Auteur Topic: Bij de stukken, of gaan waarnemen?  (gelezen 2456 keer)

Warriorzed

• Net nieuw hier
  • *
Bij de stukken, of gaan waarnemen?
« Reactie #9 Gepost op: 05/01/2015 | 23:00 uur »
Heren, dames,

graag jullie advies over het volgende. Ik heb de jarenlange droom om bij Defensie officier te worden. Volgende week hoor ik de uitslag of ik ben aangenomen als Officier Artillerie. Omdat ik sinds kort een Hbo-diploma heb (Commerciële Economie), 'moet' ik het korte model doen. Hoewel het verleden tijd is dat je nog maximaal majoor daarmee kunt worden, is mij wel verteld dat ik verplicht Waarnemer moet worden bij de Artillerie.

Deze functie wil ik ook zeker gaan doen, maar als startfunctie lijkt het mij leerzamer om PC Vuurmondpel te worden en als vervolgfunctie Waarnemer. Ik heb vernomen dat je na de Waarnemersstoel alsnog PC kunt worden, maar de verhouding Waarnemers : PC Vuurmondpel is 18: 6. M.i. is er dus een veel grotere kans om van PC Vuurmondpel naar Waarnemer te gaan, dan andersom.

Omdat ik droom van een carričre tot aan mijn FLO, ben ik bang dat als ik een PC-functie oversla, ik geen goede toekomst kan hebben binnen de organisatie. Ik mis dan volgens mij de basic skills om een eenheid te leiden (als Waarnemer kan ik doorgroeien tot C-FST, als kapitein dan leiding geven aan 6 man totaal). Zo kan ik (volgens mij) nooit (droom)functies krijgen als commandant van een bataljon, brigade of zelfs hoger.

Ben ik juist in mijn aannames? Zijn er mensen met ervaring hierin? Any tips or tricks hoe ik in mijn NLDA-periode tóch ingeschreven kan worden bij de opleiding tot PC Vuurmondpel? (opleidingen starten synchroon en overlappen elkaar voor een groot gedeelte)

Hallo Gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 8 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.