Internationale pantservoertuigen APC IFV ontwikkelingen

Gestart door Harald, 17/07/2018 | 10:45 uur

Huzaar1

Dit zou een oplossing kunnen zijn voor België inzake het gebrek aan een platform voor zwaar materieel. Ze hebben nu eenmaal een afkeer van alles op tracks. Hiermee zouden ze toch platforms kunnen bemannen die in staat zijn geschut
Citaat van: Master Mack op 15/04/2024 | 20:46 uurWel een woeste bak. Maar ik ben benieuwd  naar de terreinvaardigheid.

Om de boxer heen werken dit.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Master Mack

Wel een woeste bak. Maar ik ben benieuwd  naar de terreinvaardigheid.

Huzaar1

#1237
Citaat van: Benji87 op 15/04/2024 | 10:12 uurDie loop, waarom ziet die er zo futuristisch uit? Heeft dat een functie of is het gewoon voor de uitstraling?

Met name beschermende maar ook beperkte thermische reden. Het moet beschermen tegen obstructies en weersinvloeden die kunnen zorgen voor kromtrekken loop/schietbuis in verschillende (temp) omstandigheden.

Zal daarnaast ook vast wat warmte afdragen bij gebruik kanon. Bij een tank is thermische bescherming veel belangrijker omdat de schietbuis veel langer is. Bij de CV90 zat die er niet omheen. In mn cv90 opleiding werd me uitgelegd dat effect op weersinvloeden door relatief korte kanon van cv90minimaal was. Wellicht is dat nu ook. Maar ander kanon, dus andere regels.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"


StrataNL

Citaat van: Benji87 op 15/04/2024 | 10:12 uurDie loop, waarom ziet die er zo futuristisch uit? Heeft dat een functie of is het gewoon voor de uitstraling?
Is gewoon een kap die om de loop zit, die kun je elke vorm geven die je wil, dus ja is een stukje design.
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Huzaar1

"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Harald

Citaat van: Parera op 15/04/2024 | 12:51 uurRecent stond er een foto op twitter van deze 10x10 met rch155 er op. Ik zoek vanmiddag even.

Deze misschien :
https://twitter.com/nicholadrummond/status/1663560367606484997/photo/1



10×10-Radhaubitze: Artillery Gun Module auf Piranha-IV-Plattform
https://www.hartpunkt.de/10x10-radhaubitze-artillery-gun-module-auf-piranha-iv-plattform/

Sinds de zomer van 2022 is bekend dat KNDS Duitsland en General Dynamics European Land Systems (GDELS) werken aan de integratie van de Artillery Gun Module (AGM), bekend van de RCH 155, op een Piranha IV-platform. Een schaalmodel van 1:10 van de Artillery Gun Module op een Piranha 8×8-platform werd tentoongesteld op de GDELS-stand tijdens Eurosatory 2022 in Parijs.

Eind mei 2023 werd een ander stukje van de 10×10-houwitserpuzzel op wielen openbaar nadat een foto op Platform X was gepubliceerd met een gedeelte van een flyer voor dit artilleriesysteem. Naast een illustratie van het wapensysteem worden ook de individuele mogelijkheden van het systeem beschreven.

Op 11 april 2024 werden de eerste afbeeldingen van de 10×10 AGM-houwitser op wielen gepubliceerd op het X-platform.

.../...

Parera

Citaat van: Harald op 15/04/2024 | 12:25 uurPiranha-Familie von GDELS erweitert  (wordt de nieuwe Piranha 10x10 ?)
https://soldat-und-technik.de/2024/04/mobilitaet/37742/piranha-familie-von-gdels-erweitert/
 

Naast de versie met een beschermde cabine over de volledige lengte is er ook een pick-upversie met laadruimte beschikbaar.


Recent stond er een foto op twitter van deze 10x10 met rch155 er op. Ik zoek vanmiddag even.

Harald

Piranha-Familie von GDELS erweitert  (wordt de nieuwe Piranha 10x10 ?)
https://soldat-und-technik.de/2024/04/mobilitaet/37742/piranha-familie-von-gdels-erweitert/
 

Naast de versie met een beschermde cabine over de volledige lengte is er ook een pick-upversie met laadruimte beschikbaar.


