Buitenland toelage tijdens opleiding

Gestart door angelo.indri, 06/01/2019 | 11:35 uur

Lynxian

Citaat van: A.J. op 09/01/2019 | 22:44 uur
Gewoon aardappelen, groente, jus, spek, boerenkool en dat soort dingen... Verder wegwezen met al die moderne quinoa fratsen...

Maar volgens mij is dat al eens vaker ter sprake gekomen hier... ;D
En het is ook al ter sprake gekomen dat ik niet doel op het eten van vogelzaad. Ik weet niet precies waar op dit forum ik de indruk heb gewekt van het zijn van een zwevende, pretentieuze hipster die zuigt aan z'n pumpkin latte frappe hippiecino, maar met gezond voedsel heb ik 't over de voorbeelden die jij bij dezen en de vorige keer ook over sprak. (Of soortgelijke, minder Hollandse, gezonde hap.) Maar ook hier geldt: het vinden van gezond voedsel in het buitenland is voor mij nog wel eens een uitdaging.

Dat in het land van patat je schijnbaar de gezonde hap voor $3 naast de hotdogs en hamburgers ligt verbaasd me (en gaat in tegen eerdere verhalen die ik heb gehoord, maar wellicht dat stereotypen een leuker vakantieverhaal vertellen dan de realiteit), maar is wel fijn om te horen; de VS staat namelijk nog op mijn wensenlijstje.

Lex

Citaat van: angelo.indri op 06/01/2019 | 11:35 uur
Wie weet of er een extra toelage uitgekeerd word ( buitenlandtoelage) als je als militair in opleiding een opleiding van 9 maanden moet gaan volgen in de USA, en kun je tijdens deze 9 maanden ook bijv. Om de paar maanden een keer iemand over laten komen of bijv zelf een week naar huis op kosten van defensie
Alle info is welkom.
Het is raadzaam om je te wenden tot je eigen krijgsmachtdeel en wel de plaatsing waar je tewerkgesteld bent. Deze dienen je te voorzien van alle benodigde info. En mochten er vragen zijn, dan dienen zij deze te beantwoorden.
Mocht je vervolgens nog vragen hebben,  wellicht weten de leden een antwoord.

A.J.

Citaat van: Lynxian op 09/01/2019 | 22:37 uur
dan zou die zomaar een verkeerd dieet kunnen kiezen voor zijn militaire lichaam. En voordat je daar conclusies uit trekt: met een militair lichaam bedoel ik natuurlijk een afgetraind lichaam. Hoort bij de functie.

Gewoon aardappelen, groente, jus, spek, boerenkool en dat soort dingen... Verder wegwezen met al die moderne quinoa fratsen...

Maar volgens mij is dat al eens vaker ter sprake gekomen hier... ;D

Lynxian

Citaat van: MasterChief1971 op 06/01/2019 | 20:05 uur
Ja, écht kutvoedsel, man! Je weet niet waar je over lult! Je kúnt hamburgers of hotdogs pakken. Je kunt óók de healthy choice pakken en die kost óók 3 dollari.

Lust je nog peultjes? Met je militaire lichaam? Alsof ik geen militair lichaam heb. Denk even na.
Mijn reactie was zeker sarcastisch van toon, maar ik impliceerde nou ook weer niet dat je een 200 kilo wegende vetklep bent die zich volstouwt met hamburgers en hotdogs. Mijn ervaring is als men goedkoop wil eten het wel degelijk een vette hap is. Dat gezond voedsel daar schijnbaar goedkoop is had ik dan weer niet voorzien; het zou de eerste plek in de westerse wereld zijn (van de westerse landen die ik tot nu toe heb bezocht, dat zijn ze natuurlijk zeker niet allemaal) waar gezond voedsel even duur is als de vette hap. En ja, als dat niet wordt toegelicht en de persoon die de vraag stelt gaat erheen en zou zien dat alle goedkope opties het ongezonde voedsel is, dan zou die zomaar een verkeerd dieet kunnen kiezen voor zijn militaire lichaam. En voordat je daar conclusies uit trekt: met een militair lichaam bedoel ik natuurlijk een afgetraind lichaam. Hoort bij de functie.

Tot slot: ja ik heb verstand van gezond voedsel. Dat is juíst ook één van mijn uitdagingen op vakantie: vind maar eens betaalbaar gezond voedsel zoals ik het thuis eet.

MasterChief1971

Citaat van: Lynxian op 06/01/2019 | 16:48 uur
Ja lekker man; 9 maanden lang kutvoedsel eten. Of je geeft je militaire lichaam even gezonde kost en beseft dat je gewoon 9 maanden op kosten van de baas een avontuur beleefd in het buitenland. €25 voor voedsel per dag zorgt ervoor dat je gewoon lekker gezond kunt eten en, als je het een beetje uitspaart hier en daar, soms even lekker uit eten kunt.

Ja, écht kutvoedsel, man! Je weet niet waar je over lult! Je kúnt hamburgers of hotdogs pakken. Je kunt óók de healthy choice pakken en die kost óók 3 dollari.

Lust je nog peultjes? Met je militaire lichaam? Alsof ik geen militair lichaam heb. Denk even na.
"Whosoever commands the sea, commands the trade; whosoever commands the trade of the world commands the riches of the world, and consequently the world itself"- Sir Walter Raleigh

Lynxian

Citaat van: MasterChief1971 op 06/01/2019 | 12:41 uur
Ik kreeg in Texas toen 25 dollari vreetgeld per dag. Dat is het. Het is namelijk toelage gebaseerd op leefkosten en levensstandaard. Daarnaast nog een huurauto waarbij tanken op eigen doft was. Familiebezoek of tussentijds even naar huis had ik sowieso geen recht op vanwege maar 4 maanden daar. Dat ligt in jouw geval misschien anders.
Overigens: als je elke dag in de chow hall eet en in het weekend een magnetronmaaltijd of tonijnsalade eet, kun jr 20 van de 25 dollari overhouden.
Tip van Flip...
Ja lekker man; 9 maanden lang kutvoedsel eten. Of je geeft je militaire lichaam even gezonde kost en beseft dat je gewoon 9 maanden op kosten van de baas een avontuur beleefd in het buitenland. €25 voor voedsel per dag zorgt ervoor dat je gewoon lekker gezond kunt eten en, als je het een beetje uitspaart hier en daar, soms even lekker uit eten kunt.

MasterChief1971

Ik kreeg in Texas toen 25 dollari vreetgeld per dag. Dat is het. Het is namelijk toelage gebaseerd op leefkosten en levensstandaard. Daarnaast nog een huurauto waarbij tanken op eigen doft was. Familiebezoek of tussentijds even naar huis had ik sowieso geen recht op vanwege maar 4 maanden daar. Dat ligt in jouw geval misschien anders.
Overigens: als je elke dag in de chow hall eet en in het weekend een magnetronmaaltijd of tonijnsalade eet, kun jr 20 van de 25 dollari overhouden.
Tip van Flip...
"Whosoever commands the sea, commands the trade; whosoever commands the trade of the world commands the riches of the world, and consequently the world itself"- Sir Walter Raleigh

angelo.indri

Wie weet of er een extra toelage uitgekeerd word ( buitenlandtoelage) als je als militair in opleiding een opleiding van 9 maanden moet gaan volgen in de USA, en kun je tijdens deze 9 maanden ook bijv. Om de paar maanden een keer iemand over laten komen of bijv zelf een week naar huis op kosten van defensie
Alle info is welkom.