wel of niet bij de defensie?

Gestart door Dion, 11/06/2011 | 01:16 uur

5m@sh_1up

Citaat van: yelloow op 15/06/2011 | 17:29 uur
Dat klopt, die van de onderzeedienst is stukken hoger  ;)

uitzenddruk staat niet gelijk aan nachten van huis.

SMI de Boer

Ik kan het niet goed verwoorden maar als je als KCTer bijvoorbeeld naar schotland of scandinavie op oefening gaat is het toch even anders dan als je met een cie painf de luneburger heide even neemt. Een siberische raketstelling saboteren boven de poolcirkel is toch iets dat je niet iedereen zo maar even laat doen. Op dat moment ben je als KCTer trouwens "afgeschreven" en verwacht men niet dat je terugkomt, iig niet vòòr koffietijd... Een wijsgeer naar het westen (helpen) verhuizen heeft wel als voordeel dat men je terug verwacht. maar Cigarz kan het wel beter uitdrukken
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

yelloow

#38
Dat klopt, die van de onderzeedienst is stukken hoger  ;)

5m@sh_1up

Citaat van: Lex op 15/06/2011 | 17:16 uur
Citaat van: smash op 15/06/2011 | 17:05 uur
Niet te vergelijken wegens redenen die ik eerder heb gepost.
Proef ik hier dat Hr. Ms. onderzeedienst van ondergeschikt belang is?

Nee. Ik zeg alleen dat de uitzenddruk van iemand van de onderzeedienst en iemand van het KCT totaal niet te vergelijken valt.

Lex

Citaat van: smash op 15/06/2011 | 17:05 uur
Niet te vergelijken wegens redenen die ik eerder heb gepost.
Proef ik hier dat Hr. Ms. onderzeedienst van ondergeschikt belang is?

5m@sh_1up

Citaat van: onderofficier op 15/06/2011 | 14:38 uur
Conclusie:   alleen bij het KCT ben je "enorm" vaak van huis..............dus bij het Korps en LMB niet...................

We lopen allemaal een risico, steek maar eens de straat over.
Hoeveel KCT-ers zijn er omgekomen?  Wat is dan het extra risico?   
Denk jij dat jij het te horen krijgt als een KCT-er is overleden in een land waar 'we helemaal niet zitten'?
Citaat
Daarnaast is het jouw conclusie dat het "een van de meest vette en speciale banen zijn die er bestaan"  waarom heb je het zelf dan niet gedaan?
Ten eerste is mijn baan nóg vetter en specialer en ten tweede acht ik mezelf niet geschikt voor KCT.

Citaat
"geweldige avonturen"   het is maar wat je avontuur vind:  een paar weken letter en figuurlijk onder de grond zitten vind ik niet echt avontuurlijk, maar dat is mijn mening weer.

Die geweldige avonturen is voor die mannen gewoon werk en zij zien dat echt niet zo............  en de KCT zoekt geen avonturiers. 
Je moet wel avontuurlijk ingesteld zijn om bij de KCT te willen. Dat betekent niet dat je dan een avonturier bent zoals jij zegt. Mja, verder snap ik niet wat je zit te zeiken op het KCT. Wat doe jij zelf eigenlijk bij de KL?
Citaat
Maar de familie van de bemaning van de onderzeeërs weten ook niet waar hun geliefden zijn en voor hoelang ze weg blijven..............
Niet te vergelijken wegens redenen die ik eerder heb gepost.



KapiteinRob

Citaat van: onderofficier op 15/06/2011 | 14:38 uur
Daarnaast is het jouw conclusie dat het "een van de meest vette en speciale banen zijn die er bestaan"  waarom heb je het zelf dan niet gedaan?

Misschien dat Smash de mening is toegedaan dat Chinookvlieger een van die andere "meest vette en speciale banen is die er bestaan"? Ieder z'n perceptie is toch anders. Een lid van de onderzeedienst is helemaal lyrisch over zijn subbestaan; ik vind het een benauwd wereldje, in meerdere opzichten. Waar ik overigens qua product alle respect voor heb! Ik zou ook zomaar kunnen roepen dat ik het geld in mijn kluis tellen "de meest vette baan vind die er bestaat". Dat is natuurlijk niet zo, maar ik ken admeurs die helemaal wild zijn over hun baan/dienstvak/wapen.

KapiteinRob

Citaat van: onderofficier op 13/06/2011 | 13:48 uur
Laten we elkaar niet gek maken, dat je alleen als militair vaak van huis ben er zijn zat andere banen te bedenken die dat ook hebben. (buiten die ik genoemd heb)

Laten we vooral elkaar wel eens gek maken: hoeveel banen kun jij opnoemen dat je zomaar 4-6 maanden non-stop van huis bent? Wellicht wat verdwaalde Ballast-Nedam- en Shell-medewerkers, dat soort types. Een verdwaalde ontwikkelingsmedewerker? Of vergeet ik er nu een hele riedel zodat je in rede niet meer kunt zeggen dat militair in deze een buitenissig beroep is?

onderofficier

Citaat van: smash op 14/06/2011 | 18:53 uur
Citaat van: onderofficier op 13/06/2011 | 13:48 uur
Citaat van: SMI de Boer op 13/06/2011 | 00:35 uur
Mentaal haken ze af...

