Defensiebegrotingen en -problematiek, niet NL

Gestart door Lex, 10/07/2006 | 21:54 uur

KapiteinRob

Onze economische groei was de afgelopen jaren het laagst van de hele EU.... ;) En qua inwonertal horen we ook niet bij de grote jongens. Dus Nederland groot? Mwa..... :-\

Loup

Citaat van: Kapitein Rob op 01/08/2006 | 07:45 uur
Citaat van: Demian 45 Painfbat op 01/08/2006 | 03:11 uur
Kwa oppervlakte is NL klein verder niet.

Waar is NL dan allemaal "groot" in, behalve een grote mond, een groot ego en een grote verbeeldingskracht?

Ik denk dat Demian wellicht inwonertal of economie bedoelt. Binnen Europa zijn er natuurlijk zat landen met minder inwoners dan wel (relatief gezien) een mindere economie. Maar kijk nu eens naar Griekenland (ook genoemd binnen deze topic); minder inwoners (10 miljoen) een kleinere economie (zowel totaal als per inwoner, minder geld voor defensie (weliswaar een groter budget maar minder middelen) en toch weten zij er een puike krijgsmacht op na te houden, met opnieuw een aantal prima investeringen voor de toekomst.

KapiteinRob

Citaat van: Demian 45 Painfbat op 01/08/2006 | 03:11 uur
Kwa oppervlakte is NL klein verder niet.

Waar is NL dan allemaal "groot" in, behalve een grote mond, een groot ego en een grote verbeeldingskracht?

demian

Citaat van: Jos1311 op 31/07/2006 | 17:29 uur
Denk dat we met 8 miljard niet bij de eerste 15 van de wereld staan. Maar we zullen wel in de top 20 staan. Op zich nog niet slecht voor zo'n klein landje. Alleen een beetje jammer dat die 7,8 miljard nog niet eens 2 % van het BNP is.......

Kwa oppervlakte is NL klein verder niet.
Grote fout die veel gemaakt word.
Demian.

Jos1311

Denk dat we met 8 miljard niet bij de eerste 15 van de wereld staan. Maar we zullen wel in de top 20 staan. Op zich nog niet slecht voor zo'n klein landje. Alleen een beetje jammer dat die 7,8 miljard nog niet eens 2 % van het BNP is.......

demian

Citaat van: Kapitein Rob op 31/07/2006 | 05:09 uur
Citaat van: Demian 45 Painfbat op 31/07/2006 | 00:32 uur
Wat is het Defensie Budget nu eigenlijk nog steeds 7miljard?

Bijna goed; 7,8 miljard euro.

Citaat van: Demian 45 Painfbat op 31/07/2006 | 00:32 uur
Word dat direct door defensie bekostigd of door de kamer?

De tweede kamer heeft geen budget, althans niet voor dit soort zaken. Alleen voor paperclips, koffie, kindercreches, etc. In principe moet defensie het zelf ophoesten maar aangezien Kamp erg weinig geld heeft voor extra dingen, zal hij wel weer aankloppen bij Zalm....

Bijna 8 miljard dan zittem we binnen de top 15 kwa budget.
Er word zoveel over de balk gegooit om niks! :-\ :-X
Kopen dan toch weer verkopen.
Er later achter komen dat miljarden teveel worden uitgeven aan bijv JSF.
Zo zonde.
Daar konden 41e brigade wel mee redden...

Demian.

KapiteinRob

Citaat van: Demian 45 Painfbat op 31/07/2006 | 00:32 uur
Wat is het Defensie Budget nu eigenlijk nog steeds 7miljard?

Bijna goed; 7,8 miljard euro.

Citaat van: Demian 45 Painfbat op 31/07/2006 | 00:32 uur
Word dat direct door defensie bekostigd of door de kamer?

De tweede kamer heeft geen budget, althans niet voor dit soort zaken. Alleen voor paperclips, koffie, kindercreches, etc. In principe moet defensie het zelf ophoesten maar aangezien Kamp erg weinig geld heeft voor extra dingen, zal hij wel weer aankloppen bij Zalm....

demian

Citaat van: lex op 30/07/2006 | 21:31 uur
Citaat van: Demian 45 Painfbat op 30/07/2006 | 19:29 uur
T is niet dat ik niet weet wat ze doen ik vind dat Fergatten aleen wat weinig invloed hebben bij conflicten in deze wereld.
Daarom acht ik ze minder als een prio.
Logistiek gezien heeft de marine zeker zijn waarde.

