Verhuizing Marinierskazerne

Gestart door Marskramer, 26/10/2011 | 20:25 uur

Marc66

Yeehaaa, B&W van Den Helder gaat er voor om de mariniers naar Den Helder te krijgen. Nu maar hopen dat men in Den Haag de logica hiervan ook eindelijk in gaat zien dan komt het helemaal goed met Den Helder en vooral met de mega-leegstand van gebouwen en terreinen in Den Helder en omstreken.

Nu nog een boulevard, een groot winkelcentrum (Bijenkorf?), een interessante weg naar de boot van Texel en een nuttige besteding van de nagenoeg leegstaande oude rijkswerf en dan met de komst van de mariniers gaat het nog wat worden ook in Den Helder en omstreken  ;D

Elzenga

Citaat van: fly3rguy op 21/06/2012 | 21:34 uurDit maakt deze brigade, en de andere brigades, kwetsbaarder voor bezuinigingen. En mariniers lijken de belangrijkste grondtroepen te worden van de 21ste eeuw. Ik heb het liever traditioneel: een marine met mariniers, of het nou efficiënter is of niet.

Ik heb ook een tijdje geleden je blog gelezen. Ziet er doordacht uit, behalve van het korps ben ik het er volledig mee eens.
Ik maak me juist grote zorgen over nu eerst beide mechbrigs....met maar 2 bat's elk zal er vast 1 gaan "sneuvelen" (die Duitse leen/samenwerkingsoptie qua tanks is ook maar voor de buhne). En dan hebben zo meteen we twee hele lichte...en nog niet eens volledig gevulde..brigades (Korps en LMB) en nog maar 1 mechbrig...zonder tanks. En licht is leuk voor snelle acties...hier op de Open Dagen en elders voor mooie tv-beelden...maar daar zal een echte tegenstander (met wel tanks) echt niet wakker van liggen. Wel van een goed gevulde en uitgeruste mix van 1 lichte Brig (goeddeels Korps met aanvulling LMB) en twee mechbrigs met tanks. En voldoende middelen die over te brengen naar een crisisgebied.

Ja ik weet het..dit is eigenlijk topic toekomstvisie. Maar zonder eerst dat in te vullen vind ik het hele idee van verhuizen voorbarig. Of mijn vrees voor beide mechbrigs en samenstelling krijgsmacht moet achter de schermen al een beklonken zaak zijn.

Flyguy

Citaat van: Elzenga op 21/06/2012 | 21:28 uur
Daar ben ik al tijden voor....samenvoegen Korps en LMB tot een sterke volwaardige brigade (en dan behoud twee volwaardige mechbrigs...met tanks). Hoofdbasis Oranje-kazerne...vlak bij veel oefengebied en luchthaven. Oefenlocaties in Den Helder en van mijn part Vlissingen (snel kunnen verplaatsen en op alternatieve locaties verblijven en basis bouwen is immers kenmerkend voor deze brigade). Voor de kazerne in Doorn is vast een goed alternatief te bedenken. Marine blijft in Den Helder (en wordt weer versterkt)...Vlissingen blijft vooral scheepswerf van Nederland.

Dit maakt deze brigade, en de andere brigades, kwetsbaarder voor bezuinigingen. En mariniers lijken de belangrijkste grondtroepen te worden van de 21ste eeuw. Ik heb het liever traditioneel: een marine met mariniers, of het nou efficiënter is of niet.

Ik heb ook een tijdje geleden je blog gelezen. Ziet er doordacht uit, behalve van het korps ben ik het er volledig mee eens.

Elzenga

Citaat van: fly3rguy op 21/06/2012 | 18:28 uurProberen ze hiermee te voorkomen dat het korps samengevoegd wordt met de lmb voor een lichte brigade?  :devil:
Daar ben ik al tijden voor....samenvoegen Korps en LMB tot een sterke volwaardige brigade (en dan behoud twee volwaardige mechbrigs...met tanks). Hoofdbasis Oranje-kazerne...vlak bij veel oefengebied en luchthaven. Oefenlocaties in Den Helder en van mijn part Vlissingen (snel kunnen verplaatsen en op alternatieve locaties verblijven en basis bouwen is immers kenmerkend voor deze brigade). Voor de kazerne in Doorn is vast een goed alternatief te bedenken. Marine blijft in Den Helder (en wordt weer versterkt)...Vlissingen blijft vooral scheepswerf van Nederland.

Marc66

Vandaag sprak ik met een aantal NIET marine-mensen over de mogelijke verhuizing van de mariniers naar Vlissingen. Hun reactie was: Vlissingen? Het is toch veel verstandiger om de mariniers naar Den Helder te verhuizen, daar liggen de schepen, daar is de marine.

Mijn klus viel van verbazing, maar ook met een lach, op dek. Blijkbaar zijn er toch ook meer mensen die van mening zijn dat de mariniers in Den Helder horen en niet in Vlissingen.

B&W, maak je er HARD voor om de mariniers naar Den Helder te halen!

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: fly3rguy op 21/06/2012 | 18:28 uur
Proberen ze hiermee te voorkomen dat het korps samengevoegd wordt met de lmb voor een lichte brigade?  :devil:

Klinkt eerder als krokodillentranen voor de werkgelegenheid en zo te zien als mosterd na de maaltijd.

Flyguy

Citaat van: Noordhollandsdagblad op 21/06/2012 | 17:34 uur

Dit zou efficiënter zijn en het bovendien makkelijker maken het Korps Mariniers verder te integreren met de Koninklijke Marine.


