Opvolging Gulfstream IV

Gestart door jurrien visser (JuVi op Twitter), 14/01/2019 | 07:43 uur

jurrien visser (JuVi op Twitter)


jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Huzaar1 op 03/06/2022 | 19:55 uur

Ultra long range toestel.

Met 2 vingers in de neus van Schiphol naar Hato. en heeft dan nog iets van 4000km bereik over.

Huzaar1

#106
Mooi ding


Ultra long range toestel.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Via Twitter

Riekelt Pasterkamp@TekstPast
NIEUWS - @Defensie  koopt tweedehands Gulfstream650 van @jetaviation. Bedrag niet bekend gemaakt. Volgens Defensienota tussen 25 en 100 miljoen euro. Toestel moet begin 2023 bij
@Kon_Luchtmacht  vliegen. Vervangt Gulfstream IV die sinds 1996 bij de #luchtmacht in dienst is.

Harald

Netherlands awards maintenance training contract for future military VIP aircraft

FlightSafety International is providing the RNLAF with Gulfstream G650 maintenance training for up to four years.

The Netherlands MoD has selected FlightSafety International to provide Gulfstream G650 maintenance training for Royal Netherlands Air Force (RNLAF) ground crew personnel.

The two-year contract (with two option years) is worth €918,000 ($997,000).

FlightSafety International won the tender ahead of two other bidders.

A single G650 is being procured in Q4 2022 to replace a Gulfstream IV military VIP aircraft in the RNLAF fleet.

'In order to be able to maintain her to be acquired Gulfstream G650 airplane, the RNLAF has a requirement for technical (type) training courses for her maintenance crew,' the MoD stated in a notice on the official EU contracts database.

'Besides type training also some general technical training on the G650 is required,' it added.

https://www.shephardmedia.com/news/training-simulation/netherlands-awards-maintenance-training-contract-f/

Sparkplug

Replacement of Royal Netherlands Air Force G-IV Gulfstream delayed

PUBLISHED: 16 JUNE 2021   LAST UPDATED: 16 JUNE 2021

A new due date has been set for the replacement of the Koninklijke Luchtmacht (KLu, Royal Netherlands Air Force) Gulfstream 4 (G-IV).

For those who would still like to take some photos of the Dutch military VIP-jet, you will be able to do so until Q4-2022.

Although the G-IV was originally planned to be replaced with a second-hand Gulfstream 650 (G650) in 2021, this has now been postponed with one year. The postponement will buy extra time for looking for a suitable aircraft and the time needed for the necessary military upgrades of this aircraft. One of the given requirements was that the G650 may not be older than building year 2012 and less than 2,500 hours at the time of handing over to the KLu. It is not known if this requirement has been changed to 2013.


Photo via Scramble Archive

https://www.scramble.nl/military-news/replacement-royal-netherlands-air-force-g-iv-gulfstream-delayed
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Ace1


Enforcer

Dan krijgt de Klu de 737 als afdankertje en wordt die 747 de PH-GOV... :angel:

Ace1


Parera

Citaat van: Harald op 01/07/2020 | 14:58 uur
idd,
Hopelijk wordt het wel een betere 2de handse dan de vorige keer bij de Gulfstream IV.

We gaan er in ieder geval flink wat op vooruit qua bereik, dat was/is ook 1 van de eisen.

Uit de eisen van negometrix blijkt dat de kist minimaal 14 zitplaatsen moet krijgen tegenover 11 van de huidige Gulfstream IV. Daarnaast mag de kist niet ouder zijn dan 2012 en maximaal 2500 vlieguren gemaakt hebben en vanaf het begin moet een computer gestuurd onderhoudsprogramma zijn gebruikt.

Persoonlijk hoop ik dat defensie deze kist ook uitrust met DIRCM zoals J-MUSIC van Elbit die we ook hebben op de KC-30's tegen inkomende raketten (MANPADS) voor beveiliging in gevaarlijke gebieden.

Harald

Citaat van: Parera op 01/07/2020 | 14:22 uur
Klinkt niet verkeerd! Wel weer jammer dat het een tweedehands kist moet worden maar wel begrijpelijk.

idd,
Hopelijk wordt het wel een betere 2de handse dan de vorige keer bij de Gulfstream IV.

We gaan er in ieder geval flink wat op vooruit qua bereik, dat was/is ook 1 van de eisen.

Parera

Citaat van: Harald op 01/07/2020 | 13:44 uur
Dus het wordt een 2de hands Gulfstream G650

Omschrijving ;
Delivery of a used Gulfstream G650 aircraft, including all requirements related to the conversion (interior and exterior) and modifications of the aircraft into the required configuration status.


Klinkt niet verkeerd! Wel weer jammer dat het een tweedehands kist moet worden maar wel begrijpelijk.

Harald

Citaat van: Wim1955 op 01/07/2020 | 13:17 uur
https://www.tenderned.nl/tenderned-tap/aankondigingen/199084

Dus het wordt een 2de hands Gulfstream G650

Omschrijving ;
Delivery of a used Gulfstream G650 aircraft, including all requirements related to the conversion (interior and exterior) and modifications of the aircraft into the required configuration status.



Ace1

RFDS innovation recognised at SA Health Supplier Awards

The Royal Flying Doctor Service (RFDS) Central Operations has proudly accepted the SA Health "Supplier Innovation" Award, recognising the introduction of the new RFDS Medi-Jet 24 to its fleet.

The award annually acknowledges health care initiatives that benefit the community and that demonstrate originality and creativity.

The development and delivery of the RFDS Medi-Jet 24 was five years in the making. It commenced service as part of the Central Operations fleet in June 2019.

The world's first purpose-built aeromedical jet, the RFDS Medi-Jet 24 combines the Flying Doctor's signature ICU aeromedical interior and seamless patient loading system with the unparalleled performance of the Pilatus PC-24 Super Versatile Jet.

Its unique design allows for unrivalled access to unsealed airfields in remote areas, more efficient flight times and the capacity to treat and transport three stretchered patients at a time.

In its first 100 days of service, the RFDS Medi-Jet 24:

conducted 78 missions around the clock
landed at 21 locations in six states/territories
flown 108,000 kilometres, and, most importantly,
airlifted 128 patients to specialist care at a major hospital, providing the finest care in the air every step of the way

https://www.flyingdoctor.org.au/news/rfds-innovation-recognised-south-australian-health-supplier-awards/