Lid van de maand!!

Gestart door -Peter-, 16/07/2003 | 11:43 uur

Wie verdient volgens u de titel lid van de maand Augustus??

Reineart
1 (5.9%)
Sanne
5 (29.4%)
Ton de Zwart
6 (35.3%)
Mourning
2 (11.8%)
Oud_zijde
3 (17.6%)

Totaal aantal stemmen: 0

oud_zijde

hey kijk ik kan op mezelf stemmen ... heb ik dan ook maar gedaan :)

mwah ik houd niet zo van dit soort topics, dan wordt het zo'n wedstrijdje om zoveel mogenlijk de meeste info te posten dan denkt iedereen dat je verstand van zaken hebt.

ik post gewoon als het me boeit (dus op een defensieforum post ik idd wat meer maar ik heb de waarheid niet in pacht dus ga niet blind af op wat ik zeg).
It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.

Caspar

Zullen we het bij het stemmen houden in deze topic ;D

D819

#5
Citaat van: ruiz op 17/07/2003 | 17:47 uur
Vind de meeste wel overtuigend, behalve dan de marine freak, en anti-amerikaan Reinaert.
Het is iemand die niet overtuigd kan worden, dat de marine in de huidige tijd van bezuinigingen geen voorrang krijgt boven de landmacht en luchtmacht.
Terrorisme moet op zee worden uitgeschakeld.


Raar hè, als je zelf nog nooit met goede tegenargumenten bent gekomen..
En ik ben helemaal niet anti-Amerikaans.  Ik ben juist voor een vrij Amerika!
Het punt is juist, dat hun nooit een democratische revolutie gekend hebben.
En dat heeft geresulteerd in een systeem waar de honden geen brood van lusten. Met slechte scholing, slechte sociale voorzieningen, en vooral een tamelijk naïeve kijk op de wereld.

Alle technische zegeningen zijn het resultaat van hooguit 1 % van de Amerikaanse bevolking. In Europa is dat aandeel veel groter, dankzij de betere scholing.
Wist je dat Nederlanders in een internationale IQ test het hoogste gescoord hebben ? Waar zou dat toch aan liggen ?

Maar verder vind ik het wel typisch dat je je negatief over mij uitlaat, terwijl ik nog geeneens een punt heb ;)
Ik zie daar toch een zekere obsessie in.
Jalouzie ? Ik begrijp het echt niet!

Maar om het nog maar eens uit te leggen, ik ben voor een integreren van grote delen van land- luchtmacht en marine in een groot Maritiem korps.
Te vergelijken met het Amerikaanse USMC.
De Mariniers krijgen dan samen met de Commando's de status van Speciale Troepen, het Maritiem Korps dient in principe als onafhankelijke stijdmacht, die de Speciale Troepen ondersteunen.

Van de Land- en Luchtmacht blijft een rompmacht over, die verantwoordelijk is voor de nationale defensie, en die heeft dan de Natres als aanvulling.


Maar ik heb toch een binnenpretje, wat ik wel zal vertellen als de verkiezing achter de rug is ;)

ruiz

Vind de meeste wel overtuigend, behalve dan de marine freak, en anti-amerikaan Reinaert.
Het is iemand die niet overtuigd kan worden, dat de marine in de huidige tijd van bezuinigingen geen voorrang krijgt boven de landmacht en luchtmacht.
Terrorisme moet op zee worden uitgeschakeld.
En het transport van defensiemateriaal en de beveiliging daarvan verdiend een hogere prioriteit dan het materiaal waarmee de uitgezonden militairen moeten werken. (klinkt grof maar door menig discussie met de geschiedkundige Reinaert - toegegeven hij kent z'n geschiedenis erg goed -  ben ik erachter gekomen dat hij alleen oog heeft voor de marine, en dat de rest van de defensieonderdelen maar moeten integreren in 1grote maritieme eenheid)...
Sorry maar deze gedachte klopt niet, en als je argumenten niet kloppen, ben je niet de beste..

Daarom presenteer ik bij deze de beste: Ruiz de la pena

Nee, als ik zou moeten kiezen uit de genoemde, dan kies ik Ton. Hij is vrij helder en weet veel van defensie... Meningen kunnen verschillen, maar hij heeft meestal wel goede argumenten.

-Peter-

Omdat de mensen kunnen stemmen tot 1 augustus...
Dus dan is de maand juli alweer om.. Vandaar dat de titel "lid van de maand" een maand voor loopt  ;D
Een land is niet sterk als zij oorlog kan voeren, zij is pas sterk wanneer zij oorlog kan voorkomen...

Kleintje Pils

Waarom lid van de maand Augustus, het is nu Juli, en het gaat toch over je posts in het verleden dat ze zo goed zijn...?
Mzzls Remco

-Peter-

Een land is niet sterk als zij oorlog kan voeren, zij is pas sterk wanneer zij oorlog kan voorkomen...