Minister blijft kalm over 'incidenten Irak'

Gestart door -Peter-, 15/04/2007 | 12:26 uur

Thor

De enige juiste reactie die de minister had kunnen geven op deze ongefundeerde eenmans actie....

marc66

Psycholoog bd? Waarom is deze man bd, omdat hij met FLO is of................? Speculaties te over maar waarom komt deze man nu (als bd) in de lucht en niet toe hij nog actief was of kwam hij wel in de lucht maar werd niet gehoord?  :-\ Vreemd verhaal.

Voor al diegene die het nog niet weten: Irak, zoals nu Afghanistan, was OORLOGsgebied en, tja, in een oorlog gebeuren dingen die en niet leuk zijn en niet te regiseren. Het is geen X-box waar je op de reset-toets kunt drukken wanneer je nog "maar" twee levens over hebt. THIS IS REAL!  >:(

Militairen schieten met, zoals dat, mi, heel vreemd genoemd wordt, LIFE munitie en, beetje jammer misschien want, ja, zo is het niet leuk oorlog voeren natuurlijk, de "vijand" schiet terug of eerder dan dat jij kunt (lees mag) reageren. Tja..................  :( :-\

Nadat je met FLO bent gaan "schieten" op je voormalige werkgever getuigd bij mij van onprofessioneel gedrag en weinig respect.  :-\


Mikemans

how verzwijg je zoiets als de eerste handeling bij een incident het indrukken van de ptt toets is en het spreken van de woorden "er is een incident/vuurcontact" is?

ronjhe

Natuurlijk moet je rustig blijven en alles rustig uitzoeken... maar het afdoen als "dit soort incidentjes" vind ik wel heel kort door de bocht. Zeker als bij mogelijk verzwegen schietincidenten doden en gewonden zijn gevallen...

-Peter-

RIJSWIJK - Minister Eimert van Middelkoop wil niet snel in paniek raken over de berichten van militair-psycholoog buiten dienst Willem Heijster. Dit liet de minister zaterdagavond weten in het radioprogramma Met het Oog op Morgen. Heijster stelde zaterdag dat het schietincident met marinier Eric O. in Irak geen uitzondering zou zijn. Militairen zouden ook hebben gezegd dat zij er moeite mee hebben dat de waarheid niet aan het licht komt.

,,Ik kan er niet zoveel mee. Er wordt veel van de krijgsmacht gevraagd. Dan moet je je niet al te snel van de wijs laten brengen door dit soort incidentjes. Want dat is het toch wel. De bewijsvoering is buitengewoon nihil. Ik heb geen zin om voortdurend in paniek te raken", aldus de minister.

De voorzitter van de militaire vakbond ACOM heeft eerder voorgesteld dat alle commandanten van de toenmalige missie bij elkaar komen om alle incidenten te noteren. De minister vindt dit een goed idee.,,Maar ook voor hen geldt dat ze zich niet te snel van de wijs moeten laten brengen."

[bron: www.telegraaf.nl]
Een land is niet sterk als zij oorlog kan voeren, zij is pas sterk wanneer zij oorlog kan voorkomen...