Internationale fighter ontwikkelingen

Gestart door Lex, 19/12/2015 | 16:32 uur

Huzaar1

Daar weten we eigenlijk ook niet zo veel vanaf he, dat Navo land genaamd Spanje.

Moet kommer en kwel zijn met al die budget problemen van dat land.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Sparkplug

Spanish Air Force Finally Resumes Eurofighter Deliveries, Accepts A Dozen

(Source: compiled by Defense-Aerospace.com; posted Jan 23, 2017)


The Spanish air force has now incorporated a dozen new-build Eurofighter combat aircraft that were warehoused on Albacete air base while the defense ministry resolved budgetary difficulties that prevented their delivery and payment. (Eurofighter photo)

In the closing days of 2016, the Spanish Air Force finally put into service a dozen Eurofighter combat aircraft that it had stored on Albacete air base immediately after they were delivered because it lacked the funds to pay for them.

The aircraft, a mix of Tranche 2 and Tranche 3 aircraft, have now been incorporated into the air force's 11th Wing, stationed at Moron air base at Seville, thanks to what Defensa, the Spanish website which first reported the transaction, calls an "economico-administrative regularization." These additional aircraft take Spain's Eurofighter fleet to 60 operational aircraft.

These Eurofighters were assembled by Airbus Defense and Space at Getafe, near Madrid, and officially handed over to NETMA, the NATO Eurofighter and Tornado Management Agency, which stored them at Albacete pending re-delivery to the Spanish air force. The air force, however, was told it could not accept them because of "administrative payment problems which prevented it from adding to the budget deficit" – in other words, spending the money to pay for the aircraft would exceed Spain's authorized budget deficit.

An agreement between NETMA and the Spanish air force allowed the aircraft to be maintained by Albacete's 14th Wing while this bureaucratic knot was being resolved, and each aircraft was flown every 20 days to maintain its operational capabilities and to keep its airworthiness certificate current.

The final handover, in late December, created a large volume of unexpected administrative work for the air force's Matériel Groups, which are attempting to accelerate the incorporation of the aircraft into four air force squadrons which already operate the Eurofighter.

Spain initially planned to buy 87 Eurofighters, but finally decided to take 73, of which two (a two-seater in August and a single-seater in June 2014) were written off after accidents which killed two pilots.

The delivery of the final 13 units is planned for 2017 and 2018, but the air force doesn't exclude that the final deliveries may slide into 2019. All of these aircraft belong to the latest Tranche 3 standard.

In parallel, the air force's Centro Logistico de Armamento y Experimentacion (CLAEX) and the Logistical Support Command are working to upgrade all the Tranche 1 aircraft ao as to give them some of the capabilities of the later standards.

http://www.defense-aerospace.com/articles-view/release/3/180482/spanish-air-force-finally-resumes-eurofighter-deliveries.html
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Harald

Citaat van: Sparkplug op 23/01/2017 | 19:14 uur
De A-1 Skyraider blijft een mooi toestel, maar is nou niet bepaald 'light'  ;D
Tja ... Ach... Wel als je hem naast een A-10 zet of een F-35.
Maar een A-1 geeft wel iets meer power gevoel dan een A-29, moet ik zeggen.

Sparkplug

Citaat van: Harald op 23/01/2017 | 16:00 uur
Van mij mogen ze deze wel weer op de productielijn zetten......  ;) :big-smile: .... (in een nieuw jasje)



De A-1 Skyraider blijft een mooi toestel, maar is nou niet bepaald 'light'  ;D
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Harald

Citaat van: Sparkplug op 23/01/2017 | 15:32 uur
Alleen als zij voor een toestel met straalaandrijving gaan. Turbofan of turboprop. Het is maar net wat de voorkeur heeft.

Van mij mogen ze deze wel weer op de productielijn zetten......  ;) :big-smile: .... (in een nieuw jasje)






Sparkplug

Citaat van: Harald op 23/01/2017 | 15:28 uur
OA-X: More Than Just Light Attack 
(interessante uitleg... OA-X programma is geen A-10 vervanging, puur als low budget, low aanschaf, low exploitatie)
Het zou ook zomaar kunnen dat men een kandidaat uit het T-X programma doorontwikkeld. 

Alleen als zij voor een toestel met straalaandrijving gaan. Turbofan of turboprop. Het is maar net wat de voorkeur heeft.
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Harald

OA-X: More Than Just Light Attack 
(interessante uitleg... OA-X programma is geen A-10 vervanging, puur als low budget, low aanschaf, low exploitatie)
Het zou ook zomaar kunnen dat men een kandidaat uit het T-X programma doorontwikkeld. 

Chief of Staff of the Air Force Gen. David Goldfein recently acknowledged that the Air Force is unbalanced to fight at the high end of the conflict spectrum — in high-intensity conventional war. The world is rapidly changing, and the high and low ends of conflict are moving further apart. The high end is getting more difficult as a result of warfighting advances by near-peer competitors, while the low end is moving tangentially towards an enduring commitment. Excessively depending on a single exquisite aircraft to span this widening rift between the spectrum ends dilutes capability, capacity, and resources that are all constrained today and for the foreseeable future.

