.

Maar waarom zou binnen Amsterdam de Arena het enige potentiële doelwit zijn volgens jou?

Ros

Een aanslag aankondigen en ook nog in welke plaats ?. Lijkt mij eerder een rondje bangmakerij van Flashpoint, die af en toe ook iets moet aankondigen om aan het werk te kunnen blijven.


Enforcer

Citaat van: Nikehercules op 14/12/2011 | 19:14 uur
Citaat van: Enforcer op 14/12/2011 | 19:12 uur
Gezien de bevolkingssamenstelling van Amsterdam lijkt mij de Arena het enige potentiele doelwit.

Nou dat lijkt mij dus niet, vreemde conclusie.

Den Haag zou logischer zijn met de besluiten tot opbouwmissies. Rotterdam zou logischer zijn als je de boel economisch goed wil treffen.

Nikehercules

Citaat van: Enforcer op 14/12/2011 | 19:12 uur
Gezien de bevolkingssamenstelling van Amsterdam lijkt mij de Arena het enige potentiele doelwit.

Nou dat lijkt mij dus niet, vreemde conclusie.

Enforcer

Gezien de bevolkingssamenstelling van Amsterdam lijkt mij de Arena het enige potentiele doelwit.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Lex op 14/12/2011 | 18:12 uur
Ahsqar zou de volgende melding hebben achtergelaten: 'Amsterdam, de vakantie is in aantocht en die zal worden verlicht met cadeautjes van....de brigades van de monotheïsten.'

Telegraaf,
wo 14 dec 2011, 17:14

Een loos dreigement of niet, het zou arrogant zijn om te denken dat Nederland altijd aan deze ellende zal ontkomen, dat bewijzen immers diverse voorbeelden in Europese landen.

Is het niet deze keer dan komt het wel een keer zonder waarschuwing vooraf. (over dat laatste maak ik me meer zorgen).

Lex

AMSTERDAM -  De terreurorganisatie Al Qaeda is volgens een Amerikaanse organisatie van plan een aanslag te plegen in Amsterdam.

De Amerikaanse organisatie Flashpoint, een onderzoeksbureau dat islamitisch extremisme wereldwijd volgt, heeft dat gemeld. Een zekere Ahsqar zou een mogelijke aanslag hebben gemeld op een website die gelieerd is met Al Qaeda: het Shamukhforum, een chatplek voor Al Qaeda-sympathisanten.

Volgens Flashpoint heeft deze Ashqar zich nog niet vaak gemeld op het forum. Flashpoint heeft vestigingen in New York en Londen. Het werkt samen met onder meer de ministeries van Justitie en Defensie van de Verenigde Staten, Scotland Yard in Engeland en het Internationale Hof van Justitie in Den Haag.

Ahsqar zou de volgende melding hebben achtergelaten: 'Amsterdam, de vakantie is in aantocht en die zal worden verlicht met cadeautjes van....de brigades van de monotheïsten.'

Telegraaf,
wo 14 dec 2011, 17:14