Defensie werving

Gestart door Lex, 21/03/2012 | 12:43 uur

Marc66

 ;D geduld is ook je sterkste kant he?  ;D

onderofficier

#81
maar nog geen PM   ................................................


ik ben al wat  wil dit ook wel blijven   is dit erg???   Dit is geen calimero gedrag.      (ik heb geen zin om mijn ruggegraat en mijn linker hersencellen weg te laten halen )     

nogmaals ik zit niet stil................... maar wordt tegen gehouden door idd officieren!!!  Want ook zij moeten mij toestemming geven om een HBO opleiding te volgen ivm stage   
       

Dit soort opmerkingen ben ik dus zat!!   
             
Je lult zelf een hoop maar er komt niets uit   (echt een officier) !! Anders had ik wel een PM van je gehad!!!!!!!!! 
Krijg ik die PM nog van je?         
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Marc66

Een aavuliing, en ik had in de jaren dat ik in de boeken zat een gezin, moest een hypotheek betalen en was vaak van huis.

Marc66

Nee, ik was ook onderofficier toen ik de boeken in ging en ook ik had niet altijd tijd en ook ik was overdag aan het werk en moest dus in de avonduren en de weekenden de boeken in, maarja, ik wilde een Hbo halen omdat ik verder wil en niet zoals om de een of andere reden nog steeds door medewerkers gedacht wordt, defensie mij vroeg een Hbo te gaan oid. Defensie vertelde mij toen dat zij helemaal niet zitten te wachten op iemand die een Hbo volgt, er is geen ruimte en er is geen behoefte.

ALLE functies bij defensie zijn belangrijk!

Zet alsjeblieft niet de calimero-pet op.

Wel of geen Hbo volgen is een eigen keuze!

Wie wat worden wil, zit niet stil!


onderofficier

Citaat van: Marc66 op 05/04/2012 | 19:46 uur
Fijn dat P&O verschillende dingen verteld  :(

Mag ik de gegevens van jouw P&O functionaris (natuurllijk via de PM)?    Ik ben benieuwd wat deze te vertellen heeft.


Citaat van: Marc66 op 05/04/2012 | 19:46 uur
Maar, Kapitein Rob, wie wat worden wil, zit niet stil  ;)

Ook tegen mij werd gezegd in 1995, leuk dat je een Hbo wilt doen, maar wij (P&O, toen nog gewoon personeel) hebben geen behoefte aan mensen die in eigen tijd een Hbo volgen. Vijf jaar later mocht ik mij melden bij P&O (personeel) en kort daarna stond ik voor de AAC om later te vernemen dat de Hbo-geschoolde ex-onderofficieren na mij niet de keuring (over) moesten doen of voor de AAC moesten motiveren waarom zij dachten officier te kunnen worden.

Bottom line, Kapitein Rob, niet stil zitten! Probeer op een functie te komen waar je iets mag betekenen voor defensie. Is dat eenvoudig? Nee, maar klagen is niet een oplossing.

Tot slot, 2016 - 2012 = 4 jaar, Hbo?  ;)

HBO dus er is alleen ruimte voor officieren?

Dus er zijn  onderofficiers functies die dus eigenlijks niets betekenen voor defensie? Zeg eens welke dan kan ik misschie wel thuis blijven.
Bestaat defensie straks uit officieren en manschappen?

Het is wel grappig een ergenis om te lezen dat je denkt dat mensen die klagen niets willen / kunnen.

Ik volg de ene (OO) cursus / opleiding naar de andere maar ik wil niets?  De enige die klaagt is mijn chef dat ik niet doe waarvoor ik ben aangenomen ben........................... regelmatig worden er ook cursussen/ opleidingen afgewezen..............niet functie gericht is de reden. (maar wel toekomst gericht maar dat vind mijn CC niet relevant)
Ene s'avonds heb ik geen tijd om een privé opleiding te volgen aangezien defensie vind dat ik mijn oo-niveau op peil moet houden.....  en ook mijn voorbereidingen moet doen voor de volgende dag..............  voorheen kreeg ik daar tijd voor  dat is niet meer  ook moet ik mijn selfservice bij houden........  het credo is 'Zelf'           Idd ik heb geen bureau met computer            ook die oo-functies bestaan (nog...........)


 
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Marc66

Zucht! blijf dan maar heerlijk klagen en doe vooral niets om je positie te verbeteren  :(

KapiteinRob

Citaat van: Marc66 op 05/04/2012 | 19:46 uur
Probeer op een functie te komen waar je iets mag betekenen voor defensie. Is dat eenvoudig? Nee,

"Nee" is een understatement. Wat mij betreft ben je behoorlijk van de werkvloer vervreemd met idealistisch geleuter dat, zeker momenteel, helemaal niet in de praktijk te brengen is.

Marc66

Fijn dat P&O verschillende dingen verteld  :(

Maar, Kapitein Rob, wie wat worden wil, zit niet stil  ;)

Ook tegen mij werd gezegd in 1995, leuk dat je een Hbo wilt doen, maar wij (P&O, toen nog gewoon personeel) hebben geen behoefte aan mensen die in eigen tijd een Hbo volgen. Vijf jaar later mocht ik mij melden bij P&O (personeel) en kort daarna stond ik voor de AAC om later te vernemen dat de Hbo-geschoolde ex-onderofficieren na mij niet de keuring (over) moesten doen of voor de AAC moesten motiveren waarom zij dachten officier te kunnen worden.

Bottom line, Kapitein Rob, niet stil zitten! Probeer op een functie te komen waar je iets mag betekenen voor defensie. Is dat eenvoudig? Nee, maar klagen is niet een oplossing.

Tot slot, 2016 - 2012 = 4 jaar, Hbo?  ;)

onderofficier

Citaat van: Marc66 op 05/04/2012 | 19:18 uur
STEL dat je in de gevarenzone zit, dwz ontslagen wordt, dan wordt je pas werkelijk ontslagen TWEE jaar nadat je dit is aangezegd.

je zegt het wel wat rooskleuring   :devil:

defdatum (einde functie datum)  daarna  6 maanden intern herplaatsting kandidaat (zwevend)  daarna 3 maanden intern/extern kandidaat    (dus nog kans op een functie maar je zit wel thuis!!)
daarna  alleen nog extern   kandidaat     idd tot 21 maanden na defdatum  maar je moet wel alle banen accepteren die wordt aangeboden van in de kas tot aan...........  (geen rekening houdend met je opleiding oid)                anders geen sbk......

even voor de duidelijkheid  je kan dus geen functie krijgen binnen defensie meer krijgen na die 9 maanden

bron: p&o adviseur
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

KapiteinRob

Wat een riedel defensie-wereldvreemde gedachtes etaleer je hier m.i. weer eens. En je spreekt jezelf, niet voor het eerst overigens, tegen:

Citaat van: Marc66 op 05/04/2012 | 19:15 uur
een Hbo ga je toch volgen voor jezelf, toch niet voor de baas?

Citaat van: Marc66 op 05/04/2012 | 19:15 uur
Ook ik ben onderaf begonnen en, ook ik schaak mij nog vaak genoeg in een positie waarvan ik denk, okay, niet over links, dan misschien over rechts en anders, tja, de boeken (weer) in en voor die ene functie gaan.

KapiteinRob

Citaat van: Reinier op 05/04/2012 | 19:12 uur
dan was het ook einde verhaal, ongeacht leeftijd of aantal dienstjaren!

Dat is precies dat defensie niet doet; defensie gaat voor het eruit schoppen van de ouderen! Waarbij Shell niet tegelijkertijd een hoop (jongere) nieuwelingen aannam van buiten, toch?

Marc66

Kapitein Rob, zoals jij het beschrijft, dat klopt, maarja, zo ging het toen en zo gaat het nog steeds. Ga eerst maar eens beginnen met een Hbo en daarna, ALS men behoefte aan je heeft, tja, misschien dat je dan verder komt. Maar, beste Kapitein Rob, een Hbo ga je toch volgen voor jezelf, toch niet voor de baas? Want als dat het geval is, tja, dan kun je wel eens de deksel op je neus verwachten. Overigens, het is vaak geen vier jaar jezelf opsluiten, maar ook wel een acht jaar of langer. Het is wat jij er voor over hebt. Klaag niet, doe wat of, inderdaad, wees stil!

Ook ik ben onderaf begonnen en, ook ik schaak mij nog vaak genoeg in een positie waarvan ik denk, okay, niet over links, dan misschien over rechts en anders, tja, de boeken (weer) in en voor die ene functie gaan.