De Piranha HMC heeft een totaalgewicht van 40 ton.

De Piranha-familie van het Europese defensiebedrijf General Dynamics European Landsystems (GDELS) is gegroeid. Het bedrijf heeft vandaag de Piranha Heavy Mission Carrier (HMC) publiekelijk onthuld.

Met een extra vijfde as wordt de Piranha HMC het meest stabiele lid van de familie. Het toegestane totaalgewicht neemt toe tot 40 ton. Een laadvermogen van 17 ton is mogelijk. Volgens GDELS beschikt het voertuig over de meest geavanceerde aandrijflijn- en ophangingstechnologie, zoals de 10×10 vierwielaandrijving en het unieke multi-link ophangingssysteem. Zowel de eerste en tweede als de vierde en vijfde as zijn gestuurd. Het ontwerp zorgt voor minimale asbelastingen (berekend acht ton per as) in overeenstemming met de Europese wegenverkeerswetgeving, uitstekende offroad-mobiliteit en de mogelijkheid om sloten over te steken, evenals een draaicirkel die is teruggebracht tot minder dan 18 meter.

De 10×10 Piranha HMC is ontworpen om te voldoen aan de toenemende behoefte aan zeer mobiele platforms voor steeds veeleisender missieprofielen en voldoet aan de dringende militaire mobiliteitsbehoeften van NAVO- en internationale klanten.

"De Piranha HMC is een direct antwoord op de payload- en volumebehoeften van ons wereldwijde klantenbestand voor veelzijdige en flexibele missies zoals direct en indirect vuur, luchtafweer en tactische bruggenlegmogelijkheden", aldus Dr. Thomas Kauffmann, vice-president van GDELS voor wereldwijde verkoop en services.

"Dit unieke platform is het resultaat van ons voortdurende streven naar innovatieve voertuig- en aandrijftechnologieën, samen met 40 jaar uitmuntendheid en ervaring als voertuigfabrikant van wereldklasse", voegt Giuseppe Chillari, GDELS Vice President Wheeled Vehicles & Managing Director GDELS-Mowag toe. .

GDELS prijst de Piranha-voertuigfamilie als de meest succesvolle tank op wielen in de westerse wereld. Het wordt gebruikt met meer dan 12.000 voertuigen in meer dan 20 landen. Naast de gebruikelijke 8×8 zijn er ook versies met de aandrijfformules 4×4, 6×6 en 10×10 en amfibische varianten in gebruik.



Master Mack

Dus MLU versnellen en uitvoeren in Ede. En tijdens de MLU meteen de 35mm erop schroeven.

Huzaar1

Citaat van: pz op 12/04/2024 | 09:08 uurKunnen onze huidige Boxers een toren met 35mm aan, of moet eerst de MLU plaatsvinden.

Mlu
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

pz

Kunnen onze huidige Boxers een toren met 35mm aan, of moet eerst de MLU plaatsvinden.

Master Mack

Citaat van: Huzaar1 op 11/04/2024 | 16:58 uurLeuk, maar de Boxer is de way-to-go. Dat modulaire concept moet zich nog gaan uitwijzen. Is echt heel relaxt om de wapendrager los te kunnen zien van het wapensysteem. En enorm veelzijdig eenmaal in contact en op slot met een tegenstander in langdurige offensieve operaties. Haalt een module van een GNK boxer af en zet er een module die je beter kunt gebruiken op. En dat in echt peanuts qua tijd. En de terreinvaardigheid, ik denk dat er geen wieltje is wat dat matcht.
Boxer is een top voertuig en er moet gewoon rap een kanon komen en ik had echt gehoopt dat de oude CV90 Torens in iedergeval de snelheid van realisatie zou bevorderen. Maar ik kan me ook voorstellen als we dezelfde versie als de Duitsers aanschaffen. Wat ik me wel afvraag is of een medium brigade medium heet door de vuurkracht dus is er nog 120mm horizontale vuurkracht nodig of interpreteren we het medium als het staat op wielen dus is medium. Snappen jullie hem nog ;D