Fokking Hell: de reacties

Gestart door Nikehercules, 13/12/2010 | 00:54 uur

Elzenga

Citaat van: A.J. op 14/12/2010 | 00:15 uur
Misschien ben ik wel heel dom, of ik kan niet lezen. Maar welke droge feiten dan?
niet zozeer alleen in dit topic maar in de discussies over deze onderwerpen elders...droge feiten over de Islam en Koran, droge feiten over de doctrine die ten grondslag lag aan inval Afghanistan en Irak, droge feiten over motivatie van Al Qaeda en daaraan gerelateerde terroristen, droge feiten over invloed van conflicten zoals Palestijns/Israelische, droge feiten over dat conflict, droge feiten over 9/11, droge feiten over leugens rond Afghanistan en met name Irak, droge feiten over integratieproblemen hun oorzaak en omvang...enz enz...

A.J.

Citaat van: Elzenga op 13/12/2010 | 21:29 uur
je bent blijkbaar vergeten wie er als eersten naar "het beloofde land" trokken...dat waren geen mensen die het hier in Europa nou zo naar hun zin hadden...Amerika is een immens groot land en juist door zijn immigrantenbevolking en geschiedenis heeft zich daar een eigen cultuur ontwikkelt...die op heel veel vlakken in de vorige eeuw toch echt al even anders was dan in Europa...laat staan Nederland (waar we het hier over hebben).

En daar waren de "natives" ook erg gelukkig mee...

A.J.

Citaat van: Elzenga op 13/12/2010 | 21:20 uur
Er is echter een verschil.....jij poogt mijn "kop in het zand" te bewijzen met zaken en conclusies die feitelijk goeddeels niet kloppen of veel te overdreven zijn..om maar te zwijgen van niet ronduit complotachtig. Ik mep die oogkleppen eraf met wat gewoon droge feiten zijn. Niet voortkomend uit een visie of mening...maar gewoon sec droog en feitelijk.

Misschien ben ik wel heel dom, of ik kan niet lezen. Maar welke droge feiten dan?

SMI de Boer

ik was al heel erg on topic gegaan...
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

Ros

Citaat van: Helo op 13/12/2010 | 23:20 uur
Laten ze maar eens een film maken over de Afghaanse vrouwen die daar leven en onderdrukt worden.

Heeft geen haast...........kan over 30 jaar ook nog wel  :neutral:

Helo

Volgens mij gaat het hier om reacties op de film Fokking Hell, dus laat die dubbele paspoorten voor wat het is.

Nou ik heb de film gezien en daarvoor een programma op Nat. Geogr. over het Amerikaanse leger in Afghanistan.
Aan de ene kant heeft het indruk gemaakt, aan de andere kant, ik heb al vele verhalen gehoord van militairen die terug zijn.

Laten ze maar eens een film maken over de Afghaanse vrouwen die daar leven en onderdrukt worden.

Lex

Citaat van: IPA op 13/12/2010 | 22:34 uur
Als een Nederlander een ander paspoort aanvraagt dan raakt hij zijn Nederlandse paspoort kwijt.
Daar gaat het hier niet om.

IPA NG

Citaat van: SMI de Boer op 13/12/2010 | 22:08 uur
En ik verdenk jou ervan een VS paspoort te flankeren, waarbij ik vermoed dat jij wel weet hoe mijn opstelling tegenover de Ami's is... :heart: :heart: :heart: Lex

Als een Nederlander een ander paspoort aanvraagt dan raakt hij zijn Nederlandse paspoort kwijt.
Militaire strategie is van groot belang voor een land. Het is de oorzaak van leven of dood; het is de weg naar overleven of vernietiging en moet worden onderzocht. --Sun Tzu

SMI de Boer

Hiero staat-ie op utubetje

http://www.youtube.com/watch?v=X29EqY4ei4c

en als je 'm wil bewaren gebruik je de utube downloader

http://youtubedownload.altervista.org/
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

Lex

Citaat van: SMI de Boer op 13/12/2010 | 22:05 uur
Je vraagt of ik er een hekel aan heb dat er mensen zijn met twee paspoorten. Dat beaam ik!
Mij gaat het over het feit dat er velen zijn met een dubbel paspoort. Laten we ons beperken tot Defensie. In al de jaren dat er Seedorf was, zijn er kinderen geboren die zowel de Duitse als NL nationaliteit hebben. Dit gaat dus ook op voor alle MINDEF plaatsingen buiten de BV-NL.
Dit zelfde gaat op voor de andere ministeries met buitenland plaatsingen, maar ook voor het bedrijfsleven. Deze groep is waarschijnlijk best wel groot.
Dat je een probleem hebt met het systeem van dubbele paspoorten is iets heel anders. Maar dat bleek niet uit je eerste reactie.  ;)

Elzenga

#57
Citaat van: Roeland op 13/12/2010 | 21:55 uur
Beetje jammer dat een topic over een documentaire meteen moet veranderen in één of andere discussie waarbij iedereen die een mening heeft z'n gram moet halen.

Mijns inziens hebben de militairen hun best gedaan om met de (soms beperkte) middelen die ze hebben gekregen de opdracht uit te voeren die politiek Den Haag heeft opgegeven. Jammer dat de gemiddelde burger het verschil niet ziet tussen een militair en een politicus en juist die mannen en vrouwen die met bloed, zweet en tranen hebben zitten knokken aangrijpen om hun, dikwijls ongefundeerde, mening te spuien.
Het lijkt me duidelijk dat daarover...althans op dit forum...nauwelijks verschil van mening bestaat...

