Twitteren over defensie

Gestart door KapiteinRob, 31/05/2012 | 15:19 uur

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Zeewier op 17/03/2016 | 00:29 uur
Vast goed bedoelt als push-middel richting een ruime boot maar als CZSK admiraal kan zo'n sneer eigenlijk niet. De Duitsers lezen mee onder zoekopdracht 'Type 212A'.

Ik heb hier geen enkele moeite mee....

Als CZSK moet hij netjes binnen de lijntje blijven en hij komt er met deze opmerking niet buiten... Hij zoekt wel regelmatig de randen op, zeker als er een voorzet wordt gegeven welke op een, bij zijn functie horende politieke correctheid, kan inkoppen.

Meer functiegenoten zouden zo actief op Twitter moeten zijn.

Huzaar1

Ik vind de opmerking prima kunnen, er wordt niemand beledigd, geen conclusies getrokken , niet veroordeeld , alleen iets geconstateerd.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Zeewier

Vast goed bedoelt als push-middel richting een ruime boot maar als CZSK admiraal kan zo'n sneer eigenlijk niet. De Duitsers lezen mee onder zoekopdracht 'Type 212A'.
Citaat@GeneraalVerkerk Bezoek Duitse onderzeedienst. Compact, zo'n 212A. Schepelingen moeten hierop 'hot bunken', op Walrus-klasse niet. pic.twitter.com/GcwEuLvtj5

Elzenga

Citaat van: Lex op 29/01/2016 | 22:38 uur
Vanaf maandag 1 februari 2016 gaat @Defensie via @DefensieOnline in gesprek met burgers. Stel daar je vragen over #defensie
check! benieuwd hoe dat gaat lopen..

Lex

Vanaf maandag 1 februari 2016 gaat @Defensie via @DefensieOnline in gesprek met burgers. Stel daar je vragen over #defensie

irma

Deze discussies worden allemaal al in andere topics besproken.
Verzoek om u aan het onderwerp van dit topic te houden.


Irma
Forumbeheerder
Privacy....ik heb niets te verbergen maar dat hoeven ze niet te weten ....  (Loesje)

Mourning

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 02/10/2015 | 14:26 uur
Hier ben ik het natuurlijk mee eens waarbij de focus moet blijven liggen op de politiek  voor meer verantwoordelijkheid.

Die 2% van het BNP is wenselijk/noodzakelijk maar zeer twijfelachtig haalbaar, 1,4-1.6% moet in mijn ogen wel haalbaar zijn, al was het maar om in de NAVO middenmoot mee te kunnen acteren.

0.1% BNP verhoging voor defensie is +/- 650 mjn structureel er bij.

Voor de volle 100% mee eens.
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Mourning op 02/10/2015 | 14:19 uur

Eerst de rest van de krijgsmacht die o.a. hiervoor projecten eindeloos heeft moeten uitstellen, het personeel en de tekorten aan basale basismiddelen voor een krijgsmacht (kleren, munitie, etc.) en daarna bijv. eens gaan denken wat we bij de KL aan vuursteun wenselijk zouden achten.


Hier ben ik het natuurlijk mee eens waarbij de focus moet blijven liggen op de politiek  voor meer verantwoordelijkheid.

Die 2% van het BNP is wenselijk/noodzakelijk maar zeer twijfelachtig haalbaar, 1,4-1.6% moet in mijn ogen wel haalbaar zijn, al was het maar om in de NAVO middenmoot mee te kunnen acteren.

0.1% BNP verhoging voor defensie is +/- 650 mjn structureel er bij.

Mourning

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 02/10/2015 | 13:15 uur
Was de droom op de Eurofighter gevallen dan hadden we dezelfde budgettaire discussie, een kist die ook niet bepaald goedkoop in aanschaf en gebruik genoemd kan worden... en tja de eeuwige roep om een Zweed zou alleen maar lieden tot een vervolg discussie, want m.i. is de operationele bruikbaarheid 20 jaar na aanschaf wel de limiet.... ook leuk hadden we in 2020 alvast het nieuwe topic kunnen openen over de vervanging van de Gripen.

