24/7 militair?

Gestart door onderofficier, 01/07/2011 | 06:43 uur

Nikehercules

Citaat van: onderofficier op 01/07/2011 | 15:48 uur
Dus ik heb minder rechten als een collega die thuis slaapt?
Daarnaast mag ik dan na 16.30 geen alcohol drinken......... bij een vriendje blijven slapen, uiteten, stappen, sportverenigingen, dat mag en kan allemaal niet meer want er kan iemand aan mijn deur staan...........voor een ernst-inzet.
En moet ik aan Jan en Alleman doorgeven wanneer ik verlof heb..anders staan ze voor niets aan de deur

O, ja mijn telefoon kan uit.

Waar zeg ik dat? Sterker nog, ik zeg juist dat dit allemaal niet het geval is. Iets met lezen... ;)


onderofficier

Citaat van: Nikehercules op 01/07/2011 | 13:33 uur
Citaat van: onderofficier op 01/07/2011 | 13:25 uur
Het zal van de zotte zijn dat ik als binnenslaper mijn nest uit gehaald kan worden omdat er boefjes rondlopen en iemand die in de plaats zelf woont niet...............

Ik ben van mening dat wanneer jij aangewezen word voor een ernstinzet je niet zo moet zeuren en gewoon aan de slag moet.


Dus ik heb minder rechten als een collega die thuis slaapt?
Daarnaast mag ik dan na 16.30 geen alcohol drinken......... bij een vriendje blijven slapen, uiteten, stappen, sportverenigingen, dat mag en kan allemaal niet meer want er kan iemand aan mijn deur staan...........voor een ernst-inzet.
En moet ik aan Jan en Alleman doorgeven wanneer ik verlof heb..anders staan ze voor niets aan de deur

O, ja mijn telefoon kan uit.
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Nikehercules

Citaat van: Laurens op 01/07/2011 | 13:44 uur
Definieer ernstinzet. Want op de extremen na wil ik graag een bundel met geld zien als ik elke avond mag worden opgebeld voor 'arbeit.'

Voor ernstinzet binnen Nederland is er in principe OPPLAN10, mocht OPPLAN10 niet toereikend zijn wat betreft reactietijden of anderzinds spreek je sowieso al over extremen en dien je wat mij betreft gewoon te handelen.

Hier hoeft ook niemand rekening mee te houden wat betreft beschikbaarheid, je kunt gewoon lekker op vakantie of je eigen onder de tafel zuipen.
Mocht de dag zich voordoen zal een commandant toch moeten inventariseren hoeveel mensen er beschikbaar en inzetbaar zijn.

Maar nogmaals, die situatie waar in het topic over spreken vind ik in principe geen defensie taak.

A.J.

Citaat van: Laurens op 01/07/2011 | 13:44 uur
Definieer ernstinzet. Want op de extremen na wil ik graag een bundel met geld zien als ik elke avond mag worden opgebeld voor 'arbeit.'

Zal er wel niet inzitten, want mijn OOBD dienst van 7 dagen 24 uur per dag bereikbaar levert maar liefst 12 hele uren op...

Laurens

Citaat van: Nikehercules op 01/07/2011 | 13:33 uur
Ik ben van mening dat wanneer jij aangewezen word voor een ernstinzet je niet zo moet zeuren en gewoon aan de slag moet.

Definieer ernstinzet. Want op de extremen na wil ik graag een bundel met geld zien als ik elke avond mag worden opgebeld voor 'arbeit.'

A.J.

Citaat van: Nikehercules op 01/07/2011 | 13:12 uur

Zoals ik hier boven ook al zij, het is geen voorstel, slechts een beschrijving van de meest snelle mogelijkheid.

Nou, als jij de binnenslapers midden in de nacht hun bed wil uittrommelen moet je van goede huize komen, ook de inzetbaarheid zal te wensen over laten... :angel:

Citaat
Is dat zo? Is er geen regeling voor ernstinzet?

Kan, als je van tevoren aangewezen bent voor bv. opplan 10. Anders heeft men pech.

Nikehercules

Citaat van: onderofficier op 01/07/2011 | 13:25 uur
Het zal van de zotte zijn dat ik als binnenslaper mijn nest uit gehaald kan worden omdat er boefjes rondlopen en iemand die in de plaats zelf woont niet...............

Ik ben van mening dat wanneer jij aangewezen word voor een ernstinzet je niet zo moet zeuren en gewoon aan de slag moet.

Wat trouwens niets af doet aan het feit dat ik dit specifieke geval geen defensietaak vind, en inzet sowieso niet rond te krijgen is.

onderofficier

Citaat van: Nikehercules op 01/07/2011 | 13:12 uur
Citaat van: onderofficier op 01/07/2011 | 06:43 uur
Personen die binnenslapen zijn ook gewoon vrij (= geen dienst)
Die staan niet ter beschikking van defensie.   

Is dat zo? Is er geen regeling voor ernstinzet?

NEE.

Het zal van de zotte zijn dat ik als binnenslaper mijn nest uit gehaald kan worden omdat er boefjes rondlopen en iemand die in de plaats zelf woont niet...............


Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

A.J.

Citaat van: Nikehercules op 01/07/2011 | 01:50 uur


Men zal dus met niet organieke verbanden moeten gaan werken van personen die binnen slapen.
Gezien de locatie komt Oirschot hier het beste voor in aanmerking, daar moeten dus lui dr nest uit getrapt worden.

Dat zou pas een bende worden...

onderofficier

Citaat van: Nikehercules op 01/07/2011 | 01:50 uur
3. Ondertussen word via de lijn uiteindelijk de desbetreffende eenheid benaderd, maar die eenheid is er niet. (3 uur snachts)
Men zal dus met niet organieke verbanden moeten gaan werken van personen die binnen slapen.

Personen die binnenslapen zijn ook gewoon vrij (= geen dienst)
Die staan niet ter beschikking van defensie.  
Defensie kan niet zomaar iemand uit zijn/haar nest trappen omdat die toevallig op het terrein van defensie slaapt om een dienstje te gaan doen.
Er mag geen onderscheid gemaakt worden tussen binnenslapers en thuisslapers.  Dat heeft te maken met gelijke behandeling.

Daarnaast hebben binnenslapers ook te maken met de arbeidstijden-wet.  
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.