Misschien dat de discussie daarom al snel afdrijft naar de zin en onzin van de bezetting van Afghanistan. En daarover heb ik, althans vind ik zelf, een goed gefundeerde mening. Die zeer kritisch is...al was het maar omdat waar die bezetting voor staat juist meer ellende oplevert dan het oplost. Dat hebben de afgelopen jaren toch wel bewezen inmiddels. Ik voer deze discussie daarbij ook...omdat ik vind dat je militairen niet op basis van dit soort verwerpelijke politieke doctrines op pad moet sturen. We praten hier over het serieus riskeren van mensenlevens immers. Dus vind ik het belangrijk dat men goed weet waarover het hier gaat...voor politici besluiten nemen...of burgers dat legitimeren (hoe beperkt ook). Als ook om politici ter verantwoording te roepen en niet ongestraft te laten wegkomen als hun mooie praatjes niet blijken te kloppen of veel ellende veroorzaken.   

SMI de Boer

#56
Citaat van: onderofficier op 13/12/2010 | 22:09 uur
Misschien kunnen we terug naar "de reacties over Fokking Hell"

.....
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

Elzenga

Citaat van: VandeWiel op 13/12/2010 | 21:32 uur
De grootste invloed stamt nog uit de tijd van de Moorse bezetting van Spanje. De Spanjaarden werden hier door beïnvloed en met hun bezetting en later samenwerking met de rest van Europa kwam die cultuur weer bij ons. Ik moet wel zeggen dat ik die Moorse bezetting juist over het algemeen een periode van hoge beschaving vond met veel tolerantie naar andere geloven, waaronder het joodse en christelijke. In mijn optiek kun je die periode niet vergelijken met wat er nu gebeurt.
Die tolerantie werd anders genadeloos teniet gedaan toen de Christelijke koningen weer de macht grepen. Moslims en Joden werden verketterd en massaal verjaagd en vermoord toen zij de Moorse invloeden afbraken. Ik zeg met nadruk ook Joden...want die hebben door de eeuwen heen veelal zwaar geleden in Europa en waren vaak het mikpunt van spot en antisemitisme. Beschamend om dan over een Joods-Christelijke cultuur te horen spreken...als men in feiten een Christelijke cultuur bedoelt (die nu eenmaal religieus historisch gezien voortkomt uit de oudere Joodse religie...de Islam trouwens ook).

En hoe zal het toch komen dat moslims de in hun Koran zo gepredikte tolerantie naar met name Christenen en Joden moeilijker kunnen navolgen?...naast dat ook de Islam nu eenmaal een godsdienst is waarvan verspreiding ook wordt gepredikt en ook zijn foute kanten heeft.....na jaren van koloniale bezetting waarin die tolerantie andersom wat verder te zoeken was...de koloniale stichting van Israël en daaropvolgende bezettingspolitiek westerse en dus in de ogen van moslims christelijke steun kreeg en nog steeds redelijk kritiekloos krijgt...dictatoriale corrupte regimes/stinkendrijke elites daar door westerse landen worden gesteund en in het zadel gehouden ten kosten van de eigen bevolking...twee Islamitische landen op grond van leugens en volgens internationaal recht illegaal worden bezet...regeringsleiders die dat propageerden zich beroepen op hun christelijke geloof en zelfs het woord kruistocht in de mond namen...westerse politici die vijanddenken en antisemitisme op 1 lijn zetten en verwarren (Bolkestein recent weer).....

Nee dan kan ik me wel enigszins voorstellen dat je als ontwikkelde en gestudeerde jonge moslim minder tolerant wordt en mogelijk zelfs radicaliseert. Waarmee ik overigens geen enkel begrip noch sympathie heb voor het antwoord dat deze geradicaliseerde lieden daarop verzinnen en op gewelddadige wijze pogen te realiseren.

(nogmaals even de misstanden binnen de Islam en Islamitische landen niet vergetend...want die zijn er ook...maar de vraagstelling was anders nu).

onderofficier

Citaat van: Roeland op 13/12/2010 | 21:55 uur
Beetje jammer dat een topic over een documentaire meteen moet veranderen in één of andere discussie waarbij iedereen die een mening heeft z'n gram moet halen.

Mijns inziens hebben de militairen hun best gedaan om met de (soms beperkte) middelen die ze hebben gekregen de opdracht uit te voeren die politiek Den Haag heeft opgegeven. Jammer dat de gemiddelde burger het verschil niet ziet tussen een militair en een politicus en juist die mannen en vrouwen die met bloed, zweet en tranen hebben zitten knokken aangrijpen om hun, dikwijls ongefundeerde, mening te spuien.

Aan de andere kant, soms is het misschien als militair niet zo handig om meteen te happen en jezelf te vermoeien met dit soort discussies. Af en toe lijkt het beter om gewoon "ja en amen" te zeggen.

Als militair moet ik dan maar  "ja en amen" zeggen omdat burgers denken dat ze ergens wat van af weten?  En we hun belastingcentjes "verkwanselen"? Eh, wij betalen ook gewoon belasting............
Dus een burger mag wél alles zeggen en zich vermoeien met dit soort discussies?  
Ik dacht dat dit een defensieforum was............

Wat ik vreemd vind is dat hier de meeste discussies uit lopen in discussies over buitenlanders die zich niet willen aanpassen en dat we geen cultuur hebben in Nederland............het valt me nog mee dat de PVV cq Wilders nog niet genoemd is .....................

Misschien kunnen we terug naar "de reacties over Fokking Hell"
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

SMI de Boer

En ik verdenk jou ervan een VS paspoort te flankeren, waarbij ik vermoed dat jij wel weet hoe mijn opstelling tegenover de Ami's is... :heart: :heart: :heart: Lex
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend