Turkse wapens in opkomst

Gestart door Jooop, 03/05/2013 | 12:26 uur

Jooop

Turks Neuron copy? Lijkt er verdacht veel op


Jooop

De Turkse Baykar is ook wouw (ik heb serieus gekeken of ik aandelen van dat bedrijf kon kopen :))


Jooop

Maiden flight van Turkse Hurkjet trainer jet




Ace1

Citaat van: Jooop op 10/04/2023 | 10:31 uur
Ik zie volgens mij ook een stukje Nederlands techniek, is dat niet de Thales Smart-S?



Klopt de Turken hebben een licentie voor Smart S.

Jooop

Ik zie volgens mij ook een stukje Nederlands techniek, is dat niet de Thales Smart-S?


Ace1

New Turkish Kamikaze Drone ?Replica? of Iranian Shahed-136: Analysts

Military analysts have labeled Turkey?s newly unveiled kamikaze drone a ?replica? of the Iranian-made Shahed-136 loitering munition.

When photos of the ?Azab? delta-winged drone were released, analysts noted similarities with the Iranian platform.

Their shape and size look the same, as seen in photos of the Shahed taken in Ukraine.

Russia has been using the Shahed-class drones to neutralize Ukrainian military assets and attack its infrastructure.

Despite the similarities in appearance, the two suicide drones have different specifications, with the Shahed carrying a much heavier, more powerful warhead.

The Iranian drone also has a maximum range of 1,000 kilometers (621 miles), while the new Turkish platform can only reach 500 kilometers (310 miles).

According to Azab manufacturer Robit Technology, the unmanned platforms can accommodate different types of warheads and are made in two versions, with 2-meter (6.5 feet) and 1.5-meter (4.9 feet) wingspans.

They can be operated using GPS coordinates to reach and destroy targets or with military personnel directing the drones toward enemy assets using high-performance cameras.

The kamikaze drone has already completed flight tests and is set to undergo ammunition trials later this year.

https://www.thedefensepost.com/2023/03/27/turkish-drone-replica-iran/

Jooop


Huzaar1

Citaat van: pz op 22/03/2023 | 21:07 uur
Wikipedia pagina van de Altay

https://en.wikipedia.org/wiki/Altay_(main_battle_tank)

Engine   

Lot 1: Hyundai Doosan Infracore DV27K 4-long stroke, 12-cylinder water-cooled diesel, dry weight: 2550 kg
1,500 hp (1,110 kW)[25][26]

Lot 2: BMC Power BATU V12 4-short stroke, 12-cylinder water-cooled diesel
1,500 hp (1,100 kW)[25][26]

Weet niet of deze motoren een licentie hebben van MTU.

Ik weet niet waar ze op mikken, maar ze waren lang bezig met het kopieren van de MTU.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

pz

#283
Wikipedia pagina van de Altay

https://en.wikipedia.org/wiki/Altay_(main_battle_tank)

Engine   

Lot 1: Hyundai Doosan Infracore DV27K 4-long stroke, 12-cylinder water-cooled diesel, dry weight: 2550 kg
1,500 hp (1,110 kW)[25][26]

Lot 2: BMC Power BATU V12 4-short stroke, 12-cylinder water-cooled diesel
1,500 hp (1,100 kW)[25][26]

Weet niet of deze motoren een licentie hebben van MTU.

Huzaar1

Haha ik wilde al vragen: en met welke motor moet dat gebeuren dan. Maar dat staat er al, een  buitenlandse Duitse.

Voor de rest bestaat een tank uit allemaal subsystemen, die kun je overal kopen. Het enige zit hem in de ontwikkeling van Pantser. Voor de rest is het koopje hier, gebruikmaken van patentje daar. Durf te wedden dat het kanon een kopie is van het Duitse bekende 120mm geschut.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

pz

#281
MASA@MASAOMORITR

Het is de Turken (eindelijk) gelukt om de Altay naar productie te brengen.

Letzter Prototyp des KP "Altay", ?bergabe  erfolgt am 23.April 2023 an das 🇹🇷 Heer. Ab 2024 werden Serienmodelle ausgeliefert. 250 Kampfpanzer werden in 48 Monaten fertiggestellt.
1/3 der Produktionskapazit?t ist f?r Export reserviert.



F15QA@NasserF15QA

Altay Production to being in second quarter of 2024 with 8 tanks per month 5 for the Turkish Army and 3 for Export nations.
First phase will use a foreign engine and the rest will use a domestic engine..




As is the Altay will also have a unmanned turret variant.

Huzaar1

Citaat van: Jooop op 23/12/2022 | 23:55 uur
Volgens mij zei jij ook iets dergelijks over de TB2 drone. Onderschatting is een domme gewoonte, wij wachten nog steeds om de Reaper te bewapenen terwijl de Turken al een loyal wingman laten vliegen.


Que? Heeft geel flaus met Onderschatting te maken.

'Wij van wc eend'
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Ace1

#279
Citaat van: Jooop op 23/12/2022 | 23:12 uur
Gaat lekker voor de Turken, prototype rollout van de trainer jet

Hebben de Turken deze in eigen beheer ontwikkeld of hebben ze een licentie gekocht bij Leonardo om een trainer jet zelf te mogen produceren?

https://en.wikipedia.org/wiki/Aermacchi_M-345

Sparkplug

Citaat van: Jooop op 23/12/2022 | 23:55 uur
Volgens mij zei jij ook iets dergelijks over de TB2 drone. Onderschatting is een domme gewoonte, wij wachten nog steeds om de Reaper te bewapenen terwijl de Turken al een loyal wingman laten vliegen.

Deze laatste zin is natuurlijk wel appels met peren vergelijken. Hoe kun je een vergelijking maken tussen een first flight en het wachten met het bewapenen van een off-the-shelf RPAS?
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Jooop

#277
Volgens mij zei jij ook iets dergelijks over de TB2 drone. Onderschatting is een domme gewoonte, wij wachten nog steeds om de Reaper te bewapenen terwijl de Turken al een loyal wingman laten vliegen.