Proberen ze hiermee te voorkomen dat het korps samengevoegd wordt met de lmb voor een lichte brigade?  :devil:

Lex

Provincie: breng mariniers Doorn naar Den Helder

DEN HELDER - Gedeputeerde Staten van Noord-Holland hebben donderdag een verzoek ingediend bij de Tweede Kamer om Den Helder te overwegen als vestigingsplaats voor het Korps Mariniers.

Defensieminister Hillen wil de marinierskazerne in Doorn naar Vlissingen verhuizen. Volgens Noord-Holland zou Den Helder een beter alternatief zijn vanwege alle voorzieningen in de marinestad en op Texel. Dit zou efficiënter zijn en het bovendien makkelijker maken het Korps Mariniers verder te integreren met de Koninklijke Marine.

Noordhollandsdagblad
21 juni 2012 14:24

Lex

Kamer zaagt Hillen door over marinierskazerne

DEN HAAG - De Tweede Kamer heeft minister Hans Hillen (Defensie) 124 schriftelijke vragen gesteld over zijn voornemen om de Van Braam Houckgeestkazerne te verplaatsen van Doorn naar Vlissingen.

De door Kamerfracties schriftelijk gestelde vragen zijn vertrouwelijk, maar in handen van de PZC. De Kamer heeft eerst informatie verzameld door middel van een hoorzitting en technische briefing. Nu wordt de minister aan de tand gevoeld. De vragen zijn op te delen in grofweg drie categorieën: financiën, verhuizen of renoveren en de keuze voor Zeeland.

BNdeStem,
woensdag 20 juni 2012 | 17:50

KapiteinRob

Ik heb een opmerking gemaakt over de m.i. puberale posting van "Oorlogsvis". Daarbij ben ik het niet met je eens v.w.b. het "voor l*l staan"; als er eentje is die zich hier als zodanig positioneert, lijkt me dat "Oorlogsvis. En elders heb ik een wat minder vriendelijke opmerking aan jouw adres ook van commentaar voorzien.

Ik herken me dus niet in je commentaar over het forumbeheer.

Rob
Forumbeheerder

onderofficier

#433
Vreemd vaak worden dit soort off-topic berichten verwijderd zeker die na een ingreep van een beheerder zijn geplaatst,  maar opeens blijven ze staan.    
Of komt de opmerking (weer) dat de beheerders niet 24/24 hier zijn o.i.d.  
Het lijkt toch of mij voor l*l zetten eigenlijk wel een beetje mag.   Prima ik kan er wel tegen maar hou de schijn dan niet op.......
Ik dit al eerder ondervonden dat dit soort berichten langer dan noodzakelijk staan.    

Dus hierbij het antwoord aan Oorlogsvis:  
Nee ik ben niet verliefd op je (geen idee hoe je het in hersenen krijgt)  en heb ook geen obsessie voor je.  
Door het hartje lijkt het juist alsof je iets van mij wilt.........  Je maakt geen kans.   Door je "haha" kom je over als een schooljongetje

Terug maar naar het topic
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Oorlogsvis

Oke ik ga haar pm'en..haha :heart:

KapiteinRob

Citaat van: Oorlogsvis op 19/06/2012 | 11:43 uur
Het lijkt of jij een obsessie voor mij hebt of misschien ben je wel gewoon verliefd op mij ?....geeft niets hoor...hahaha

Verzoeke dergelijke vragen achterwege te laten; heeft niets met het topic te maken en voegt m.i. niets toe. En als je al dergelijke vragen hebt, stel ze dan middels PM.

Dank.

Rob
Forumbeheerder

Oorlogsvis

Citaat van: onderofficier op 18/06/2012 | 16:10 uur
@Oorlogsvis:  denk je dat iedereen die bij defensie werkt hier lid van is???          Schijnbaar wel................ 

Ik denk dat er meer mensen, waaronder jij*, die hier lezen/reageren niet bij defensie werken. 
*dat weet ik zeker

Maar even terug komend op een eerdere reactie van je:  waarom deze topic sluiten?  Omdat jij dit een niet boeiend topic vind???
Ik vind bijv. het topic over de leopard niet meer boeiend............ ook maar een slotje op?       Je bent van mening als één lid een topic niet boeiend meer vind deze gesloten kan worden?  Dan kan elk topic wel gesloten worden................   Of is je grens dat een echte marinier / militair niet meer reageert.......... hoe weet jij dat iemand een echte militair is of niet?   

Als je  een topic niet boeiend/interresant vind hoef je niet te reageren............ (zeker niet met dat er wel een slotje op kan) 
(kan er geen slotje op oorlogsvis............. :devil:   :devil:  ) 
Het lijkt of jij een obsessie voor mij hebt of misschien ben je wel gewoon verliefd op mij ?....geeft niets hoor...hahaha

Marc66

Even terug komen op de opmerking dat er in Den Helder geen bos oid is. Ik weet niet hoe het in de rest van Nederland gesteld is, maar er is hier momenteel genoeg groen! Waar ooit een voetpad lag, is het nu een groene "gang" zeg maar! De mariniers vallen er niet zo 1-2-3 in op  ;)

Overigens een mooie klus voor boefjes om de straten en voetpaden eens onkruidvrij te maken! Laat die lui maar eens werkelijk voor de maatschappij aan de gang ipv in de gevangenis zeuren over het eten!  :mad:
Zware ketting om het been, agent erbij! De straten worden weer zichtbaar en er is meer blauw op straat, twee vliegen in een klap!