Als je een gewoon leven naast je loopbaan bij defensie wil moet je niet kiezen voor KCT

Niet overdrijven.  Net als voor het korps maar zeker voor LMB...........
Maar je baan maakt toch uit van je "gewone" leven,     

Het is wat je zelf wilt:  een baan in de horeca bied je ook niet echt een "gewoon leven naast je loopbaan"   
wat te denken van een internationaal vrachtwagenchauffeur?  vrijdags om 23.00 uur thuis en zondags om 20.00 weer weg.......in de cabine slapen.

Laten we elkaar niet gek maken, dat je alleen als militair vaak van huis ben er zijn zat andere banen te bedenken die dat ook hebben. (buiten die ik genoemd heb)

Geloof bovenstaande niet.

Als KCT-er zal er enórm vaak weg zijn van huis en dat vaak zonder dat bijvoorbeeld je familie/geliefde(n) weten waar je bent of wanneer je terugkomt, over een week of twee, of over een paar maanden? En dan te weten dat je nog een zeker risico loopt ook. Daarentegen heb je wel een van de meest vette en speciale banen die er bestaan en maak je natuurlijk geweldige avonturen mee en kom je nog eens ergens.

Conclusie:   alleen bij het KCT ben je "enorm" vaak van huis..............dus bij het Korps en LMB niet...................

We lopen allemaal een risico, steek maar eens de straat over.
Hoeveel KCT-ers zijn er omgekomen?  Wat is dan het extra risico?   

Daarnaast is het jouw conclusie dat het "een van de meest vette en speciale banen zijn die er bestaan"  waarom heb je het zelf dan niet gedaan?

"geweldige avonturen"   het is maar wat je avontuur vind:  een paar weken letter en figuurlijk onder de grond zitten vind ik niet echt avontuurlijk, maar dat is mijn mening weer.

Die geweldige avonturen is voor die mannen gewoon werk en zij zien dat echt niet zo............  en de KCT zoekt geen avonturiers. 

Maar de familie van de bemaning van de onderzeeërs weten ook niet waar hun geliefden zijn en voor hoelang ze weg blijven..............
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

SMI de Boer

Smash, zo is het en niet anders
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

5m@sh_1up

Citaat van: onderofficier op 13/06/2011 | 13:48 uur
Citaat van: SMI de Boer op 13/06/2011 | 00:35 uur
Mentaal haken ze af...

Als je een gewoon leven naast je loopbaan bij defensie wil moet je niet kiezen voor KCT

Niet overdrijven.  Net als voor het korps maar zeker voor LMB...........
Maar je baan maakt toch uit van je "gewone" leven,     

Het is wat je zelf wilt:  een baan in de horeca bied je ook niet echt een "gewoon leven naast je loopbaan"   
wat te denken van een internationaal vrachtwagenchauffeur?  vrijdags om 23.00 uur thuis en zondags om 20.00 weer weg.......in de cabine slapen.

Laten we elkaar niet gek maken, dat je alleen als militair vaak van huis ben er zijn zat andere banen te bedenken die dat ook hebben. (buiten die ik genoemd heb)

Geloof bovenstaande niet.

Als KCT-er zal er enórm vaak weg zijn van huis en dat vaak zonder dat bijvoorbeeld je familie/geliefde(n) weten waar je bent of wanneer je terugkomt, over een week of twee, of over een paar maanden? En dan te weten dat je nog een zeker risico loopt ook. Daarentegen heb je wel een van de meest vette en speciale banen die er bestaan en maak je natuurlijk geweldige avonturen mee en kom je nog eens ergens.

Dion

Sorry rob, ik zal 'm gebruiken.

thx voor het trainingschema, erg nuttig;)


SMI de Boer

Citaat van: Kapitein Rob op 14/06/2011 | 03:02 uur
Citaat van: Dion op 14/06/2011 | 02:43 uur
trouwens over conditie en kracht, moet je hiervan al veel hebben alvorens je solliciteert, of word je dit geleerd/getraind?

Ik adviseer je om hiervoor de zoekfunctie van het forum te gebruiken; hier zijn topics over.

Rob
Forumbeheerder


Ik daarentegen adviseer je even dit te bekijken

http://www.korpscommandotroepen.nl/werving/upload/file/trainingsschema_KCT_3.pdf
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

StormTrooper

Citaat van: Dion op 14/06/2011 | 02:43 uur
Denken jullie dat korps of kct te doen is voor mij?

Groetjes Dion!
Is aan ons niet om te bepalen. Aan jou om een keuze te maken en vervolgens het keuringstraject zien in te komen. Dan zullen de artsen en psychologen bepalen of het iets voor jou 'kan' zijn.

KapiteinRob

Citaat van: Dion op 14/06/2011 | 02:43 uur
trouwens over conditie en kracht, moet je hiervan al veel hebben alvorens je solliciteert, of word je dit geleerd/getraind?

Ik adviseer je om hiervoor de zoekfunctie van het forum te gebruiken; hier zijn topics over.

Rob
Forumbeheerder