Demian kijk eens naar onderstaande link.
Misschien dat het beeldverruimend werkt.
http://www.mindef.nl/service/fotogalerij/videoclips/index.aspx

Het is niet dat ik het nut van de Marine niet inzie hoor. ;)
Danku!

Wat is het Defensie Budget nu eigenlijk nog steeds 7miljard?
En de extra aanschaf van nieuw matrieel zoals Nyala eventueel nieuwe helis
Word dat direct door defensie bekostigd of door de kamer?

Demian.

Lex

Citaat van: Demian 45 Painfbat op 30/07/2006 | 19:29 uur
T is niet dat ik niet weet wat ze doen ik vind dat Fergatten aleen wat weinig invloed hebben bij conflicten in deze wereld.
Daarom acht ik ze minder als een prio.
Logistiek gezien heeft de marine zeker zijn waarde.

Demian kijk eens naar onderstaande link.
Misschien dat het beeldverruimend werkt.
http://www.mindef.nl/service/fotogalerij/videoclips/index.aspx

Lex

Greek Lawmakers Approve Arms Procurement Plan

By PERICLES N. ZORZOVILIS, LONDON  07/26/06 10:25

Defense News

The new midterm unified armaments procurement plan, the so-called EMPAE 2006-2010, was approved by the Greek governmental council for foreign affairs and defense — known as the KYSEA — in its session July 25.
KYSEA decided to allocate 11.39 billion euros ($14.4 billion) for 2006-2010 and another 15.35 billion euros for the five years from 2011 to 2015.
"The main objective of this armaments plan, as well as the next one for the 2011-2015 timeframe, is to stabilize defense spending to the equivalent of 1 percent of the Greek gross domestic product [estimated at $236.8 billion for 2005], instead of the 2 percent of the previous armament plan," Evangelos Meimarakis, minister of national defense, said after the KYSEA session. "At the same time, we try to rationalize defense spending and to put in order financial obligations which we have inherited from the past."
Of the 11.5 billion euros allocated for the 2006-2010 period, 8.4 billion euros is committed to armaments programs implemented in the framework of previous procurement plans. Of the remaining 2.9 billion euros, 26 percent will be allocated to upgrade or to supplement in-service main weapon systems.
"These are obligations taken over by the previous governments that we must now meet," Meimarakis explained. He emphasized that the 8.4 billion euros does not include the value-added tax, which, if applied to the arms buys, could increase the amount by 19 percent.
An additional 1 billion euros for the servicing of existing contracts also is being included in the 2011-2015 timeframe.
"All these factors create a suffocating financial situation which we have to manage; the country must fulfill its obligations and we must rationalize our spending without affecting our deterrence," Meimarakis said.
Government sources said the KYSEA has approved the priorities list created by the Hellenic National Defense General Staff without alterations. The list includes 264 arms programs prioritized by operational requirements. These programs are being considered for implementation and have a total cost of 22 billion euros.
Topping the priorities list are the following programs:
• Satellite communications for the Hellenic Armed Forces, 161 million euros.
• 20 new-generation Army transport helicopters, 807 million euros.
• Six Navy frigates, 2.2 billion euros.
• Fighter aircraft to replace second-generation aircraft, 2.8 billion euros.
• 84 wheeled armored combat vehicles, 430 million euros.
• Five maritime patrol aircraft, 250 million euros.

KapiteinRob

Hoewel mijn marinebloed alweer begint te koken bij het lezen van naieve onkunde, stel ik voor om ons hier tot het topic te blijven beperken i.p.v. weer eens het nut van de diverse krijgsmachtdelen in twijfel te trekken.

