vragen over solicitatie papieren en keuring

Gestart door t-yana, 26/03/2014 | 18:34 uur

t-yana

Dankje warriorzed...

Bedankt voor alle informatie...
ik wil uiteindelijk ook beroeps worden als het kan maar me kinderen vind ik nu nog een beetje te klein.
dus zou dat graag over een jaartje of over 2 jaartjes willen doen.
ik moet nog 1 jaartje mbo doen..hier ben ik vroedtijdig mee gestopt...kan ik dit binnen defentie weer oppakken of is daar geen mogelijkheid meer toe?

Warriorzed

Welkom!

Als je gaat solliciteren dan is het verstandig om je diploma's er bij het begin al toe te voegen. Anders maak je het de mensen van de werving een stuk lastiger en moeten ze achter jouw komt aan gaan zitten. Ook kan het zijn dat je sollicitatie gewoon wordt afgekeurd. Maak je geen zorgen, alles wat je toe moet voegen staat op het papierwerk wat je verstrekt krijgt.

Heb een maatje bij de Natres en eea even nagevraagdL Er is binnen de Natres geen verpleegrichting, er bestaat wel een Korporaal BHV-functie, wat daarvoor nog Gewondenverzorger heette en dáárvoor Hospik. Dit is te vergelijken met EHBO+, met daarbij extra administratieve taken vanuit het peloton. Wat wel een optie is als je een medische achtergrond hebt, is bij 400GNK (GeNeesKundige dienst?) te solliciteren. Deze bestaat uit medische professionals.

Keuring is een maximaaltest, hij is voor iedereen dus even zwaar want je gaat tot je max. Of je nu 9 of 14 minuten fietst, het hangt er helemaal vanaf hoe snel je hart weer op normaal tempo komt. Let niet te veel op je tijd, maar probeer wel die 9 minuten aan te houden als richttijd voor jezelf. Natres is volgens mij cluster 1 dus de eisen vallen mee. Dat klein beetje overgewicht zie je Defensiebreed, als het maar niet te gek wordt. Je bent immers nog geen Sergeant-Majoor ;-)

t-yana

Hallo,
Ik ben nog helemaal nieuw hier.
17-4 heb ik een voorlichting in Brunssum.
Als ik besluit om te gaan solliciteren moeten mijn diploma's er ook bij?
En dit is miss wel een hele domme vraag maar zijn er verschillende functies binnen de natres in de zin van verpleging ofzo?
En kun je daar nog in groeien?

En de keuring hoe zwaar is die?ik weet dat ik minimaal 9 min op de fiets moet blijven zitten maar hoeveel watt fiets je ongeveer?
En mag je met een beetje overgewicht ook solliciteren?

Hoop dat jullie me kunnen helpen