Wissel hier info omtrent de IMO met elkaar uit!

Gestart door Defensieforum, 29/06/2005 | 16:21 uur

Enforcer

Citaat van: Eelco op 22/04/2009 | 13:52 uur
Ik heb vanaf mijn geboorte claustrofobie en start in augustus met de AMO-klu (spec-opleiding). Gaat dit voor mij problemen opleveren tijdens de AMO? En zo ja, kun je tegen sommige dingen nee zeggen of wordt dat niet geaccepteerd?

Je moet leren omgaan met je angsten. Doe je dat niet dan heb je een probleem. Het enige wat je kan doen is gewoon beginnen en kijken waar het schip strand. Als je meteen "nee" zegt zul het snel stranden. Ik verwacht wel dat het kader je helpt om je angsten te overwinnen, maar uiteindelijk zul je dat toch zelf moeten doen.

Eelco

Ik heb vanaf mijn geboorte claustrofobie en start in augustus met de AMO-klu (spec-opleiding). Gaat dit voor mij problemen opleveren tijdens de AMO? En zo ja, kun je tegen sommige dingen nee zeggen of wordt dat niet geaccepteerd?

ChrisC7

summatieve toets ??? Wat moet ik me daarbij voorstellen?

Exi

Citaat van: pat op 07/04/2009 | 10:53 uur
vroegtijdig er uitstappen zal bij mij niet gebeuren en als jij zegt dat de rest
goed te doen is zal het mij ook wel lukken laat me zelf van me beste kant zien in ieder geval!
bedankt voor je info man

Maak je er over het algemeen niet te druk over.. Laat het gewoon over je heen komen en doe je best..
Succes ermee :)

pat

vroegtijdig er uitstappen zal bij mij niet gebeuren en als jij zegt dat de rest
goed te doen is zal het mij ook wel lukken laat me zelf van me beste kant zien in ieder geval!
bedankt voor je info man

gu

hee pat.ik ben zelf net klaar met de amo(want zo heet het tegenwoordig)
je kan op verschillende dingen zakken:schieten, zhkh, de summatieve toets, sporttest, cbrn en je gedrag.al die dingen heb je zelf in de hand want naar mijn mening is het allemaal goed te doen, dus als je goed oplet komt het wel goed.tevens moet je er voor zorgen dat je er niet voortijdig uit stapt omdat je het niet aan kan tijdens bijvoorbeeld oefeningen, maar dat spreekt denk ik voor zich.ik weet niet voor welke rang je gaat.maar het leidinggevende gedeelte is er uit gehaald die krijg je apart.als ogrv'r krijg je geen zwaardere amo als een ander.het ligt er wel aan wie je als kader treft.die bepalen namelijk grotendeels hoe zwaar je opleiding gaat worden.jou vervolgopleiding gaat wel een heel stuk zwaarder worden dan de amo.
succes in ieder geval.het is echt een hele mooie tijd.

pat

oke dank je voor de info!  zijn er nog mensen die wel weten wat voor opdrachten je
ongeveer kan verwachten? ga bij de ogrv dus dan krijg je volgens mij wel een zwaardere imo

KapiteinRob

Citaat van: pat op 06/04/2009 | 20:59 uur
u zei dat als ze je niet geschikt vinden dus dat is een mening van hun dan toch?

Correct, maar die moeten ze wel onderbouwen als ze je de laan uit willen sturen. Je kan niet zeggen "die Pat staat me niet aan, pak je koffers maar". Dus ja, je kan iemand de opleiding uitzetten, maar wel met gegronde reden(en).

Citaat van: pat op 06/04/2009 | 20:59 uur
zijn de opdrachten moeilijk? want over het fysieke gedeelte maak ik me niet druk.

Geen idee, ik weet inhoudelijks niets van de IMO.

pat

u zei dat als ze je niet geschikt vinden dus dat is een mening van hun dan toch?
maar ik probeer niet bijdehand te zijn maar wil het allemaal graag vandaar
deze vragen ik bedoel als ik echt me best doe dan zal ik het toch wel halen
zijn de opdrachten moeilijk? want over het fysieke gedeelte maak ik me niet druk.

KapiteinRob

Dus...... Ik zeg/zei niet dat ze je "zomaar" de laan uit kunnen sturen.

pat

#170
Citaat van: Kapitein Rob op 17/07/2005 | 12:19 uur
Citaat van: paul... op 17/07/2005 | 12:13 uur
Je krijgt toch eerst een proeftijd van 6 maanden, waarin expliciet vermeld staat: " gedurende de proeftijd kan de aanstelling, zowel door u als door mij, zonder opgaaf van reden worden beeindigd."

Ik moet je HELAAS teleurstellen; hoewel de voorschriften dit inderdaad zo stellen, is de praktijk dat dit alleen geldt voor de militair in proeftijd en niet voor de werkgever defensie. Als je als defensie een militair binnen z'n proeftijd de laan uit wilt sturen, zul je met een gedegen motivering moeten komen!


dit zijn jouw woorden toch?

pat

#169
oke ben wel van plan om alles te geven en te doen wat ze me opdragen dus
hoop dat ik het dan haal wat voor opdrachten kun je verwachten waarvoor je zou
kunnen zakken?

KapiteinRob

Citaat van: pat op 06/04/2009 | 19:50 uur
hey weet niet of deze vraag al gesteld is maar kan je uit de IMO gezet worden als je iets niet haalt of ze vinden je niet geschikt?

Ja.

Citaat van: pat op 06/04/2009 | 19:50 uur
moeten ze hier dan een hele goede reden voor hebben?

In die zin dat als je tot twee maal toe een herexamen onvoldoende scoort je sowieso kan vertrekken. En als je structureel de kantjes eraf loopt kunnen ze je ook wieberen.

Citaat van: pat op 06/04/2009 | 19:50 uur
als je laat zien dat je gemotiveerd bent en je wilt het heel graag en je bent in conditie enzo dan moet het toch lukken?

Nee.

pat

hey weet niet of deze vraag al gesteld is maar kan je uit de IMO gezet worden
als je iets niet haalt of ze vinden je niet geschikt? moeten ze hier dan een hele goede
reden voor hebben? als je laat zien dat je gemotiveerd bent en je wilt  het heel graag en je bent
in conditie enzo dan moet het toch lukken?

KapiteinRob

Citaat van: pepoe op 18/03/2009 | 11:42 uur
om met elkaar over de opleiding te praten enzo

Klopt, maar dat doe je niet. Je post over het het traject voor opkomst, niet over de opleiding.

Citaat van: pepoe op 18/03/2009 | 11:42 uur
snap niet waar je je zo druk over maakt man

Los van het feit dat je je toonzetting wel iets kunt matigen, is het mijn taak als forumbeheerder de zaak in het gareel te houden. In al z'n facetten. Dus een offtopic opmerking is geen probleem, maar als het offtopic postings betreft die een structureel vervolg zou kunnen krijgen, wordt zo'n posting verwijderd. Maar doe vooral je beklag bij de algeheel beheerder als mijn wijze van forumbeheer je niet aanstaat en je van mening bent dat ik mijn werk in deze niet conform de forumregels doe. Maar neem dan wel eerst de forumregels door.....

Citaat van: pepoe op 18/03/2009 | 11:42 uur
alles is off topic volgens jou:S

M.i. begin je nu in je emotie te raaskallen.

Citaat van: pepoe op 18/03/2009 | 11:42 uur
sorry hoor zeg wel niks meer

Waarna je vrolijk verder gaat met posten......