De CV90

Gestart door battle10, 06/05/2011 | 06:30 uur

Huzaar1

Citaat van: Strata op 17/09/2013 | 14:40 uur
Met het opheffen van een painfbataljon komen dus ongeveer 45 cv90's stil te staan, waarvan een aantal de commando variant. Met herverdeling onder de resterende bataljons zullen meer compagnieën moeten komen?

Je zou ook de YPR's van de KMAR door torenloze cv90's kunnen vervangen
Een aantal CV90's ombouwen naar de AMOS variant
Of naar de Luchtdoel variant.
Of naar de tank variant

En dan de overgebleven 35mm torens op Patria AMV's voor een aantal marinierscompagnieën, dan hou je nog wat gemechaniseerde inf over.

Jij leeft in een dimensie met geld ofzo?
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

StrataNL

Citaat van: Master Mack op 17/09/2013 | 14:26 uur
Nou de uitverkoop is begonnen bataljon 45 Oranje Gelderland gaat als de 2de kamer er geen stokje voor steekt over de blomen.Drama voor onze KL want weer krijgen wij de grootste personeels reductie voor de kiezen. Al de offers ten spijt bloed de KL leeg wat is de grens en wat gebeurd er met de CV-90's van 45 ik zou zeggen herverdelen over de resterende 3 Painfbats om de inzetbaarheid te verhogen maar ja dat moet dan nog wel langs de struisvogels in DH. We zijn benieuwd

Met het opheffen van een painfbataljon komen dus ongeveer 45 cv90's stil te staan, waarvan een aantal de commando variant. Met herverdeling onder de resterende bataljons zullen meer compagnieën moeten komen?

Je zou ook de YPR's van de KMAR door torenloze cv90's kunnen vervangen
Een aantal CV90's ombouwen naar de AMOS variant
Of naar de Luchtdoel variant.
Of naar de tank variant

En dan de overgebleven 35mm torens op Patria AMV's voor een aantal marinierscompagnieën, dan hou je nog wat gemechaniseerde inf over.
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Lex

Aangezien het gaat omtrent alles wat met de nieuwe aanpassingen (bezuinigingen) te maken heeft, lijkt plaatsing in het topic Rijksbegroting het meest logische.

Lex
Algeheel beheerder

Master Mack

Nou de uitverkoop is begonnen bataljon 45 Oranje Gelderland gaat als de 2de kamer er geen stokje voor steekt over de blomen.Drama voor onze KL want weer krijgen wij de grootste personeels reductie voor de kiezen. Al de offers ten spijt bloed de KL leeg wat is de grens en wat gebeurd er met de CV-90's van 45 ik zou zeggen herverdelen over de resterende 3 Painfbats om de inzetbaarheid te verhogen maar ja dat moet dan nog wel langs de struisvogels in DH. We zijn benieuwd

SMI de Boer

Schrägfahrt am Hang is altijd klote met tracks
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

Laurens

Citaat van: Strata op 18/08/2013 | 19:19 uur
Waarom zou het voertuig per se tracks moeten hebben? Boxer lijkt me ook aardig capabel?

Vanwege de draaicirkel is er blijkbaar een voorkeur voor tracks. Ook vanwege beschadigingen aan de banden schijnen tracks beter te zijn. Al is er volgens mij reeds meer dan voldoende technologie beschikbaar om met beschadigde banden door te blijven rijden. De BE niet alleen inzetbaar voor Nederland maar ook voor post-conflict missiegebieden, daar kunnen omstandigheden vergen dan je met tracks beter bepaalde regio's kan bereiken dan zonder.

StrataNL

Citaat van: Laurens op 18/08/2013 | 18:40 uur
Nope, AT is een aparte club binnen de BSB. De bijstandseenheid bestaat uit marechaussee van de operationele dienst die als neventaak ME/BE zijn opgeleid. Een soort ME+ variant. Heb ooit gehoord dat er specifiek behoefte is naar een pantservoertuig met tracks die bescherming moet bieden tegen klein kaliber wapens. Aangezien de YPR al een tijdje meegaat zou vervanging redelijk op zijn plaats zijn. Alleen is de Armadillo dan wel weer behoorlijk prijzige vervanging.

Je hebt gelijk, was in de war met BBE en hoe het vroeger allemaal zat :)

Waarom zou het voertuig per se tracks moeten hebben? Boxer lijkt me ook aardig capabel?
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

SMI de Boer

Citaat van: A.J. op 18/08/2013 | 10:39 uur
Maar wat is het voordeel van deze boven de CV90/35? Het aantal mee te voeren infanteristen maakt het verschil niet. En voor vracht en andere zaken denk ik dat de Boxer beter geschikt is.
A.J. heeft hier een keihard punt. Bij het ontbreken van de Cavalerie hebben we dat boordkanon keihard nodig. Het is in mijn optiek helmaal geen Infanterievoertuig meer maar een snelle genie"tank". Bij de NL krijgsmacht zou misschien op deze basis een keer een lichte snelle Kodiak ontwikkeld kunnen worden.

We moeten niet nog slechter naar een misschien ooit nog voorkomend front toe gestuurd worden
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

Laurens

Citaat van: Strata op 18/08/2013 | 18:28 uur
AT van de BSB...

Nope, AT is een aparte club binnen de BSB. De bijstandseenheid bestaat uit marechaussee van de operationele dienst die als neventaak ME/BE zijn opgeleid. Een soort ME+ variant. Heb ooit gehoord dat er specifiek behoefte is naar een pantservoertuig met tracks die bescherming moet bieden tegen klein kaliber wapens. Aangezien de YPR al een tijdje meegaat zou vervanging redelijk op zijn plaats zijn. Alleen is de Armadillo dan wel weer behoorlijk prijzige vervanging.

StrataNL

-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Laurens


Ace1


Laurens

Citaat van: A.J. op 18/08/2013 | 10:39 uur
Maar wat is het voordeel van deze boven de CV90/35? Het aantal mee te voeren infanteristen maakt het verschil niet.

YPR vervanger voor de BE KMar  8)

dudge

Citaat van: A.J. op 18/08/2013 | 10:39 uur
Maar wat is het voordeel van deze boven de CV90/35? Het aantal mee te voeren infanteristen maakt het verschil niet. En voor vracht en andere zaken denk ik dat de Boxer beter geschikt is.

De prijs, als je er een X aantal divisies op nahoud gaat dat verschil flink oplopen, met die vier bataljons die wij er op nahouden vervalt dat voordeel grotendeels.

A.J.

Maar wat is het voordeel van deze boven de CV90/35? Het aantal mee te voeren infanteristen maakt het verschil niet. En voor vracht en andere zaken denk ik dat de Boxer beter geschikt is.