Nikko Norte's boek "Onvoorspelbaar Verleden"

Gestart door A.J., 10/04/2020 | 16:29 uur

Robert2

Citaat van: A.J. op 01/09/2021 | 22:03 uur
We gaan wel offtopic maar er wordt sinds 2011 (Rutte 1 dus) enorm bezuinigd op de GGZ...

Ggz is verbijsterd over bezuinigingen bv. Anders Google je zelf maar ff...

Lees hier het hele artikel

Dat is in 2011 ja, toen werd er inderdaad bezuinigd. Vervolgens is er weer geld bij gekomen. Dat er bedden zijn verdwenen is geen goede zaak, soortgelijke discussie is er al geweest over IC capaciteit en daar zijn wij het allemaal wel over eens. Als ik in je eigen Google resultaat '2011' weghaal, komt dit artikel naar voren waar een nuance word aangebracht.

In de eerdere bron die ik poste zie je ook een duidelijke bezuiniging in 2015, toen veel zorg de verantwoordelijkheid werd van de gemeentes. Mijn punt is dat er word gezegd dat er alleen maar is bezuinigd op de GGZ, dat is niet waar. En dat een verantwoordelijk minister die keuzes maakt, het is niet Rutte die zegt dat er X miljoen bij de GGZ weg moet en Y miljoen bij de GGD, om maar een voorbeeld te noemen. Rutte heeft ook niet gezegd dat de tanks weg moesten of zoveel duizend man het hek over moest, in 2011. Dat is mijn punt.

Citaat van: Zander op 01/09/2021 | 20:31 uur
Ook ja.....
En dat de cavia van mijn buurmeisje dood is door COVID ook......
Jammer dit.
Het is allemaal de schuld van de Rabobank.

Zander

People are sheep

A.J.

Citaat van: Robert2 op 01/09/2021 | 08:37 uur
Ik stond vanochtend in de file, zal ook wel zijn schuld zijn. Tsja.

We gaan wel offtopic maar er wordt sinds 2011 (Rutte 1 dus) enorm bezuinigd op de GGZ...

Ggz is verbijsterd over bezuinigingen bv. Anders Google je zelf maar ff...

Citaat
Het is crisis in de geestelijke gezondheidszorg: Kwetsbare mensen in het nauw

Opnames verminderen

In 2011 is landelijk afgesproken het aantal opnames te verminderen en meer in te zetten op ambulante behandeling: overdag in de kliniek of thuis via wijkteams. Met name die niet-klinische zorg hebben de meeste ggz-instellingen nog niet goed op orde. Met als gevolg lange wachtlijsten en een toenemend aantal incidenten met mensen met verward gedrag buiten de instellingen.

Lees hier het hele artikel




Zander

Citaat van: Robert2 op 01/09/2021 | 08:37 uur
Ik stond vanochtend in de file, zal ook wel zijn schuld zijn. Tsja.
Ook ja.....
En dat de cavia van mijn buurmeisje dood is door COVID ook......
Jammer dit.
People are sheep

Robert2

Citaat van: Zander op 31/08/2021 | 19:48 uur
Nee, ontkennen dat Rutte en Co. niets te maken hebben met de huidige situatie.......
Ik stond vanochtend in de file, zal ook wel zijn schuld zijn. Tsja.

Zander

Citaat van: Robert2 op 31/08/2021 | 07:34 uur
Op deze manier kan je geen discussie voeren over dit onderwerp. Let's agree to disagree.
Nee, ontkennen dat Rutte en Co. niets te maken hebben met de huidige situatie.......
People are sheep

bergd

Citaat van: Robert2 op 30/08/2021 | 10:31 uur
Lekkere dooddoener. Rutte stond niet aan het roer van VWS en er is extra geld naar de GGZ gegaan.
Uitgaven aan de GGZ, Zorgtotaal - er wordt in ieder geval niet bezuinigd op de GGZ
Ik denk wel dat het een vertekend beeld geeft van de psychiatrische zorg in het algemeen. Want hier wordt niet in meegenomen dat veel ziekenhuizen hun Paaz afdelingen sluiten.

Robert2

Citaat van: Zander op 31/08/2021 | 06:24 uur
We zijn er anders lekker op vooruit gegaan sinds Rutte met de scepter zwaait. En hij staat misschien niet aan het roer van VWS, maar het loopt allemaal erg lekker in de GGZ sinds hij eind baas is.
Op deze manier kan je geen discussie voeren over dit onderwerp. Let's agree to disagree.

Zander

Citaat van: Robert2 op 30/08/2021 | 10:31 uur
Lekkere dooddoener. Rutte stond niet aan het roer van VWS en er is extra geld naar de GGZ gegaan.
Uitgaven aan de GGZ, Zorgtotaal - er wordt in ieder geval niet bezuinigd op de GGZ
We zijn er anders lekker op vooruit gegaan sinds Rutte met de scepter zwaait. En hij staat misschien niet aan het roer van VWS, maar het loopt allemaal erg lekker in de GGZ sinds hij eind baas is.
People are sheep

Robert2

Citaat van: Zander op 28/08/2021 | 22:03 uur
Resultaat van het beleid van meerdere kabinetten onder Rutte.
Lekkere dooddoener. Rutte stond niet aan het roer van VWS en er is extra geld naar de GGZ gegaan.
Uitgaven aan de GGZ, Zorgtotaal - er wordt in ieder geval niet bezuinigd op de GGZ

Zander

Citaat van: Robert2 op 28/08/2021 | 20:51 uur
Ja, tijden veranderen dus het GGZ beleid vast ook. Maar wat is nou je punt? Want je legt nmi nog steeds niet de link tussen de GGZ en de huidige premier.
Resultaat van het beleid van meerdere kabinetten onder Rutte.
People are sheep

Robert2

Citaat van: Zander op 27/08/2021 | 23:44 uur
Vroeger stopten we mensen met het stempel gekkie weg in een omheinde omgeving en noemden dat een gesticht. Maar dat was inhumaan en zo.......
Laten we ze gewoon zelfstandig tussen de mensen in mooie kinderrijke Vinexwijken wonen want dan voelen ze zich vast beter.
Ja, tijden veranderen dus het GGZ beleid vast ook. Maar wat is nou je punt? Want je legt nmi nog steeds niet de link tussen de GGZ en de huidige premier.

A.J.

Citaat van: bergd op 28/08/2021 | 11:03 uur
Het is niet meer dan een flauwe grapje en over de rug van Norte.

Het gros hier had dat wel door.

bergd

#61
Citaat van: Huzaar1 op 28/08/2021 | 09:29 uur
Natuurlijk niet maar rutte de schuld geven ban norte is onzinnig.
Het is niet meer dan een flauwe grapje en over de rug van Norte. De gelegenheid trek ik aan om mijn frustratie even kwijt te kunnen over deze zijtak wat weinig met Defensie te maken heeft.

Ik trek het even wat breder, Defensie was afgelopen decennia's niet echt populair in Den Haag. Er moesten rigoureuze besluiten genomen worden en delen werden afgestoten. Die inconsistentie heeft grote gevolgen. Is het dan gek dat ik o.a. Rutte/VVD daar verantwoordelijk voor stel?

A.J.

Citaat van: Huzaar1 op 28/08/2021 | 09:29 uur
Natuurlijk niet maar rutte de schuld geven ban norte is onzinnig.

Het gaat ook niet zozeer.om Norte ansich maar op de bezuinigingen op de GGZ en daar is sinds 2011 (Ruttte 1) enorm op bezuinigd...