Toekomst van de AS532-U2 Cougars mkII in NL dienst

Gestart door Harald, 16/03/2015 | 11:59 uur

jurrien visser (JuVi op Twitter)

#254
Citaat van: johandeleeuw2002 op 06/07/2015 | 15:16 uur
laten we terug gaan naar de topic en het hebben over de upgrade/vervanging van de cougar

Een (interessante) optie, eventueel niet alleen als vervanger van de Cougar maar ook de Apache... Het past in het time frame.

Bell sees V-280 Valor as common attack-utility platform

http://www.flightglobal.com/news/articles/bell-sees-v-280-valor-as-common-attack-utility-platform-414269/

JdL

Citaat van: Strata op 05/07/2015 | 00:10 uur
Nou nou... vaak? Het zijn meestal dezelfde serials die terug komen, dus dat valt wel mee. In 5 jaar zijn er blijkbaar 2 of misschien drie gewisseld omdat de floatation op een kist zat die in de storage ging, dus dat is zo vreemd nog niet...
ik denk dat er meer dan 3 X gewisseld is maar dit is geen heel belangrijk verschil van mening
laten we terug gaan naar de topic en het hebben over de upgrade/vervanging van de cougar
P.S. waarom staat dit topic niet bij het board van KLU?
'The goal is world peace, and to do so you must have strength' Ronald Reagan

StrataNL

Citaat van: johandeleeuw2002 op 04/07/2015 | 20:33 uur
als ik dit zo ziet zullen die kits idd uitgewisseld worden want je ziet ook vaak camo's op de LPD's
terwijl er hier maar één van de 6 camo is

Nou nou... vaak? Het zijn meestal dezelfde serials die terug komen, dus dat valt wel mee. In 5 jaar zijn er blijkbaar 2 of misschien drie gewisseld omdat de floatation op een kist zat die in de storage ging, dus dat is zo vreemd nog niet...
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

JdL

Citaat van: Strata op 04/07/2015 | 16:05 uur
I know, maar het is toch opvallend te noemen dat in 2011/12 alleen "camo" heli's stilgezet werden?
Deze zijn zover ik kan vinden nu actief; de overige 6 die nog steeds in storage staan (of onderhoud?) zijn allemaal camo bakken.

S-419 Camo (Incl floatation)
S-440 Camo
S-441 Grijs
S-442 Camo,  ex-storage
S-445 Grijs (Incl floatation)
S-447 Grijs (Incl floatation)
S-453 Grijs (Incl floatation)
S-454 Grijs (Incl floatation)
S-456 Camo, ex-storage
S-457 Camo (Incl floatation)
S-459 Camo, ex-storage

als ik dit zo ziet zullen die kits idd uitgewisseld worden want je ziet ook vaak camo's op de LPD's
terwijl er hier maar één van de 6 camo is
dus dat is duidelijk
Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 04/07/2015 | 17:23 uur
:angel: gelukkig maar.

Zo lijkt een door budget gedreven foute keuze uit het recente verleden redelijk geruisloos voor een aanzienlijk deel hersteld te worden, nu maar hopen dat de Cougars over 10/15 jaar ook vervagen worden.
als je ze pas over 10/15 jaar wilt vervangen mogen we hopen dat ze in die tijd wel een upgrade krijgen
maar daar hoor ik tot nu toe nog niks van
van mij mogen ze gewoon de franse upgrade overnemen zonder aanpassingen
maar meestal denkt NL het weer beter te weten en moeten we zo nodig een enorm afwijkend peperduur aanpassingspakket nemen :cute-smile:
laten we hopen dat dat nu niet gaat gebeuren
'The goal is world peace, and to do so you must have strength' Ronald Reagan

jurrien visser (JuVi op Twitter)

#250
Citaat van: Strata op 04/07/2015 | 17:07 uur
Wie weet. Ook hier weer toeval dat de meeste operationele kisten floatation hebben? Blijkbaar vindt men bij het DHC de inzet in de Carib en aan boord van de LPD's toch wel belangrijk?

:angel: gelukkig maar.

Zo lijkt een door budget gedreven foute keuze uit het recente verleden redelijk geruisloos voor een aanzienlijk deel hersteld te worden, nu maar hopen dat de Cougars over 10/15 jaar ook vervagen worden.

StrataNL

Citaat van: Sparkplug op 04/07/2015 | 17:00 uur
Dan is er dus nog één floatation kit over, want er zijn indertijd zeven gekocht.

Jup, maar ben dit nog aan het actualiseren. Aangezien van sommige heli's geen recente info/foto's te vinden zijn.

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 04/07/2015 | 17:04 uur
Voor de 12e operationele kist?

Wie weet. Ook hier weer toeval dat de meeste operationele kisten floatation hebben? Blijkbaar vindt men bij het DHC de inzet in de Carib en aan boord van de LPD's toch wel belangrijk?
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Sparkplug op 04/07/2015 | 17:00 uur
Dan is er dus nog één floatation kit over, want er zijn indertijd zeven gekocht.

Voor de 12e operationele kist?

Sparkplug

Citaat van: Strata op 04/07/2015 | 16:53 uur
Sinds 2011/12 niet meer. Zullen ze onderling wel uitwisselen. De S-453 (Grijs) vliegt met camo sponsons incl. floatation. Misschien dat ze die van een andere kist af getrokken hebben.

De kisten met floatation/drijvers hebben grotere sponsons.
Dan is er dus nog één floatation kit over, want er zijn indertijd zeven gekocht.
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

StrataNL

Citaat van: Sparkplug op 04/07/2015 | 16:36 uur
Hebben S-440 en S-442 geen floatation meer?

Sinds 2011/12 niet meer. Zullen ze onderling wel uitwisselen. De S-453 (Grijs) vliegt met camo sponsons incl. floatation. Misschien dat ze die van een andere kist af getrokken hebben.

De kisten met floatation/drijvers hebben grotere sponsons.
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Sparkplug

Citaat van: Strata op 04/07/2015 | 16:05 uur
I know, maar het is toch opvallend te noemen dat in 2011/12 alleen "camo" heli's stilgezet werden?
Deze zijn zover ik kan vinden nu actief; de overige 6 die nog steeds in storage staan (of onderhoud?) zijn allemaal camo bakken.

S-419 Camo (Incl floatation)
S-440 Camo
S-441 Grijs
S-442 Camo,  ex-storage
S-445 Grijs (Incl floatation)
S-447 Grijs (Incl floatation)
S-453 Grijs (Incl floatation)
S-454 Grijs (Incl floatation)
S-456 Camo, ex-storage
S-457 Camo (Incl floatation)
S-459 Camo, ex-storage

Hebben S-440 en S-442 geen floatation meer?
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

StrataNL

#244
Citaat van: Lex op 02/07/2015 | 22:33 uur
Of je kan spreken van een actieve groep, die bestaat uit de vijf grijzen waag ik te betwijfelen. Er vliegen ook meerdere rond in camo.

I know, maar het is toch opvallend te noemen dat in 2011/12 alleen "camo" heli's stilgezet werden?
Deze zijn zover ik kan vinden nu actief; de overige 6 die nog steeds in storage staan (of onderhoud?) zijn allemaal camo bakken.

S-419 Camo (Incl floatation)
S-440 Camo
S-441 Grijs
S-442 Camo,  ex-storage
S-445 Grijs (Incl floatation)
S-447 Grijs (Incl floatation)
S-453 Grijs (Incl floatation)
S-454 Grijs (Incl floatation)
S-456 Camo, ex-storage
S-457 Camo (Incl floatation)
S-459 Camo, ex-storage
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Chopper90

Citaat van: Lex op 03/07/2015 | 23:00 uur
Joh, je meent het. Dat was mij nog niet opgevallen. :mad:

Dat komt door de camo..

Lex

Citaat van: johandeleeuw2002 op 03/07/2015 | 10:18 uur
Je ziet meestal camo's bij oefeningen dus de camo's zijn minstens net zo actief
Joh, je meent het. Dat was mij nog niet opgevallen. :mad:

JdL

Je ziet meestal camo's bij oefeningen dus de camo's zijn minstens net zo actief
'The goal is world peace, and to do so you must have strength' Ronald Reagan

Lex

Citaat van: Strata op 02/07/2015 | 19:33 uur
Ik bedoelde dat de 5 grijze horen tot de actieve groep. De rest is gewoon camo inderdaad. Weet je misschien meer over de conditie van de overigen?
Of je kan spreken van een actieve groep, die bestaat uit de vijf grijzen waag ik te betwijfelen. Er vliegen ook meerdere rond in camo.