Recente berichten

#91
KL / Re: Leopard, verkoop, gevolgen...
Last post by Ace1 - 06/05/2024 | 17:24 uur
Citaat van: Parera op 06/05/2024 | 17:20 uurNiet alleen een prestatie dat ze de 6e plek gehaald hebben maar ook knap dat we het beter deden dan alle andere niet Amerikaanse deelnemers.

Heel benieuwd als er met een Leopard II A7 was deelgenomen hoe dan de uitslag eruit had gezien?
#92
KL / Re: Leopard, verkoop, gevolgen...
Last post by Harald - 06/05/2024 | 17:22 uur
https://www.facebook.com/Tankersofficial/videos/943818140773392

leuk stukje video op 3:50 , 11:50 , 12:40 , 13:50
#93
KL / Re: Leopard, verkoop, gevolgen...
Last post by Parera - 06/05/2024 | 17:20 uur
Citaat van: Huzaar1 op 06/05/2024 | 17:13 uurJep, knappe prestatie. Heb als ik thuis kom veel filmpjes.

Was zowel bij het schieten  de social op fort moore als het Armor Ball aanwezig. Tijd van mn leven gehad, de crews ook.

Abrams is een piece of shit vergeleken met de leopard2.

Niet alleen een prestatie dat ze de 6e plek gehaald hebben maar ook knap dat we het beter deden dan alle andere niet Amerikaanse deelnemers.
#94
KLu / Re: Geluidsproblematiek rondom...
Last post by Ace1 - 06/05/2024 | 17:19 uur
Citaat van: Huzaar1 op 06/05/2024 | 17:12 uurDefensie wil de luchthaven lely wellicht gaan gebruiken.

We gaan het zien.
#95
Citaat van: Harald op 06/05/2024 | 16:06 uurMaar wordt je dan in een M10 Booker gestopt ? of in een M1 Abrams ?
Wel een lekkere startbonus !!  :big-smile:  :big-smile:

Excuus, het is de bonus voor bijtekenen. Dus als je al dient of al tanker bent en contract verlengt. 80.000 op je bankrekening. Elke functie/beroepsgroep heeft zn eigen bonus maar ze zoeken tankers.

Volgens mij zowel booker als Abrams.
#96
KL / Re: Leopard, verkoop, gevolgen...
Last post by Huzaar1 - 06/05/2024 | 17:13 uur
Jep, knappe prestatie. Heb als ik thuis kom veel filmpjes.

Was zowel bij het schieten  de social op fort moore als het Armor Ball aanwezig. Tijd van mn leven gehad, de crews ook.

Abrams is een piece of shit vergeleken met de leopard2.
#97
KLu / Re: Geluidsproblematiek rondom...
Last post by Huzaar1 - 06/05/2024 | 17:12 uur
Defensie wil de luchthaven lely wellicht gaan gebruiken.
#98
KL / Re: Leopard, verkoop, gevolgen...
Last post by Harald - 06/05/2024 | 17:12 uur




Toppers !  :big-smile:



#99
KLu / Re: Geluidsproblematiek rondom...
Last post by Ace1 - 06/05/2024 | 16:57 uur
Het komt er straks op neer dat er belasting geld is verspild met de verlening van de 2 banen.
#100
KLu / Re: Geluidsproblematiek rondom...
Last post by Ace1 - 06/05/2024 | 16:56 uur
Natuurvergunning Lelystad Airport moet opnieuw worden beoordeeld

Het ministerie van Landbouw, Natuur Voedselkwaliteit moet nader uitzoeken of de aangevraagde natuurvergunning voor Lelystad Airport wel voldoet aan recente uitspraken van de Raad van State over stikstof. Dat bevestigt een woordvoerder van het ministerie na vragen van Omroep Flevoland.

Na een eerdere uitspraak van de Raad van State over stikstof uit mei 2019 werd duidelijk dat Lelystad Airport een natuurvergunning nodig heeft. Anders mag zij niet uitbreiden voor vakantievluchten met grotere vliegtuigen.

Daarop heeft de Schiphol Group, eigenaar van Lelystad Airport, eind 2022 de stikstofrechten van drie boerderijen in Gelderland opgekocht. Dit heet extern salderen. Met die rechten zou de luchthaven de eigen stikstofuitstoot tot 10.000 vliegtuigbewegingen kunnen compenseren. Er zouden zelfs nog wat rechten 'overblijven' om agrarische bedrijven in Flevoland te helpen.

Schiphol deed voor de nationale luchthaven hetzelfde en kocht de rechten op van negen boerderijen. Zij kreeg daarmee een natuurvergunning.

Twee uitspraken
Twee uitspraken van de Raad van State van eind februari en begin maart hebben mogelijk grote gevolgen voor de natuurvergunningen. Weliswaar is extern salderen toegestaan, maar de Raad van State eist dat aan strikte voorwaarden wordt voldaan.

In een zaak die was aangespannen door Mobilisation for the Environment (MOB) en actiegroepen over een nieuwe autoweg in Gelderland vond de Raad van State het uitwisselen van stikstofrechten onvoldoende gemotiveerd.

De rechters stelden dat de stikstofrechten van uitgekochte boerderijen eerst ten goede moeten komen aan het herstel van Natura 2000-gebieden vlakbij de boerderijen en de geplande weg. Wat er daarna aan stikstofrechten overblijft, mag worden gebruikt voor de autoweg. Dit heet juridisch het additionaliteitsvereiste.

In een andere zaak oordeelde de Raad van State dat niet alleen overheden moeten toetsen of opgekochte stikstofrechten nodig zijn voor natuurherstel, maar dat dit ook geldt voor bedrijven. In deze zaak ging het om varkenshouders in Limburg, maar het zou dus ook moeten gelden voor Schiphol en Lelystad Airport en de uitgekochte boerenbedrijven.

Het ministerie zegt te hebben gedacht dat het toetsen aan de natuur niet voor bedrijven gold. NRC berichtte eerder deze week dat minister Van der Wal door juristen was gewaarschuwd dat de natuurvergunning voor Schiphol mogelijk niet goed was onderbouwd. Toch zou het ministerie hebben doorgezet om daarmee voor Schiphol tijd te kopen, zodat de luchthaven nog langere tijd meer vluchten zou kunnen afhandelen.

Vergrootglas
Het ministerie moet de vergunning van Schiphol nu opnieuw bekijken. Die voor Lelystad Airport is pas vorig jaar ingediend en lag nog ter beoordeling op tafel.

"De Raad van State heeft eind februari 2024 pas definitief geoordeeld dat extern salderen tussen particulieren ook moet worden getoetst aan additionaliteit. We bekijken nu wat deze uitspraak betekent," aldus het ministerie.

Het ministerie van LNV ligt al een tijdje onder een vergrootglas van actiegroepen. Die beweren dat de stikstofberekeningen voor Lelystad Airport niet kloppen en stellen zelfs dat er mee is gesjoemeld.

Diverse fracties in de Tweede Kamer hebben deze week ondanks de voorjaarsvakantie vragen aan de minister gesteld, vooral over de vergunning van Schiphol.

Voorwaarden
Demissionair minister Harbers (Infrastructuur en Waterstaat) heeft steeds gezegd dat een geldige natuurvergunning een harde voorwaarde is voor de opening van Lelystad Airport voor groot verkeer. De tweede voorwaarde is dat er een oplossing komt voor een vliegroute nabij Lemelerveld.

Een woordvoerder van Lelystad Airport laat in een reactie weten dat de beoordeling van de aangevraagde natuurvergunning wordt afgewacht.

https://www.omroepflevoland.nl/nieuws/378373/natuurvergunning-lelystad-airport-moet-opnieuw-worden-beoordeeld