Marine schepen krijgen reit

Gestart door Micheltje, 27/05/2016 | 10:49 uur

Zeewier

Citaat van: StrataNL op 27/05/2016 | 14:47 uur
Het gaat om ballastwater behandel systemen, voorheen was dit niet nodig. Maar het blijkt dat ingenomen ballastwater met organismen die de halve wereld over gaan en vervolgens weer overboord gepompt worden, schadelijk kunnen zijn voor het milieu. Daar zijn nu regels voor opgelegd door de IMO (Internationale Maritieme Organisatie). Dit betekent dat het water slechts een bepaalde hoeveelheid organismen mag bevatten als het overboord wordt gepompt... en dus moeten schepen uitgerust worden met behandel systemen. Ook de KM ontkomt daar niet aan.

Hier het originele artikel:
http://www.goltens.com/goltens-group/goltens-to-retrofit-ten-royal-netherlands-naval-vessels
Denk ook aan aangroei, schimmel en biologische aerosolen die zich verder kunnen verplaatsen. De muffe ziekmakende lucht.

Micheltje

Citaat van: StrataNL op 27/05/2016 | 14:47 uur
Het gaat om ballastwater behandel systemen, voorheen was dit niet nodig. Maar het blijkt dat ingenomen ballastwater met organismen die de halve wereld over gaan en vervolgens weer overboord gepompt worden, schadelijk kunnen zijn voor het milieu. Daar zijn nu regels voor opgelegd door de IMO (Internationale Maritieme Organisatie). Dit betekent dat het water slechts een bepaalde hoeveelheid organismen mag bevatten als het overboord wordt gepompt... en dus moeten schepen uitgerust worden met behandel systemen. Ook de KM ontkomt daar niet aan.

Hier het originele artikel:
http://www.goltens.com/goltens-group/goltens-to-retrofit-ten-royal-netherlands-naval-vessels

Thnx

StrataNL

Citaat van: Micheltje op 27/05/2016 | 11:34 uur
Om eerlijk te zijn heb ik ook geen idee wat dit moet zijn.

Daarom de plaatsing ook hier gedaan in de hoop om er wat van te leren.

Het gaat om ballastwater behandel systemen, voorheen was dit niet nodig. Maar het blijkt dat ingenomen ballastwater met organismen die de halve wereld over gaan en vervolgens weer overboord gepompt worden, schadelijk kunnen zijn voor het milieu. Daar zijn nu regels voor opgelegd door de IMO (Internationale Maritieme Organisatie). Dit betekent dat het water slechts een bepaalde hoeveelheid organismen mag bevatten als het overboord wordt gepompt... en dus moeten schepen uitgerust worden met behandel systemen. Ook de KM ontkomt daar niet aan.

Hier het originele artikel:
http://www.goltens.com/goltens-group/goltens-to-retrofit-ten-royal-netherlands-naval-vessels
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Micheltje

Citaat van: Reinier op 27/05/2016 | 11:26 uur
;D ;D ;D

Ik dacht precies hetzelfde!
Volgens mij gaat het om water purificatie, maar ik kan het ook fout hebben.

Om eerlijk te zijn heb ik ook geen idee wat dit moet zijn.

Daarom de plaatsing ook hier gedaan in de hoop om er wat van te leren.

Reinier

Citaat van: Huzaar1 op 27/05/2016 | 11:13 uur
Geen idee wat ik zojuist gelezen heb.
;D ;D ;D

Ik dacht precies hetzelfde!
Volgens mij gaat het om water purificatie, maar ik kan het ook fout hebben. 

StrataNL

Citaat van: Huzaar1 op 27/05/2016 | 11:13 uur
Geen idee wat ik zojuist gelezen heb.

Toevallig net het Engelstalige artikel gelezen, dit lijkt me gewoon een slordige vertaling door maritiemmieuws.nl
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Huzaar1

Geen idee wat ik zojuist gelezen heb.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Micheltje

Ballast Water Treatment


De Koninklijke Marine heeft een contract getekend met Goltens Green Technologies voor het ontwerpen en turn-key installeren van 16 Optimarin Ballast Systemen (OBS) op 10 Marineschepen.

Op 25 mei is het contract getekend in Den Haag bij de Defensie Materieel Organisatie door Kapitein RNLN J.F. Kwak, Hoofd Projectaanbestedingen van Defensie en de heer Jeronimus, Vice President van Goltens Europe.

De op UV gebaseerde Ballast Water Treatment Systemen (BWTS) worden gedurende 2016 en 2017 ontworpen en geïnstalleerd door Goltens Green Technologies en voldoet aan de regelgeving vanuit de IMO en US Coast Guard betreffende ballast water treatment.

De 10 Marineschepen waaronder Landing Platform Dock (LPD) schepen, fregatten en schepen voor speciale doeleinden:

Zr. Ms. Rotterdam
Zr. Ms. Johan de Witt
Zr. Ms. Tromp
Zr. Ms. Evertsen
Zr. Ms. De Zeven Provinciën
Zr. Ms. De Ruyter
Marineopleidingsvaartuig (MOV) Van Kinsbergen
Zr. Ms. Pelikaan
Zr. Ms. Luymes
Zr. Ms. Snellius
Goltens Green Technologies, gevestigd te Groningen levert turn-key technische oplossingen die voldoen aan milieuvoorschriften gebruikmakend van de nieuwste laserscan- en ontwerptechnologieën en technologische kennis.


http://maritiemnieuws.nl/72618/10-marineschepen-krijgen-refit-met-ballast-water-treatment/?uid=3776