nieuwe camo + pakken defensie:

Gestart door Sander12, 05/07/2011 | 21:19 uur

onderofficier

Citaat van: Marc66 op 18/03/2012 | 21:43 uur
maar vwb kosten lijkt mij dit een besparing, niet drie-vier soorten van WERK-tenue, maar slechts een mal om de kleding te maken.

De werkpakken zijn (uitgezonderd de Mariniers) al hetzelfde alleen het stofje (lees de kleur) is anders 

De werkpakken van de burgers zijn groen  maar dezelfde uitvoering als de KL(u)  net als die van de Kmar en KM ..........

Eigenlijk hebben we al dezelfde werkpakken  dus "dezelfde mal"  wordt gebruikt.   Maar ook weer niet: 

Maar ook als we allemaal dezelfde kleur stof zouden hebben zal er van meerdere mallen gebruik worden gemaakt van defensie zal niet van één en dezelfde leverancier gebruik maken  (dat gebeurt nu al niet van daar er verschil kan zijn tussen het pak wat je nu aan hebt en wat je bestelt hebt.  het kan  3 cm groter of kleiner zijn )   
       

Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Huzaar1

Citaat van: Ipkiss op 18/03/2012 | 21:28 uur
2014 is de bedoeling begreep ik. Of het inderdaad allemaal brandwerende pakken worden (of bv alleen verstrekt tijdens uitzending net als de tankoverall) is de vraag aangezien TenCate Defender-M nogal een duur stofje is..


goede vraag
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Marc66

Dit tenue bestaat reeds. Prachtig tenue, maar in het kader van uitwisseling is het wellicht beter om voor iets meer camo (cf. mariniers/clas) te gaan, lijkt mij. Lijkt mij ook goedkoper om defensie in hetzelfde WERK-tenue te steken. Het onderscheid zit in de uitmonsteringstekens, maar vwb kosten lijkt mij dit een besparing, niet drie-vier soorten van WERK-tenue, maar slechts een mal om de kleding te maken.

Lex

Misschien overweegt de KM wel dit tenue aan te schaffen.  :angel:

Ipkiss

2014 is de bedoeling begreep ik. Of het inderdaad allemaal brandwerende pakken worden (of bv alleen verstrekt tijdens uitzending net als de tankoverall) is de vraag aangezien TenCate Defender-M nogal een duur stofje is..
Huz-Huz1-Kpl-Kpl1-Knt-Tlnt-Elnt-Ritm-Maj

Marc66

Wanneer komt dit nieuwe(?) tenue?

Marc66

Gaat het na zoveel (mislukte en dure) try-outs eindelijk gebeuren? Een werk-tenue, cf. de CLAS/CLSK danwel korps mariniers, voor iedere militair werkzaam bij defensie? Eindelijk?  ;D

Ipkiss

Het is inderdaad de bedoeling dat de marine/mariniers ook meegaan in de nieuwe kleuren.
Huz-Huz1-Kpl-Kpl1-Knt-Tlnt-Elnt-Ritm-Maj

Tanker

Citaat van: Kapitein Rob op 13/03/2012 | 07:49 uur
Citaat van: yelloow op 12/03/2012 | 22:44 uur
Weet iemand of wij, in het blauw en goud gehulde krijgers, dit pak ook krijgen ?

Een voordeel voor ons, maritieme krijgers, is dat we bij vervanging van ons huidige BT geen afdraagtermijn nodig hebben; onze Chinese romnel valt snel genoeg uit elkaar.....

Die Nederlandse kruideniersmentaliteit he......

KapiteinRob

Citaat van: yelloow op 12/03/2012 | 22:44 uur
Weet iemand of wij, in het blauw en goud gehulde krijgers, dit pak ook krijgen ?

Een voordeel voor ons, maritieme krijgers, is dat we bij vervanging van ons huidige BT geen afdraagtermijn nodig hebben; onze Chinese romnel valt snel genoeg uit elkaar.....

yelloow

Weet iemand of wij, in het blauw en goud gehulde krijgers, dit pak ook krijgen ?

Ipkiss

Ik heb inmiddels ook contact gehad met het kenniscentrum, het ligt iets genuanceerder.. Het rechterpatroon is inderdaad zeg maar het nieuwe 'out of area' patroon, dus de vervanger van oa het huidige desertpak. Ik had eerder eens een testpatroon gezien wat duidelijk puur op desert gericht was, dit pak kan je bv ook prima in Afrika dragen. Het linkerpak is globaal bedoeld voor Europees optreden. Persoonlijk vind ik het rechterpak het mooist, maarja da's een mening.
Huz-Huz1-Kpl-Kpl1-Knt-Tlnt-Elnt-Ritm-Maj

Huzaar1

Citaat van: Ipkiss op 27/02/2012 | 16:06 uur
Nope, de desertvariant is duidelijk anders..


Volgens de kapitein die net bij me stond hier en naar mijn scherm stond te wijzen is dat het Desert camo pak patroon wel.

"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Ipkiss

Nope, de desertvariant is duidelijk anders..
Huz-Huz1-Kpl-Kpl1-Knt-Tlnt-Elnt-Ritm-Maj

Huzaar1

Citaat van: dudge op 26/02/2012 | 20:08 uur
Citaat van: Ipkiss op 26/02/2012 | 19:10 uur
Dat rechtse patroon doet mij al een stuk blijer maken tov het linker patroon. Dit gaat qua kleuren aardig op multicam lijken (wat combineren met andere uitrusting makkelijker maakt).

Iemand meer info over dit rechtse patroon?

Zou het niet de desert variant zijn? En de linker de woodland?

Ik denk inderdaad, dat jij doorgaat voor het K3 bedovertrek
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"