Rob
Forumbeheerder

demian

Citaat van: Northside op 30/07/2006 | 16:23 uur
Citaat van: Anubis op 29/07/2006 | 23:37 uur
Demian, Weet je nog wel waar je over praat? Gaat het wel goed met je? Heb jij je 'Enduring Freedom' medaille al?
De marine is reeds vanaf het uitbreken van de eerste golfoorlog al in de golf aanwezig. Die doen daar andere dingen dan de mannen op de wal, maar zijn daarom nog niet minder aanwezig dan de KL. Ik denk dat je eerst eens wat verkennend onderzoek moet doen voordat je dergelijke onzin verkoopt. Je weet niet half wat een fregat in de golf betekent. Dat is misschien maar goed ook.
Ook in Joego was de KM al eerder aanwezig dan de eerste pleun. Kom op zeg!

Dan zie je maar weer hoeveel de marina aan PR doet. Waar de landmacht momenteel bezig is kan iedere burger je vertellen, maar hoeveel mensen weten waar de marine op het moment mee bezig is?

T is niet dat ik niet weet wat ze doen ik vind dat Fergatten aleen wat weinig invloed hebben bij conflicten in deze wereld.
Daarom acht ik ze minder als een prio.
Logistiek gezien heeft de marine zeker zijn waarde.

Demian.

Northside

Citaat van: Anubis op 29/07/2006 | 23:37 uur
Demian, Weet je nog wel waar je over praat? Gaat het wel goed met je? Heb jij je 'Enduring Freedom' medaille al?
De marine is reeds vanaf het uitbreken van de eerste golfoorlog al in de golf aanwezig. Die doen daar andere dingen dan de mannen op de wal, maar zijn daarom nog niet minder aanwezig dan de KL. Ik denk dat je eerst eens wat verkennend onderzoek moet doen voordat je dergelijke onzin verkoopt. Je weet niet half wat een fregat in de golf betekent. Dat is misschien maar goed ook.
Ook in Joego was de KM al eerder aanwezig dan de eerste pleun. Kom op zeg!

Dan zie je maar weer hoeveel de marina aan PR doet. Waar de landmacht momenteel bezig is kan iedere burger je vertellen, maar hoeveel mensen weten waar de marine op het moment mee bezig is?
Si vis pacem... para bellum

Offenbach

Citaat van: lex op 29/07/2006 | 23:50 uur
Citaat van: caruso op 29/07/2006 | 21:33 uur
Citaat van: oud_zijde op 29/07/2006 | 14:01 uur
Citaat van: Mourning op 28/07/2006 | 17:07 uur
En Oud_zijde ... ik heb de vorige verkiezingen als VVD-lid Christen Unie gestemd en ik ben atheist, go figure.
Regards,
Mourning
ik stemde VVD want er zou niet op defensie bezuinigd worden ... ik was toen veel naiever als ik nu ben
nu ga ik gewoon voor straf op de allerstomste debielste partij stemmen die ik kan vinden, ik hoop dat die feest partij van die carnavalsknakker dit jaar weer meedoet, of de partij van de dieren
en anders Christenunie want vrouwen in de politiek hebben we toch niets aan dat is me na 3 kabinetten Balkenende wel duidelijk geworden
Hebben we er al 3 gehad?
Wat vliegt de tijd... ;)

Volgens mij zijn jullie in (H)olland momenteel met versie 3 bezig, tot 22 november en dan zien we wel of er een versie 4 aankomt.  :angel:

Het lijkt Windows wel.. ;D (Balkenende XP)

Lex

Citaat van: caruso op 29/07/2006 | 21:33 uur
Citaat van: oud_zijde op 29/07/2006 | 14:01 uur
Citaat van: Mourning op 28/07/2006 | 17:07 uur
En Oud_zijde ... ik heb de vorige verkiezingen als VVD-lid Christen Unie gestemd en ik ben atheist, go figure.
Regards,
Mourning
ik stemde VVD want er zou niet op defensie bezuinigd worden ... ik was toen veel naiever als ik nu ben
nu ga ik gewoon voor straf op de allerstomste debielste partij stemmen die ik kan vinden, ik hoop dat die feest partij van die carnavalsknakker dit jaar weer meedoet, of de partij van de dieren
en anders Christenunie want vrouwen in de politiek hebben we toch niets aan dat is me na 3 kabinetten Balkenende wel duidelijk geworden
Hebben we er al 3 gehad?
Wat vliegt de tijd... ;)

Volgens mij zijn jullie in (H)olland momenteel met versie 3 bezig, tot 22 november en dan zien we wel of er een versie 4 aankomt.  :angel: