Natres naar huis gestuurd!

Gestart door SPQR, 08/08/2015 | 10:59 uur

Gozo

Citaat van: Enforcer op 26/08/2015 | 13:57 uur
Het is niet de eerste keer dat de Natres voor de 2e helft van het jaar thuis mag blijven door gebrek aan budget/prio's elders.

In september 2010 werd ook de Natres niet gespaard. Een van de eerste maatregelen was het opschorten van de opkomst van reservisten.

Gebeurt dit nu ook bij de Groep Luchtmacht Reserve? Of is de pot bij de KLu nog niet leeg?

Enforcer

Het is niet de eerste keer dat de Natres voor de 2e helft van het jaar thuis mag blijven door gebrek aan budget/prio's elders.

peroxidetim

Volgende week Woensdag staat mijn voorlichting gepland.  Ik wil dus net starten met het hele circus.  Ik hoop niet dat ik nog vantevoren wordt afgebeld. Het verbaasd me wel dat dit bericht nu naar buiten komt. Ik heb halverwege juli mijn belangstelling getoond. Nu nog steeds staan er vacatures voor de natres op de vacature site. Ik schat als buitenstaander dat dit nieuwsbericht de publieksvriendeljike Actie van defensie is om politiek en burger te laten weten dat de nood hoog is.  politie legt een snelweg plat. Dat zal wel niet mogen gebeuren door militairen?
Uiteraard hoop ik dat ik als sollicitant de dupe ben in plaats van de reservist in dienst...... 
Nil volentibus arduum

DvdW

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 25/08/2015 | 21:51 uur
Het is wel dé manier om gemotiveerde mensen andere keuzes te laten maken...
Iets met een vijfde colonne....  :sick:
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

Gozo

Kerel uit mijn opleidingsgroep (ARB-5-2015, School Zuid) heeft recentelijk te horen gekregen van zijn leidinggevende dat zijn eerste opkomstdag (aanstaande zaterdag) zeer waarschijnlijk meteen zijn laatste is voor dit jaar.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Enforcer op 25/08/2015 | 21:29 uur
Sterker nog, zo wordt ook dit een sterfhuisconstructie.

Het is wel dé manier om gemotiveerde mensen andere keuzes te laten maken...

Enforcer

Citaat van: Lex op 25/08/2015 | 21:10 uur
Met dit bericht vraag ik mij af wat er overblijft van de plannen om meer reservisten te werven.

Ja, en dus heeft de mindef een uitdaging, want hierop is een relatief groot deel van "In het belang van NL" op gebaseerd; om wat gaten te dichten dan. En nu ligt daar een gat van 3600 pax.....

Ik heb ook geen Natres uitbreiding gezien en denk ook dat daar op voorhand ook zo voor gekozen is. Zeker wanneer men na een half jaar al de deur weer dicht gooit voor de Natres. Sterker nog, zo wordt ook dit een sterfhuisconstructie.

dudge

Citaat van: Lex op 25/08/2015 | 21:10 uur
Met dit bericht vraag ik mij af wat er overblijft van de plannen om meer reservisten te werven.

Heb op dat front sowieso nog geen beweging gezien.

DvdW

Citaat van: Lex op 25/08/2015 | 21:10 uur
Met dit bericht vraag ik mij af wat er overblijft van de plannen om meer reservisten te werven.
Zelf geld meenemen aub....   :sick:
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

Lex

Met dit bericht vraag ik mij af wat er overblijft van de plannen om meer reservisten te werven.

A.J.

Citaat van: Enforcer op 25/08/2015 | 21:04 uur
Internationale afgang? Een brug te ver.... Alhoewel ze dan bij Arnhem of bij Cuijk daar wel een kleine actie hadden kunnen houden met dat statement.

Ik had het wel geweten als baas zijnde, geen geld geen Zwitsers, tot volgend jaar.

Enforcer

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 25/08/2015 | 18:11 uur
Landmacht zet mes in budget reservisten

"Het vooralsnog beperken van de inzet van reservisten na 1 juli 2015 (..) raakt mijn eenheden hard (..) Het noodgedwongen moeten nemen van deze maatregel gaat direct in tegen het beleid van de minister", schrijft de commandant Landstrijdkrachten luitenant-generaal Mart de Kruif in een interne nota die in handen is van Nieuwsuur.

Voor minister Jeanine Hennis-Plasschaert van Defensie zijn reservisten onmisbaar omdat ze bij piekbelasting het werk langer en beter kunnen opvangen.

http://nos.nl/nieuwsuur/artikel/2053896-landmacht-zet-mes-in-budget-reservisten.html

Prachtig politiek statement van een actieve generaal! Zoek het uit Jeanine!

Citaat van: A.J. op 25/08/2015 | 21:01 uur
Waarom dan niet gewoon de afgelopen vierdaagse in de soep laten lopen?

Internationale afgang? Een brug te ver.... Alhoewel ze dan bij Arnhem of bij Cuijk daar wel een kleine actie hadden kunnen houden met dat statement.

A.J.

Citaat
"Het vooralsnog beperken van de inzet van reservisten na 1 juli 2015 (..) raakt mijn eenheden hard (..) Het noodgedwongen moeten nemen van deze maatregel gaat direct in tegen het beleid van de minister", schrijft de commandant Landstrijdkrachten luitenant-generaal Mart de Kruif in een interne nota die in handen is van Nieuwsuur.

Ze bevestigen ook dat grote evenementen er rekening mee moeten houden dat de Landmacht ze niet langer kan ondersteunen. Zo worden nu nog militairen ingezet voor het begeleiden van veteranen bij het Bevrijdingsdefilé in Wageningen. En helpen ze de organisaties van bijvoorbeeld de halve marathon van Egmond, de Bloesemtocht van het Rode Kruis en de Taptoe in Rotterdam. Maar daar is geen geld meer voor.

Waarom dan niet gewoon de afgelopen vierdaagse in de soep laten lopen?

JdL

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 25/08/2015 | 18:32 uur
Mee eens, hier komt de veiligheid van de Nederlanders direct in het geding.
die is al heel lang in gevaar maar dat willen ze in den haag niet begrijpen
'The goal is world peace, and to do so you must have strength' Ronald Reagan

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Zander op 25/08/2015 | 18:20 uur
Ik hoop dat dit soort signalen eens serieus genomen gaat worden door zowel politiek als de burger.
Dit lijkt mij een duidelijk geval van het verkwanselen van de grondwettelijke verplichtingen door de regerende politici!!!

Mee eens, hier komt de veiligheid van de Nederlanders direct in het geding.