Marshall celebrates 20 years of supporting the Royal Netherlands Air Force

Gestart door Ace1, 05/10/2016 | 20:51 uur

Parera

Citaat van: andré herc op 04/01/2019 | 16:26 uur
KC-390 van dicht bij bekeken mochten we niet in vond hem niet zo dan kan NL nog beter de C-130J super aanschaffen wel in de Japanse C-2 van binnen en buiten bekeken vind ik een betere optie dan de Braziliaan
De A 400 M is veel te duur en te veel problemen maar voorlopig vliegen de C-130H's nog heel wat jaartjes door bij de KLU mooi toch eerder zie ik nog uitbreiding met een paar Herculessen van de H versie omdat gelijk na een update bij Marschall de crews er mee op pad kunnen we zullen zien volgens wat ik weet zijn ze bij Defensie een beetje aan het verkennen wat een beste optie is omdat er altijd wel een Herc in onderhoud is wil men  capaciteit behouden er uitbreiding moet komen!

Wat is precies een no-go voor NLD op A400M ?

C-130J's liever ook niet, dan nog wat opknappen en de US vervanger afwachten.

andré herc

KC-390 van dicht bij bekeken mochten we niet in vond hem niet zo dan kan NL nog beter de C-130J super aanschaffen wel in de Japanse C-2 van binnen en buiten bekeken vind ik een betere optie dan de Braziliaan
De A 400 M is veel te duur en te veel problemen maar voorlopig vliegen de C-130H's nog heel wat jaartjes door bij de KLU mooi toch eerder zie ik nog uitbreiding met een paar Herculessen van de H versie omdat gelijk na een update bij Marschall de crews er mee op pad kunnen we zullen zien volgens wat ik weet zijn ze bij Defensie een beetje aan het verkennen wat een beste optie is omdat er altijd wel een Herc in onderhoud is wil men  capaciteit behouden er uitbreiding moet komen!
Den Haag stop met afbreken van NL Defensie, en investeer in een eigen C-17.

StrataNL

Citaat van: Zander op 04/01/2019 | 15:35 uur
Heeft de KC390 dan compleet andere/betere capaciteiten dan de A400M?
KC390 is beter te vergelijken met de Hercules dan A400M. KC390 heeft betere specificaties dan de C130-30 tegen ongeveer dezelfde prijs.
A400M is hele andere (prijs)klasse.
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Zander

People are sheep

StrataNL

Citaat van: Stoonbrace op 04/01/2019 | 12:14 uur
Ik zou een gemeenschappelijk luchttransportcommando helemaal zien zitten, maar het lijkt me beter dat jullie dan aansluiten met kisten die de capaciteiten uitbreiden ipv meer A400m.
KC-390  :heart:
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Huzaar1

Citaat van: Stoonbrace op 04/01/2019 | 12:14 uur
Ik zou een gemeenschappelijk luchttransportcommando helemaal zien zitten, maar het lijkt me beter dat jullie dan aansluiten met kisten die de capaciteiten uitbreiden ipv meer A400m.

Ik denk dat dit ook een goed idee is.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Stoonbrace

Citaat van: Parera op 03/01/2019 | 22:01 uur
Ik heb geen idee wat de planning is van de C-130 vervanging, maar ik kan me voorstellen dat we het weer in 2 delen doen om kosten te kunnen verdelen over meerdere jaren.
Dat is goed mogelijk, een toestel dat goed onderhouden en gecertificeerd is dat verkoopt makkelijker dan een toestel waarvan niet alles duidelijk is. En verkoop gaat makkelijker voor de 2 nieuwste toestellen dan die 2 oudjes. Ik hoop nog steeds op de A400M, als het goed is is die ontwikkeling tegen die tijd helemaal klaar en daarmee kunnen we aansluiten op de Belgen.

Ik zou een gemeenschappelijk luchttransportcommando helemaal zien zitten, maar het lijkt me beter dat jullie dan aansluiten met kisten die de capaciteiten uitbreiden ipv meer A400m.

Parera

Citaat van: JdL op 03/01/2019 | 21:11 uur
Dat stond mij ook bij, vandaar dat het me zo verbaasde dat het contract voor 14 jaar is. Het is logisch dat dat soort projecten een aantal jaren duren, maar 14 jaar voor luchttransport leek me erg veel, het is de F-35 niet. Misschien idd eerst de twee oudjes vervangen en als dit contract afloopt pas de laatste twee, kan je ook de kosten uitsmeren over langere periode.
Ik heb geen idee wat de planning is van de C-130 vervanging, maar ik kan me voorstellen dat we het weer in 2 delen doen om kosten te kunnen verdelen over meerdere jaren.

