Wat vind je achter Natres.nl?

Gestart door N. Kerkhof, 04/04/2016 | 19:35 uur

N. Kerkhof

Ondertussen heb ik het nog eens geprobeerd en contact gehad met de mensen achter de site. Ik heb een login gekregen en vind m de moeite waard. Leuk om wat meer te lezen over het eigen bataljon.
Bedankt allemaal!

Gozo

Voor de goede orde: de reservist is normaal gesproken heel positief en gemotiveerd, maar de leiding en manschappen kunnen pas positief zijn als er ook mogelijkheden zijn. Die zijn er momenteel onvoldoende. Ons peloton wordt naar niveau 1 teruggeschaald, dat is gewoon een feit. Lastig om paraat te zijn. Neemt niet weg dat we onverdroten trouw zijn aan de eenheid. En daarbinnen positief. Maar over het beleid kan je maar een ding zegge. Maar dit is allemaal off topic. Het ging om Natres.nl

peroxidetim

ik hoop elk moment een brief kleden of dergelijke te krijgen.

ik wordt nie zo blij van een aantal reacties op dit topic. eerlijk gezegd... hoop ik dat mijn toekomstige collega's  wat positiever in het verhaal staan dan een aantal hier op hetforum.
ik kan ook alleen maar praten vanuit mijn erg beperkte ervaring tot nu toe. Dot allemaal lezende kan ik me ook wel voorstellen waarom de brief kleden zo op zich laat wachten:  als huidig personeel nu al niet echt getraint kan worden!
Nil volentibus arduum

Dantji

Heb je ook wel een beetje gelijk in hoor :)

Maar het lost niks op, en het komt het kleine beetje moraal ,wat er nog is, niet ten goede. Kader/Staf zal binnen de mogelijkheden hun best doen voor de manschappen. Daar ben ik iig blij om, ook al betekent het minder uren.

Mourning

Citaat van: Dantji op 06/04/2016 | 16:57 uur
Ja het is balen, maar bij onze cie is met de beperkte uren toch nog een minimaal O&T traject gerealiseerd.
Verder niet zeuren, heb je niks aan. :)

Normaal gesproken heb je gelijk maar met de staat van Defensie thans en de afgelopen jaren is deze houding m.i. wat de huidige penibele staat mogelijk heeft gemaakt... sorry dat ik het zeg.

"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

Dantji

Ja het is balen, maar bij onze cie is met de beperkte uren toch nog een minimaal O&T traject gerealiseerd.
Verder niet zeuren, heb je niks aan. :)

Gozo

De website is inderdaad geheel overbodig geworden op de wijze waarop deze momenteel wordt gebruikt of beter, niet gebruikt, kan die beter down gehaald worden. Pratende over het reservistenbeleid en bezuinigingen kan ik zeggen dat de bezuinigingen dit jaar weer aan de orde zijn. Ik ben voorlopig weer "vrij" tot oktober. Naar verwachting zullen de bezuinigingen aldus de bataljonscommandant ook in 2017 actueel zijn. Helaas.


Citaat van: Mourning op 05/04/2016 | 12:25 uur
In woord wil de Minister Natres een belangrijkere rol laten gaan spelen in de toekomst. Ik geloof ook dat men daar wel mee aan de slag wil vanuit diverse lagen, maar het geld, als zo vaak, is vermoed ik weer eens HET grote struikelblok. Vorig jaar kwamen er diverse berichten in de media dat men zaken moest stopzetten voor de rest van het jaar voor wat betreft de Natres omdat er gewoon te weinig geld is/was. Ik denk dat de situatie wel wat zal verbeteren, omdat de MinDef wat politieke 'geloofwaardigheid' en 'politiek kapitaal' heeft geinvesteerd om de Natres een belangrijker middel te laten worden/zijn de komende jaren. Dan kan ze natuurlijk niet aankomen met nogeens: geen oefeningen meer dit jaar e.d. zaken.

Maar op dit moment komt het inderdaad allemaal wat verdrietig over om het vriendelijk uit te drukken.


Mourning

In woord wil de Minister Natres een belangrijkere rol laten gaan spelen in de toekomst. Ik geloof ook dat men daar wel mee aan de slag wil vanuit diverse lagen, maar het geld, als zo vaak, is vermoed ik weer eens HET grote struikelblok. Vorig jaar kwamen er diverse berichten in de media dat men zaken moest stopzetten voor de rest van het jaar voor wat betreft de Natres omdat er gewoon te weinig geld is/was. Ik denk dat de situatie wel wat zal verbeteren, omdat de MinDef wat politieke 'geloofwaardigheid' en 'politiek kapitaal' heeft geinvesteerd om de Natres een belangrijker middel te laten worden/zijn de komende jaren. Dan kan ze natuurlijk niet aankomen met nogeens: geen oefeningen meer dit jaar e.d. zaken.

Maar op dit moment komt het inderdaad allemaal wat verdrietig over om het vriendelijk uit te drukken.
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

N. Kerkhof

Ach dat klinkt wel heel treurig allemaal... Hoe verder ik kom in de sollicitatie hoe meer ik het gevoel krijg dat het paard waarop ik heb gewed al dood is... Terwijl de communicatie vanuit Defensie en de politiek me iets anders wil laten geloven... :-)

Bedankt voor je antwoord. Nu weet ik wat ik mis.

Pieter71

Daar vind je een website met wat algemene nieuwsberichten mbt de Natres maar voor het grootste deel verouderde informatie. Verder per bataljon wat 'nieuws', vacatures (de laatste uit 2014 helaas) en wat info over en van de mc's (verouderd danwel compleet niet interessant).  Als laatste is er een forum waar heel weinig gebruik van gemaakt wordt. Helaas al met al niet echt de moeite waard. Het zou mooi zijn als de bataljons en vooral de mc's wat meer moeite zouden doen om de website in te vullen zodat het kan dienen als een relevante informatiebron voor de Natres. Ik vermoed dat daar geen interesse meer voor is of dat de uren ontbreken.

De ironie wil dat op dit moment dat ik dit zit te tikken de website zelfs helemaal down is.

N. Kerkhof

#1
Hoi,

Waarvoor dient de website Natres.nl ? Wat zit er achter de login en wat kun je ermee?

Groetjes

Nocki
(sinds 1 april aangesteld, wachtend op de uitnodiging voor het PGU en de ARB)