Natres uitrusting

Gestart door nard_v, 18/01/2013 | 23:16 uur

N. Kerkhof

Graag gedaan. De tent wordt of is op dit moment door iedereen ingeleverd. Daarvoor in de plaats is dus de bifizak.  De M90 slaapzak is ook aan zn einde gekomen en daarvoor is nu de nieuwe gekomen...
BEst jammer want ik had mn zinnen op dat tentje gezet... Moet m nu dus maar eens via een dump aanschaffen...

Robin7

Citaat van: N. Kerkhof op 21/10/2016 | 10:16 uur
Ik heb er zelf een aparte kast voor. Die ruimte was geen probleem maar als je klein behuisd bent....

...

Succes!

Tof man, bedankt! Geen puptentje dus? Die zie ik op foto's van oefeningen af en toe nog wel voorbij komen namelijk.

N. Kerkhof

Ik heb er zelf een aparte kast voor. Die ruimte was geen probleem maar als je klein behuisd bent....

3x GVT (broek en basisjas)
1x parka
1x blaminaat
sportkleding: zwembroek, hadloopbroek, sportbroek, trainingspak, tshirt korte mouw, tshirt lange mouw, 2x sokken.
2x meindls
1x schoenen DT
1x DT
2x overhemd
stropdas
4x handschoenen.
OPS vest + alle zakjes (behalve de patroonhoudertassen
schep
60 liter rugzak
daypack
weekendtas
2x plunjebaal
2x sportschoenen
helm
pet
2x baret
zakmes
flashcard
stofbril
stoerejongens bril
helmcover
muts
shemagh
colletje
5x onderbroek
2x onderbroek lang
2x thermo shirt
5x ondershirt
2x camo tshirt
2x riem
1x koppel
2xzakdoeken
2xhanddoeken
toilettas
2kleine handdoeken
2xwaszak
warme poncho
poncho
kledingzak
CBRNmasker
CBRNtas
veel sokken
bifizak
lakenzakken
2x slaapzak
tenstokjes voor je bifizak
schep+tas
slaapmat
kochertje
thermosfles
bontje voor in parka
regenjasje voor in parka
hoes voor 60liter ruza
regenbroek
pannetjes
borstelsetje voor je meindls
Je geweldige Rotota
Spork (kijk er 1 keer naar en hij is stuk)

Wat krijg je niet maar heb je wel nodig in je opleiding:
klein lepeltje (voor die kiwi die je krijgt of als je suiker en melk in je koffie wilt...)
spork of bestekset (lange lepel!)
hoofdlampje met roodfilter
zaklampje in penformaat (een goede hb ik nog niet maar is reuze handig bij onderhoud van je wapen enzo.)
zakboekje met harde kaft die in je borstzakje past
pennen
Voor al die IKtjes die je mee loopt te zeulen kun je een mapje kopen die netjes in je broekzak past.
Naamlinten (als je daarnaar vraagt gaat iedereen je uitlachen omdat dat bij defensie nog langer duurt dan je sollicitatie procedure)
Aansteker

Zelf heb ik nu 3 opkomsten gehad. Bij die 3 heb ik ondertussen mn sling (wapenriem), strepen, het blauwe (natres) boekje, patroonhoudertassen, straatnaamborden, emblemen voor gvt, defensiepas, en wat promotionele artikelen gekregen.

Succes!




Robin7

Heeft iemand misschien een lijstje? Dan kan ik vast ruimte vrij gaan maken in m'n kast/een kast erbij kopen  ;D

Citaat van: Thom95 op 26/08/2016 | 07:59 uur
Een vraag betreft de verstrekte uitrusting:

Ik heb gehoord dat je behoorlijk wat krijgt qua pgu;  tassen/rugzak/plunjebalen?

Dien je dit allemaal zelf op te slaan? Tijdelijk is geen enkel probleem maar op lange termijn wordt dat wat lastiger op mij studentenkamertje.