One platform cannot be expected to span this gap today, and certainly not tomorrow. During a recent think tank discussion, Lt. Gen. Mike "Mobile" Holmes, the deputy chief of staff of the Air Force for strategic plans and requirements, informally circulated a concept called OA-X (O/A denotes an observation/attack role, while X stands in for an undetermined identification number). OA-X is the low-cost, off-the-shelf light attack solution the Air Force is bruiting to relieve the spiraling operating costs of conducting low-intensity operations with multirole fighters, working within existing fiscal constraints to free resources to invest in the high-end fight.

..../....

voor het gehele artikel, zie onderstaande LINK
https://warontherocks.com/2016/08/oa-x-more-than-just-light-attack/

Ronald Elzenga

Citaat van: Enforcer op 23/01/2017 | 14:53 uur
Zo lang het "Made in America" is, is er altijd een kans...... de komende 4 jaar.
Dat zal in ieder geval wel de focus zijn ja...putting America first.

Enforcer

Citaat van: Ronald Elzenga op 23/01/2017 | 13:33 uur
Ik zie hierin eerder een poging de problemen en tekortkomingen van de F-35 te compenseren dan "iets nieuws" te proberen. Want dat toestel zou en betaalbaar zijn en de vervanging van de F-16 en zelfs de A-10 voor CAS worden. Ook interessant hoe men dit wil financieren. Ten kosten van het F-35 budget?

Zo lang het "Made in America" is, is er altijd een kans...... de komende 4 jaar.

Ronald Elzenga

Citaat van: Sparkplug op 23/01/2017 | 14:07 uur
Het artikel heeft het niet voor niets over counterterrorism operations en permissive environments. Hiervoor is in de jaren 60 de OV-10 Bronco al ontworpen.

Trainers kun je aanpassen voor aanvalstaken en voorzien van wat extra bepantsering. De A-37, AT-6 en A-29 zijn ook voortgekomen uit respectievelijk de T-37, T-6 en de Super Tucano.

Maar zien wat de USAF nu precies voor ogen heeft.
ja..afwachten.

Sparkplug

Citaat van: Ronald Elzenga op 23/01/2017 | 13:49 uur
I know. Maar als je alleen de proliferatie al ziet van MANPADS in conflictgebieden denk ik dat je hier toch praat over best een geavanceerd vliegtuig (of een toestel met het incasseringsvermogen van de A-10). Anders zou je immers ook wat bommen en raketten onder de nieuwe trainers kunnen hangen. Maar misschien is dat wat ze hier ook bedoelen.

Het artikel heeft het niet voor niets over counterterrorism operations en permissive environments. Hiervoor is in de jaren 60 de OV-10 Bronco al ontworpen.

Trainers kun je aanpassen voor aanvalstaken en voorzien van wat extra bepantsering. De A-37, AT-6 en A-29 zijn ook voortgekomen uit respectievelijk de T-37, T-6 en de Super Tucano.

Maar zien wat de USAF nu precies voor ogen heeft.

A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

MasterChief1971

"Whosoever commands the sea, commands the trade; whosoever commands the trade of the world commands the riches of the world, and consequently the world itself"- Sir Walter Raleigh

Ronald Elzenga

Citaat van: Sparkplug op 23/01/2017 | 13:44 uur
Het betreft een light attack fighter aircraft en is zoals vermeld geen vervanging van de A-10C. Denk dan bijvoorbeeld aan de oude A-37 Dragonfly of van de huidige generatie de AT-6 en de A-29 turboprops.
I know. Maar als je alleen de proliferatie al ziet van MANPADS in conflictgebieden denk ik dat je hier toch praat over best een geavanceerd vliegtuig (of een toestel met het incasseringsvermogen van de A-10). Anders zou je immers ook wat bommen en raketten onder de nieuwe trainers kunnen hangen. Maar misschien is dat wat ze hier ook bedoelen.

Sparkplug

Citaat van: Ronald Elzenga op 23/01/2017 | 13:33 uur
Ik zie hierin eerder een poging de problemen en tekortkomingen van de F-35 te compenseren dan "iets nieuws" te proberen. Want dat toestel zou en betaalbaar zijn en de vervanging van de F-16 en zelfs de A-10 voor CAS worden. Ook interessant hoe men dit wil financieren. Ten kosten van het F-35 budget?

Het betreft een light attack fighter aircraft en is zoals vermeld geen vervanging van de A-10C. Denk dan bijvoorbeeld aan de oude A-37 Dragonfly of van de huidige generatie de AT-6 en de A-29 turboprops.

A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Ronald Elzenga

Citaat van: defencetech op 23/01/2017 | 11:51 uur
Air Force Mulls Low-Cost Fighter Experiment

...
Ik zie hierin eerder een poging de problemen en tekortkomingen van de F-35 te compenseren dan "iets nieuws" te proberen. Want dat toestel zou en betaalbaar zijn en de vervanging van de F-16 en zelfs de A-10 voor CAS worden. Ook interessant hoe men dit wil financieren. Ten kosten van het F-35 budget?