Mantelriemen...

Gestart door freekjan, 16/01/2017 | 19:34 uur

A.J.


DoBert

Citaat van: Ros op 17/01/2017 | 00:27 uur
Volgens mij de koppel en een van de draagriemen van het bokkentuig, en dan schuin over een schouder  gedragen werd. De eretitel "Soldaat van de Dag"  :cute-smile:

Bokkentuig heeft nooit geen losse riem gehad, jij bedoelt waarschijnlijk de M-37 webbing?

freekjan

Bedankt! Ik had echt geen flauw idee.

Ros

#5
Citaat van: A.J. op 15/09/1974 | 07:53 uur

En voor Ros, ook als je cie dienst moest draaien had je een mantelriem en koppel nodig.

Volgens mij de koppel en een van de draagriemen van het bokkentuig, en dan schuin over een schouder  gedragen werd. De eretitel "Soldaat van de Dag"  :cute-smile:

A.J.

#4
1001 Mogelijkheden. Vastbinden van meuk op je rugzak, maken van een drijfpakket, benen aanelkaar vastbinden bij een gebroken been (ZHKH), drukpunt maken (ook ZHKH) en verzin het maar. En durf je handboek militair open te slaan, daar staan ook zat toepassingen voor de mantelriem in.

En voor Ros, ook als je cie dienst moest draaien had je een mantelriem en koppel nodig.

Ros

Citaat van: Ronald Elzenga op 16/01/2017 | 20:08 uur
"Mantelriem origineel van het Nederlandse leger
OM DE JAS OM DE BENEN VAST TE ZETTEN"

Vind ik op google bij een site dumpstore...

:big-smile:

Werden vroeger gebruikt om onder andere een dekenrol mee te maken die aan het het bokkentuig kon worden gehangen, en later de slaapzak. Met de huidige uitrusting zou ik niet weten waar ze handig voor zijn ?

Ronald Elzenga

#2
"Mantelriem origineel van het Nederlandse leger
OM DE JAS OM DE BENEN VAST TE ZETTEN"

Vind ik op google bij een site dumpstore...

freekjan

Hi,

Vorig jaar kreeg ik, naast een heleboel andere spullen, een set mantelriemen uitgereikt.
Heeft iemand een idee waar die nou voor zijn?
Ik heb een levendige fantasie maar heb nog geen toepassing kunnen verzinnen voor die dingen.

Bedankt alvast!