Opvolging M fregatten

Gestart door jurrien visser (JuVi op Twitter), 20/02/2011 | 14:05 uur

dudge

Klein zijstapje, maar iemand een overzicht van het huidige Europese ~fregatten bestand met bij voorkeur geplande in en uitroulatie van eenheden?

Om te zien wat de 'grotere omgeving' van deze schepen gaat worden.

walter leever

Citaat van: Lex op 30/12/2015 | 21:14 uur
Het lijkt me toch echt beter om de bijdragen hier te beperken tot de titel van dit topic.

Daarom zei ik toch laten we eerst voor die 4 (  ;) ) M-vervangers gaan. :devil:

Lex

Het lijkt me toch echt beter om de bijdragen hier te beperken tot de titel van dit topic.

Harald

#1689
Een AOR naast de JSS KD is geen overbodige luxe, zeker niet als we de JSS in de toekomst vaker uitlenen aan de NAVO of EU. Of dat we de JSS samen gaan gebruiken met Duitsland, zoals zeker als we naar een groter fregatten bestand gaan. Mijn voorkeur is dan een LSV19000.

En in de toekomst beide LPD's vervangen door een afgeleide van de JSS, wel met dock en een grotere hangaar.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Master Mack op 30/12/2015 | 19:20 uur
2de tanker gaat vermoedelijk niet meer gebeuren nadat de samenwerking met de Duitsers is getekend. JSS delen met Dui en Dui deelt dan zijn tankers. Net als KL met tanks

Dat is de goedkoopste en meest voor de hand liggende oplossing, fraai is anders.

Master Mack

2de tanker gaat vermoedelijk niet meer gebeuren nadat de samenwerking met de Duitsers is getekend. JSS delen met Dui en Dui deelt dan zijn tankers. Net als KL met tanks

Kaaskop2

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 30/12/2015 | 17:20 uur
Een 2e JSS zou mijn voorkeur genieten echter door het chronisch tekort aan tankcapaciteit, zeker als het JSS ook nog eens ge-time-shared gaat worden met Duitsland en de grotere tankcapaciteit van een AORH zou ik nu gaan voor een tanker van de plank. Bijkomend voordeel is dat een tanker de helft kost van een JSS.

Een 2e JSS (eventueel met dock) als Rotterdam vervanger waarna tzt de Johan de Witt ingeruild kan worden voor een LHD incl. dock.


Of je gaat op (lange) termijn gewoon voor drie JSS'en met dok in plaats van twee LPD's en een JSS. Dan is er ook altijd een schip beschikbaar.  

walter leever

#1685
Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 30/12/2015 | 17:20 uur
Een 2e JSS zou mijn voorkeur genieten echter door het chronisch tekort aan tankcapaciteit, zeker als het JSS ook nog eens ge-time-shared gaat worden met Duitsland en de grotere tankcapaciteit van een AORH zou ik nu gaan voor een tanker van de plank. Bijkomend voordeel is dat een tanker de helft kost van een JSS.

Een 2e JSS (eventueel met dock) als Rotterdam vervanger waarna tzt de Johan de Witt ingeruild kan worden voor een LHD incl. dock.


idd,eerst een "gewone"tanker,misschien dan een 2e JSS(misschien een idee om allebei de helft te betalen voor die 2e,duitsl/nld?)

Maar als dit zou gebeuren eerst en vooral genoeg M-opvolgers(ik zeg 4 :P),dan is die tanker dus echt wel nodig,daarom eerst die 4 nieuwe en dan kan de KM zeggen"ja nu hebben we eigenlijk ook een tanker nodig" (slim spelen :devil:),en dan komt die 2e JSS er misschien ook wel(samen betaald)

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: JdL op 30/12/2015 | 16:45 uur
dat is idd wel een flink verschil
maar dan is het de vraag  hoeveel hebben we nodig
het liefst zie ik er een 2de JSS bijkomen, maar als de vraag naar brandstof ver boven hetgene wat 2 JSS'en kunnen leveren uitstijgt wordt dat natuurlijk lastig

Een 2e JSS zou mijn voorkeur genieten echter door het chronisch tekort aan tankcapaciteit, zeker als het JSS ook nog eens ge-time-shared gaat worden met Duitsland en de grotere tankcapaciteit van een AORH zou ik nu gaan voor een tanker van de plank. Bijkomend voordeel is dat een tanker de helft kost van een JSS.

Een 2e JSS (eventueel met dock) als Rotterdam vervanger waarna tzt de Johan de Witt ingeruild kan worden voor een LHD incl. dock.

Ace1

Citaat van: JdL op 30/12/2015 | 16:45 uur
dat is idd wel een flink verschil
maar dan is het de vraag  hoeveel hebben we nodig
het liefst zie ik er een 2de JSS bijkomen, maar als de vraag naar brandstof ver boven hetgene wat 2 JSS'en kunnen leveren uitstijgt wordt dat natuurlijk lastig

Het lijkt mij zinvoller om deze discussie te voeren op De volledige Damen Logistic Support Vessel Replenishers lijn en deze topic alleen over Fregatten postings te plaatsen.

http://www.defensieforum.nl/Forum/de_volledige_damen_logistic_support_vessel_replenishers_lijn-t26995.0.html

Lex

Citaat van: JdL op 30/12/2015 | 16:45 uur
dat is idd wel een flink verschil
maar dan is het de vraag  hoeveel hebben we nodig
het liefst zie ik er een 2de JSS bijkomen, maar als de vraag naar brandstof ver boven hetgene wat 2 JSS'en kunnen leveren uitstijgt wordt dat natuurlijk lastig
Het is hier vreselijk off-topic en het lijkt me beter om on-topic te blijven, voordat er beheerstechisch wordt ingegrepen.  :angel:
Als je deze vraag stelt in het relevante topic, dan zal ik deze daar beantwoorden.

JdL

Citaat van: Lex op 30/12/2015 | 16:36 uur
Reken maar uit:

ADAM: 6700 ton diesel/1660 ton vliegtuigbrandstof;
DMAN: 3000 ton diesel/500 ton vliegtuigbrandstof.
dat is idd wel een flink verschil
maar dan is het de vraag  hoeveel hebben we nodig
het liefst zie ik er een 2de JSS bijkomen, maar als de vraag naar brandstof ver boven hetgene wat 2 JSS'en kunnen leveren uitstijgt wordt dat natuurlijk lastig
'The goal is world peace, and to do so you must have strength' Ronald Reagan

Lex

Citaat van: JdL op 30/12/2015 | 16:13 uur
hoeveel minder brandstof kan de JSS meenemen tov de Amsterdam?
Reken maar uit:

ADAM: 6700 ton diesel/1660 ton vliegtuigbrandstof;
DMAN: 3000 ton diesel/500 ton vliegtuigbrandstof.

JdL

Citaat van: Sparkplug op 30/12/2015 | 16:06 uur
Heeft een JSS dan net zoveel brandstofcapaciteit als dat van een tanker?
hoeveel minder brandstof kan de JSS meenemen tov de Amsterdam?
'The goal is world peace, and to do so you must have strength' Ronald Reagan

Sparkplug

Citaat van: JdL op 30/12/2015 | 16:01 uur
waarom niet gewoon een 2de JSS ipv een tanker
een JSS kan veel meer, is gewild in Europa en levert meer standaardisatie op
Heeft een JSS dan net zoveel brandstofcapaciteit als dat van een tanker? Lijkt mij handiger als je niet zo afhankelijk van buitenlandse tankers bent.
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.