Wie wat worden wil, inderdaad, die zit NIET stil!

Klagen mag, maar doe er ook wat aan of, ga en maak plaats voor de nog wel gemotiveerde medewerker.



Reinier

Citaat van: onderofficier op 05/04/2012 | 18:32 uur
Maar ook een vast contract = bij het bedrijfsleven een vast contract
Militairen met een vast contract (fase 3) moeten om de 3 jaar solliciteren  maar geen functie vinden is ontslag  bij welk burger bedrijf gebeurt dit??
Ontslag kan maar dan wordt er daadwerkelijk gesnoeid en geen mensen meer aangenomen  hier neemt de KMS nog steeds mensen aan maar er worden sergeanten(1) ontslagen................. leg eens uit.
Onlangs, bij een van de meest solide en rijkste bedrijf van Nederland; Koninklijke Olie of te wel Shell. Moest een zeer groot aantal mensen het bedrijf verlaten, ook met vast contract! Zij mochten gaan solliciteren op hun eigen positie of die van een ander!  :confused:
Werd je niet goed genoeg bevonden voor je eigen positie of voor iets anders, dan was het ook einde verhaal, ongeacht leeftijd of aantal dienstjaren!

Shell; het bedrijf dat altijd zo goed was voor haar personeel. Baan bij Shell was (meestal) een baan voor het leven, met legio opleidingen en daarna uitstekende pensioenen.

onderofficier

Citaat van: Reinier op 05/04/2012 | 17:52 uur

Ik begrijp wel dat je boos bent, maar realiseer je dat het bij deze tijd hoort. Elders bij de overheid of in het bedrijfsleven is het niet heel veel anders.

Hoeveel mensen kregen vorig jaar bij de start van een nieuwe baan bij het bedrijfsleven gelijk een vast contract?
http://www.bnr.nl/topic/beurs/746306-1203/enorme-daling-aantal-directe-vaste-contracten

Waar heb je nog wel zekerheid voor je baan, en dan bedoel ik niet eens meer voor het leven, maar voor het komend jaar of max 5 jaar?
Waar wordt er nog wel geïnvesteerd in opleidingen van personeel?
Ook elders wordt niet altijd de beste, slimste, hardst werkende personeel beloond/ bevorderd. Ook dan komt het er vaak op neer wie je kent en niet wat je kent.

Defensie is, helaas, geen uitzondering hoe zij om gaan met hun personeel als je dat vergelijkt met bedrijfsleven/ overheid.

Maar ook een vast contract = bij het bedrijfsleven een vast contract
Militairen met een vast contract (fase 3) moeten om de 3 jaar solliciteren  maar geen functie vinden is ontslag  bij welk burger bedrijf gebeurt dit??
Ontslag kan maar dan wordt er daadwerkelijk gesnoeid en geen mensen meer aangenomen  hier neemt de KMS nog steeds mensen aan maar er worden sergeanten(1) ontslagen................. leg eens uit.
 
Ondanks men aan de basis eisen voldoet kan een commandant bepalen hem/haar niet aan te nemen. 
Het komt voor dat een "vacature"  5 maal wordt gepubliceerd............  ondanks er genoeg geschikten zijn....................  men zoekt schijnbaar God.
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

onderofficier

Citaat van: Marc66 op 05/04/2012 | 17:31 uur
Trust me, voordat het 2016 is, is defensie door de regering opgeheven of blijkt dat, zoals nu al gebeurd, men toch ineens kennis nodig heeft en er dus helemaal niet ontslagen zal worden of gebruik mag maken van de SBK.

Voordat het 2016 is komen nog 2012, 2013, 2014 en 1015   en worden mensen (ook fase 3) ontslagen    (ondanks defensie niet is / wordt opgeheven.)

Zoals er nu gebeurt??  Nu hebben ze geen kennis nodig maar "kanonnenvlees"

SBK?  wat stelt het SKB nu nog voor??     Als je zwevend bent en 'extern" bent (tussen de 9de en 21 maand na defdatum)  en niet een baan als onderbetaalde bloempeller in een kas accepteert  vervalt de SBK...................................  het gebruik van de SBK zal tot een miniuum beperkt worden.............  

Ik krijg  wel huursubsidie   :angel:
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.