Citaat van: Lex op 03/01/2019 | 21:22 uur
Zou het ook niet te maken kunnen hebben met de verkoop, opdat alle benodigde papieren betreffende luchtwaardigheid aanwezig zijn?
Dat is goed mogelijk, een toestel dat goed onderhouden en gecertificeerd is dat verkoopt makkelijker dan een toestel waarvan niet alles duidelijk is. En verkoop gaat makkelijker voor de 2 nieuwste toestellen dan die 2 oudjes. Ik hoop nog steeds op de A400M, als het goed is is die ontwikkeling tegen die tijd helemaal klaar en daarmee kunnen we aansluiten op de Belgen.

Lex

Citaat van: JdL op 03/01/2019 | 21:11 uur
Dat stond mij ook bij, vandaar dat het me zo verbaasde dat het contract voor 14 jaar is. Het is logisch dat dat soort projecten een aantal jaren duren, maar 14 jaar voor luchttransport leek me erg veel, het is de F-35 niet. Misschien idd eerst de twee oudjes vervangen en als dit contract afloopt pas de laatste twee, kan je ook de kosten uitsmeren over langere periode.
Zou het ook niet te maken kunnen hebben met de verkoop, opdat alle benodigde papieren betreffende luchtwaardigheid aanwezig zijn?

JdL

Citaat van: Parera op 03/01/2019 | 20:56 uur
Vervanging staat wel opgenomen in de Nota,
Dat stond mij ook bij, vandaar dat het me zo verbaasde dat het contract voor 14 jaar is. Het is logisch dat dat soort projecten een aantal jaren duren, maar 14 jaar voor luchttransport leek me erg veel, het is de F-35 niet. Misschien idd eerst de twee oudjes vervangen en als dit contract afloopt pas de laatste twee, kan je ook de kosten uitsmeren over langere periode.
'The goal is world peace, and to do so you must have strength' Ronald Reagan

Parera

Citaat van: JdL op 03/01/2019 | 18:43 uur
Komende 14 jaar nog geen vervang voor onze Hercs, lijkt me best een uitdaging als je gaat rekenen hoelang de twee second hand exemplaren dan rondvliegen!

Vervanging staat wel opgenomen in de Nota, ik heb hem niet bij de hand maar tussen 2018 - 2032 word er wel gestart met dit project. We hebben 4 kisten waarvan 2 oudere en 2 nieuwere kisten dus ook de vervanging kan in 2 fases gebeuren (2029 - 2033) waarna het contract afloopt als de laatste vervangen is door het nieuwe toestel.

Sparkplug

Citaat van: JdL op 03/01/2019 | 18:43 uur
Komende 14 jaar nog geen vervang voor onze Hercs, lijkt me best een uitdaging als je gaat rekenen hoelang de twee second hand exemplaren dan rondvliegen!

De C-130 gaat bij goed onderhoud lang mee. Bijvoorbeeld de Belgische C-130H's werden nieuw in 1972 geleverd.
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

JdL

Komende 14 jaar nog geen vervang voor onze Hercs, lijkt me best een uitdaging als je gaat rekenen hoelang de twee second hand exemplaren dan rondvliegen!
'The goal is world peace, and to do so you must have strength' Ronald Reagan


Ace1



Marshall Aerospace and Defence Group is celebrating the 20th anniversary of supporting the Royal Netherlands Air Force C-130 fleet.

In 1996 Marshall was awarded the contract to support the Royal Netherlands Air Force fleet of C-130H's and throughout the development of the C-130 fleet Marshall has continued to support the Royal Netherlands Air Force.

Marshall completed the CUP (Cockpit Upgrade Programme) in 2005 which was followed by the groundbreaking TACAMO contract where two ex-US Navy EC-130Qs were converted to C-130Hs which included the CUP configuration. 2006 also marked the establishment of the engineering office in Leiden, the Netherlands.

Further capability insertion, scheduled and unscheduled maintenance and technical support agreements were put in place to sustain and increase the availability and capability of the fleet of four aircraft.



Rupert Dix, Managing Director of Military Aerospace at Marshall Aerospace and Defence Group commented: "We are incredibly proud to support the Royal Netherlands Air Force fleet of C-130 aircraft and over the last twenty years, we have jointly focussed upon improving availability and affordability through innovation."

Major General Sotthewes, Deputy Commander of the Royal Netherlands Air Force, commented: "Throughout the years we have transformed the relationship into one of cooperation and partnering.  The Royal Netherlands Air Force provides the operational input, while Marshall delivers the engineering solutions. A proven and rock solid combination. If technical problems arise, Marshall is immediately around to support the Royal Netherlands Air Force. This focus on customer's true needs really distinguishes Marshall in the aerospace industry."

Steve Fitz-Gerald, CEO of Marshall Aerospace and Defence Group commented: "I am immensely proud of this milestone; it is testament to the spirit and partnership of everyone involved over the last two decades and I look forward to what we can achieve in the future".

http://marshalladg.com/marshall-celebrates-20-years-supporting-royal-netherlands-air-force/