Ik heb het probleem met de Super Hornet nooit echt begrepen... Mijn voorkeur ging uit naar de F15SE, maar onbetaalbaar, te groot en tweemotorig, zelfde voor mijn tweede keus de Rafale. Als het budget dermate krap is dan is dat, helaas, de operationele werkelijkheid en moet je je daar als krijgsmacht aan aanpassen anders krijg je wat we nu zien. Dat aanpassen kun je doen door eenheden en/of taken te verminderen of af te schaffen of door je eisen wat bij te stellen voor bijv. een jachtvliegtuig of een tweedeling maken in enkele eerste graads jachttoestellen en een aantal tweedelijns (CAS) toestellen. Er zijn mogelijkheden te bedenken, maar dat heeft de KLU nooit gewilt en ook daar heeft men kunnen zien dat budget een issue zou gaan worden, maar daar niet op geacteerd en dan moeten er nu ineens extra F35's komen? GTFO!

Eerst de rest van de krijgsmacht die o.a. hiervoor projecten eindeloos heeft moeten uitstellen, het personeel en de tekorten aan basale basismiddelen voor een krijgsmacht (kleren, munitie, etc.) en daarna bijv. eens gaan denken wat we bij de KL aan vuursteun wenselijk zouden achten.
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Zander op 02/10/2015 | 13:24 uur
Dan hadden we tegen die tijd mooi iets van de plank kunnen kopen.

Tja... laten we deze discussie niet weer dunnetjes overdoen, het is immers een gepasseerd station.

Ros

Citaat van: Mourning op 02/10/2015 | 13:03 uur
De mate waarin kan over gediscusseerd worden, maar er zal zeker invloed worden uitgeoefend, direct en indirect...

Op dit moment en zeker ook de laatste jaren:  0,0 % invloed op beleid en budget.

Zander

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 02/10/2015 | 13:15 uur
Was de droom op de Eurofighter gevallen dan hadden we dezelfde budgettaire discussie, een kist die ook niet bepaald goedkoop in aanschaf en gebruik genoemd kan worden... en tja de eeuwige roep om een Zweed zou alleen maar lieden tot een vervolg discussie, want m.i. is de operationele bruikbaarheid 20 jaar na aanschaf wel de limiet.... ook leuk hadden we in 2020 alvast het nieuwe topic kunnen openen over de vervanging van de Gripen.
Dan hadden we tegen die tijd mooi iets van de plank kunnen kopen.
People are sheep

Elzenga

Ps. ik vond het wel een grappig detail, dat Hendriksma mede ook mij beschuldigde van pro-Marine focus...maar me vervolgens wel een leunstoelgeneraal noemde. ;) En over leunstoelen gesproken...

Elzenga

#91
Citaat van: Mourning op 02/10/2015 | 13:01 uur
....

Dan kunnen we wel naar de politiek wijzen, welke inderdaad het grootste boetekleed mag aantrekken, maar de KLU is m.i. eveneens hoofdschuldige omdat iedereen met een beetje gezond verstand dit heeft zien aankomen en men in de top van de KLU dit zeker geweten moet hebben. Dan toch lekker doordrukken? Prima... Reap what you sow. Zit maar op de blaren! Nu komen eerst de uitgestelde projecten, personeel en voorraden e.d. aan de beurt en zelfs dan, want er gaan gewoon geen miljarden tegelijk komen, zelfs dan zou ik nog andere zaken prioriteit geven en dan m.n. bij de KL die volledig uitgewoont is op dit moment.
Precies...en dat is ook wat ik de heer Hendriksma op Twitter duidelijk heb gemaakt. Met een vriendelijk verzoek dat zij eerst maar eens hun toezeggingen waar moeten maken...voor weer te komen voor extra geld voor extra F35s...oeps..voor niet minder dan 37 F35s. Men mag het wat dit project wat mij betreft even doen met het budget dat men daarvoor heeft. Dat zou voldoende zijn. Zo niet..dan zou het aantal F35s verder dalen..zoals toegezegd. Laten ze het eerst maar waarmaken!

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Mourning op 02/10/2015 | 13:01 uur
Als er decennia achtereen bezuinigd wordt en het einde niet in zicht lijkt... dan zou ik bijv. bepaalde eisen m.b.t. bijvoorbeeld mijn nieuwe jachtvliegtuig uit budgetair-realistische redenen misschien toch enigszins aanpassen... zeker als ik claim de KLU in redelijke aantallen in stand te willen houden.


Was de droom op de Eurofighter gevallen dan hadden we dezelfde budgettaire discussie, een kist die ook niet bepaald goedkoop in aanschaf en gebruik genoemd kan worden... en tja de eeuwige roep om een Zweed zou alleen maar lieden tot een vervolg discussie, want m.i. is de operationele bruikbaarheid 20 jaar na aanschaf wel de limiet.... ook leuk hadden we in 2020 alvast het nieuwe topic kunnen openen over de vervanging van de Gripen.