Internationale ontwikkelingen maritiem

Gestart door Parera, 17/04/2018 | 18:32 uur

Parera

Citaat van: Thomasen op 06/09/2019 | 14:59 uur
Uiteindelijk is dat dual crew concept natuurlijk super. Of, zoals bij de OZD, een bemanningen die los staan van de schepen zelf.
Het geeft zeker kansen voor moderner werkgeverschap. Er staat echter ook wat tegenover, en dat is dat de reizen ook aantrekkelijk moeten blijven. Daarnaast is zeker voor Nederland het bereiken van een dergelijke bemanningsconcept erg lastig gezien ons personeelstekort. Gevolg is wat we nu ook zien met de OPV's. de theorie is prima, de praktijk is dat sommige lui dubbel genaaid worden.

Ook zul je een goede infrastructuur moeten opbouwen om de 'afkomende' bemanning te vermaken. Door dit proces dynamischer te maken kun je ook het opwerk traject aanpakken. Ook hier kun je dan namelijk de bemanning en het platform loskoppelen. Je kunt is de 'off' periode je CT doen, die dan misschien uitgebreider gedaan moet worden. SARC1/2 en SATS kunnen dan evt ook opgepakt worden door DMI en een reeds SARC6 gerede bemanning.

Op dit moment is dit voor ons nog te lastig als we het huidige aantal platformen willen behouden of zelfs willen uitbreiden.
Het concept van 4 + 1 bemanning is misschien iets wat wel haalbaar zou kunnen zijn op de middel-lange termijn en dan voor de lange termijn misschien 2 + 4 (op basis van 4 schepen).
Dit concept vraagt natuurlijk ook om investering in de oefenmogelijkheden aan land (simulatoren en andere trainingsmiddelen) want die bemanningen zonder schip kunnen natuurlijk ook niet 4 maanden thuis gaan zitten. Er moeten in de ''off'' periode inderdaad gewoon allerlei trainingen gedaan worden.

Parera

#878
Leonardo Demos Outstanding BMD Capabilities Performed By Its MFRA Radar During Formidable Shield 2019
https://www.navalnews.com/naval-news/2019/09/leonardo-demos-outstanding-bmd-capabilities-performed-by-its-mfra-radar-during-formidable-shield-2019/

Video: French Navy Shifting To Dual Crews For Its FREMM Frigates
https://www.navalnews.com/naval-news/2019/09/video-french-navy-shifting-to-dual-crews-for-its-fremm-frigates/

[youtube width=750 height=425]https://www.youtube.com/watch?v=3MmmD6V23RA[/youtube]

Sparkplug

A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Parera

#876
Citaat van: Sparkplug op 04/09/2019 | 14:07 uur
BAE Systems to Deliver 3 57mm Guns to German Federal Police

https://www.navalnews.com/naval-news/2019/09/bae-systems-to-deliver-3-57mm-guns-to-german-federal-police/



Die Duitsers weten wel hoe ze dat moeten doen, maar de laatste keer dat ze de politie zo zwaar gingen bewapenen liep dat niet zo goed af  :silent: Verder zijn het mooie kustwacht cutters / OPV's die ze nu aan het bouwen zijn. Dit soort schepen heeft de EU wel nodig om haar eigen kustwacht te versterken, niet als ''EU Coast Guard'' maar gewoon nationale middelen die eventueel onder EU vlag ingezet kunnen worden waar nodig.



Factsheet OPV 86 BP

Sparkplug

A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Parera

Navantia launches Australia's second replenishment vessel



Spanish shipbuilder Navantia has launched the second auxiliary oiler replenishment (AOR) vessel on order for the Royal Australian Navy (RAN).

The double-hulled vessel, which will be known as HMAS Stalwart , with pennant number A304 once it is in service, was launched on 30 August in Ferrol, Spain. It is part of an AUD642 million (USD430 million) contract in May 2016 under Australia's Project Sea 1654 Phase 3 Maritime Operational Support Capability programme.

The programme's first-of-class, Supply , was launched in November 2018 at the same location. The class derives its design from the Spanish Armada's supply ship SPS Cantabria , and will have an overall length of 173.9 m, an overall beam of 23 m, and a hull draught of 8 m.

The vessel is powered by two MAN 18V 32/40 main engines and four MAN 7L21/31 generator sets, and can attain a top speed of 20 kt and a standard range of 6,000 n miles (11,110 km) at 13 kt.

[Source: Janes.com ]

Huzaar1

Citaat van: Sparkplug op 26/08/2019 | 12:37 uur
Raytheon eyes guidance sensor and processor to enable Tomahawk missile to hit moving enemy vessels at sea

https://www.militaryaerospace.com/sensors/article/14038802/tomahawk-missile-antiship-upgrade

Ik kan hier zo weinig mee he. Af en toe denk ik wie fopt nu wie met zulke berichten.

BD en M.I.T ontwikkelen robots die kunnen rennen en springen maar we hebben het nog over capabele processors voor een pijl uit de jaren 70.

Inzet, het kunnen raken van doelen op zee.
Hou even iemand anders voor de gek. Belediging voor mn intelligentie dit.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Parera

Via @xaviervav

Citaat.@MarineNationale is switching to dual crews for its #FREMM Frigates. Learn how and why soon in @navalnewscom video interview of #ALFAN , ⭐⭐⭐⭐ vice Admiral in charge of the French surface fleet

Dit is dus de nieuwe trend binnen de EU marines? Dubbele bemanningen voor de schepen. :silent:

Sparkplug

Raytheon eyes guidance sensor and processor to enable Tomahawk missile to hit moving enemy vessels at sea

https://www.militaryaerospace.com/sensors/article/14038802/tomahawk-missile-antiship-upgrade
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Sparkplug

A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Parera

Citaat van: Sparkplug op 21/08/2019 | 09:02 uur
The Type 4X Destroyer – An early look at an early concept

https://ukdefencejournal.org.uk/the-type-4x-destroyer-an-early-look-at-an-early-concept/

Een interessant concept, waar eigenlijk niet eens zo heel veel aangepast hoeft te worden als vervanging van de Type 45. Als ze qua bewapening alleen al een extra rij mk41 VLS cellen zouden plaatsen zitten ze er al warmpjes bij:
- 48x CAMM / CAMM-ER (< 25 / <45 km)
- 48x Mk41 of Sylver VLS (SM-2 / SM-6 /SM-3 / TLAM of Aster-15 / Aster-30 / Scalp.

Daarnaast zullen de sensoren & radars moeten worden aangepast naar AAW/BMD maar dat zou volgens het artikel mogelijk moeten zijn op de hull van het Type 26, misschien kunnen ze hier weer komen kijken naar wat wij doen met ons vLCF qua SEWACO.

Sparkplug

A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

StrataNL

Citaat van: Parera op 19/08/2019 | 12:15 uur
Navantia & BMT To Unveil FSS Design Proposal At DSEI 2019
https://www.navalnews.com/naval-news/2019/08/navantia-bmt-to-unveil-fss-design-proposal-at-dsei-2019/







Boeg nummer serie bekend gemaakt? A140 ? Dit zou aansluiten bij de laatste Tide klasse tanker (A139)
Ze mogen wel een andere Photoshopper aannemen....
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Parera

Navantia & BMT To Unveil FSS Design Proposal At DSEI 2019
https://www.navalnews.com/naval-news/2019/08/navantia-bmt-to-unveil-fss-design-proposal-at-dsei-2019/







Boeg nummer serie bekend gemaakt? A140 ? Dit zou aansluiten bij de laatste Tide klasse tanker (A139)

Parera