NL krijgsmacht in het Caribisch gebied

Gestart door KapiteinRob, 06/06/2007 | 10:05 uur

Piranha

Hoor ik hier enige heimwee?
Piranha, een vriendelijk visje met echte tandjes

Lex

Het is dzz idd ook maar een "off topic" bericht. Maar daar waar in het "verleden" allerlei voorbereidingen werden getroffen, ben ik benieuwd of dit nu ook gebeurrt.

KapiteinRob

NU.NL kletst uit z'n nek als ik http://weather.weatherbug.com/ mag geloven. De route van Ana richt zich o.m. op de Bovenwindse eilanden, niet op de Benedenwindse eilanden. Ik vind het trouwens (nog?) niet echt ontopic, pas als het echt gaat waaien mogen de zandhazen op pad...... ;)

Lex

'Waarschuwing Nederlandse Antillen voor tropische storm'

AMSTERDAM – De overheid op de Nederlandse Antillen heeft een waarschuwing uit laten gaan voor tropische storm Ana. De storm zou richting de eilanden St. Maarten, Saba en St. Eustatius trekken.

Verschillende Amerikaanse media melden dat zaterdagavond.
Ana heeft nu windsnelheden bereikt van 65 kilometer per uur. Er wordt verwacht dat deze zullen stijgen tot boven de 100.

Route
Naast Ana is op ruim 1200 kilometer afstand van de Benedenswindse eilanden nog een tropische storm ontstaan. Deze storm, Bill, heeft momenteel dezelfde windsnelheden als Ana, maar de verwachting is dat Bill de komende 24 uur veel in kracht zal toenemen.
Op de website van de Vereniging voor Weerkunde en Klimatologie is de verwachte route van Ana te volgen.

Omar
Gisteren bereikte tropische storm Omar de eilandengroep al. Scholen en bedrijven werden toen gesloten en vooral op Bonaire zorgde Omar voor veel schade.

© NU.nl  Uitgegeven: 15 augustus 2009 23:31

Lex

Landmacht warm onthaald op Curaçao

Een compagnie van de Koninklijke Landmacht is gisteren op Curaçao aangekomen. De militairen nemen de taken van de voormalige 31e Infanteriecompagnie van het Korps Mariniers over. Op het ritme van Caribische steelbandmuziek werd de eenheid ontvangen op Coastguard Air Station HATO.

In 2007 is besloten de eenheid van de marine op te heffen onder gelijktijdige vervanging door een roulerende compagnie van de landmacht. Op 16 juni 2009 is de marinierscompagnie opgeheven en nam het Korps Mariniers na 80 jaar afscheid van Curaçao.

Parera
De landmachtmilitairen zijn gelegerd op de Marinebasis Parera. Zij zullen de komende tijd een oefenprogramma doorlopen en daarbij nader kennismaken met de Caribische omstandigheden.

Ondersteuning
De landmachtcompagnie gaat de hoofdtaken van Defensie in het gebied ondersteunen: de verdediging van de territoriale integriteit van de Nederlandse Antillen en Aruba, het handhaven van de (inter)nationale rechtsorde en het ondersteunen van civiele autoriteiten.

MINDEF, 4 augustus 2009, 9.55 uur

De stip

Citaat van: cw2cu op 04/08/2009 | 02:20 uur
Naar wat ik heb gehoord 110 man.
Waaronder 70 soldaten.

Nogal een groot verschil met een anderhalf peloton wat een paar jaar lang voor ons zat?

Op papier zat er een hele compagnie (3 pel + staf)  ;D

cw2cu

Naar wat ik heb gehoord 110 man.
Waaronder 70 soldaten.

Nogal een groot verschil met een anderhalf peloton wat een paar jaar lang voor ons zat?

Lex

Bon Bini.  ;)

Met hoeveel pax zijn jullie dan afgereist?

cw2cu

Was prima te doen die vlucht ondanks dat er geen enkele vorm van entertainment in zat (zelfs geen muziek in die armsteunen).
Ik overdrijf niet als iedereen 5 stoelen voor zichzelf had, dus we konden in ieder geval lekker zitten/liggen.

Nu op de kazerne, en naar mijn mening is (tot nu toe) alles prima geregeld hier voor ons ontvangst.

Lex

Hierbij een foto van de kist, gemaakt tijdens het vertrek vanaf Eindhoven.


Met dank aan Yorden, Scramble MB.

Info over deze Blue Line kist en de configuratie: http://www.flyblueline.com/Airbus-A310-BlueLine-Spec.pdf

Enforcer

Citaat van: Lex op 03/08/2009 | 21:28 uur
Hedenochtend, 3 augustus 2009, is vanaf Vlb. Eindhoven een "militaire" chartervlucht vertrokken naar Willemstad, Curaçao. De vlucht wordt uitgevoerd door "Blue Line", met een Airbus A 310.

Zeker weer geen KDC-10 beschikbaar..... 2-3 oude kisten hebben natuurlijk sneller gebreken.

Lex

Hedenochtend, 3 augustus 2009, is vanaf Vlb. Eindhoven een "militaire" chartervlucht vertrokken naar Willemstad, Curaçao. De vlucht wordt uitgevoerd door "Blue Line", met een Airbus A 310.

cw2cu

Ah bedankt Lex.

De kapitein heeft het gister ook bij de CLAS aangekaart dus hopen dat er toch wat meer uit te halen is.. ::)

Piranha

Piranha, een vriendelijk visje met echte tandjes

Lex

Citaat van: Piranha op 09/07/2009 | 18:59 uur
Mijn kalender staat op 9 juli, maar ondestaand bericht d.d. 25 juni verschijnt bij 'recente ongelezen berichten ...
Dat klopt omdat het bericht geplaatst is: Vandaag om 18:14:08.
De verwijzing BCKL 25 juni 2009 geeft aan dat het een (deel van het) verslag is van de referentiedatum. ;)