Nieuwe clusters

Gestart door MichelC, 18/03/2014 | 09:05 uur

MichelC


Ronald?

Wat ik mij heb laten vertellen, cluster 3 is het oude cluster 2t, 4 is het oude cluster 3, cluster 5 het oude 3t, en cluster 6 het oude 4.

insider

De nieuwe clusters zijn niet helemaal te vergelijken. er zijn er nu 6, plus wat speciale keuringseisen, bv voor luchtvarenden.
Er is wel een soort van vertalingstabel. Oude cluster 4 (KMarns, LMB) is nu cluster 6. Oude cluster 3 is nu 4, grofweg.

MichelC

Niemand?

Misschien de vraag anders gesteld, als je nu cluster 3 haalt is dat dan hetzelfde als het oude cluster 3?

MichelC

Onlangs heb ik mijn keuringstraject positief afgerond en op basis van de nieuwe clusters.

Zover ik heb begrepen zijn er nieuwe clusters, voorheen waren dit 4 clusters (1 t/m 4) van licht naar zwaar.
Nu schijnen de clusters te lopen van 1 t/m 9. Tijdens mijn gesprekken heb ik er niet op doorgevraagd in Amsterdam maar uiteindelijk ben ik er wel benieuwd naar hoe die nieuwe clusters werken.

bv. jongens van de brandweer die moeten cluster 6 hebben.

Nogmaals ik heb geen idee en ben nu even hardop aan het denken, of hebben ze nieuwe clusters gemaakt die functiespecifiek zijn, wil je bij de brandweer moet je cluster 6 halen punt, wil je piloot moet je cluster X, duikbootbemanning cluster Y, KCT cluster Z

en dat de andere functies zoals pantserinf., NATRES hetzelfde is gebleven?