Of krijg je een kast oid op je karzene?

Groetjes Thom

dudge

Citaat van: Thom95 op 26/08/2016 | 07:59 uur
Een vraag betreft de verstrekte uitrusting:

Ik heb gehoord dat je behoorlijk wat krijgt qua pgu;  tassen/rugzak/plunjebalen?

Dien je dit allemaal zelf op te slaan? Tijdelijk is geen enkel probleem maar op lange termijn wordt dat wat lastiger op mij studentenkamertje.

Of krijg je een kast oid op je karzene?

Groetjes Thom

Verschilt per eenheid, meeste hebben kasten beschikbaar.

Thom95

Een vraag betreft de verstrekte uitrusting:

Ik heb gehoord dat je behoorlijk wat krijgt qua pgu;  tassen/rugzak/plunjebalen?

Dien je dit allemaal zelf op te slaan? Tijdelijk is geen enkel probleem maar op lange termijn wordt dat wat lastiger op mij studentenkamertje.

Of krijg je een kast oid op je karzene?

Groetjes Thom

Zmaster

Citaat van: Oldenhave op 01/03/2015 | 12:07 uur
De Natres krijgt echt geen ander uniform dan beroepseenheden. Het hele punt van de intregratie in de brigades is juist dat Natres eenheden vaker gaan samenwerken met de brigades of zelfs geïntegreerd oefenen. Volgens mij willen de brigades juist meer groene taken voor de Natres, in ons trainingsprogramma zien we dat ook naar voren komen: veel meer groene oefeningen en vaardigheden dan voorheen. Een ander uniform zou alleen passen bij een andere taakstelling, maar dat is niet aan de orde lijkt mij. Overigens zal Natres de nieuwe KL brede uniformen wel als laatste krijgen logischerwijs, maar dat is een andere kwestie.

Bedankt voor de duidelijke uitleg dit sluit idd meer aan bij de voorlichting die ik in september heb gehad.

Oldenhave

De Natres krijgt echt geen ander uniform dan beroepseenheden. Het hele punt van de intregratie in de brigades is juist dat Natres eenheden vaker gaan samenwerken met de brigades of zelfs geïntegreerd oefenen. Volgens mij willen de brigades juist meer groene taken voor de Natres, in ons trainingsprogramma zien we dat ook naar voren komen: veel meer groene oefeningen en vaardigheden dan voorheen. Een ander uniform zou alleen passen bij een andere taakstelling, maar dat is niet aan de orde lijkt mij. Overigens zal Natres de nieuwe KL brede uniformen wel als laatste krijgen logischerwijs, maar dat is een andere kwestie.

Elzenga

Citaat van: Zmaster op 01/03/2015 | 00:26 uur
Excuus mensen, bleek een flauwe grap van iemand te zijn.

:crazy:

Zmaster

Excuus mensen, bleek een flauwe grap van iemand te zijn.

DvdW

The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: DvdW op 28/02/2015 | 19:52 uur
Terugkeer van de BB? ;-)

Met bijpassende helm?  ;D

DvdW

Terugkeer van de BB? ;-)
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

Elzenga

#108
Citaat van: Zmaster op 28/02/2015 | 19:45 uur
Ik las vandaag op de FB pagina van 20 Natres een reactie waarin iemand verondersteld dat wanneer de nieuwe uniformen van de KL zijn intrede doet, het groen voor de Natres zal verdwijnen en plaats zal maken voor een blauwe overall.....

Heeft iemand hier al meer over gehoord?
Nee.. maar ben wel voor!...

Zmaster

Ik las vandaag op de FB pagina van 20 Natres een reactie waarin iemand verondersteld dat wanneer de nieuwe uniformen van de KL zijn intrede doet, het groen voor de Natres zal verdwijnen en plaats zal maken voor een blauwe overall.....

Heeft iemand hier al meer over gehoord?